Gå till innehåll

FL - spela floppen snabbt och KQ


david

Recommended Posts

Har två frågor som jag funderar över.

 

Dels för att jag ev har en lucka i mitt spel ang detta + att jag har märkt fler och fler regulars som spelar på detta viset.

Förutsättningarna är att vi möter regulars.

 

1. När och hur ofta vill vi spela floppen snabbt för att lyckas få in en trebett på turn? Dvs tex du floppar ett sett i pos och höjjer redan på floppen. Låter FI "jaga" in ett tvåpar eller triss (tom en checkrasie om han har tptk) och kan med stor chans få in 3 eller 4 bett på turn eller river.

 

Om jag ska vara ärlig så gör jag det nästan aldrig? Är det fel? Varför eller varför inte?

 

Annat exempel är ju när FI floppat ett tvåpar och checkraisar dig på floppen. Och du raisar ditt överpar på turn och får en trebett i nyllet.

 

Jag väntar 99% med att höjja på turn när dessa situationer uppstår. Fel?

 

2. Fler och fler regulars vill trebetta sina KQ i blindsen. I mitt spel är det nästan bara syn som gäller för att kunna spela post och framåt. Är det fel? Hur ofta vill vi trebetta KQ oop mot en TAG och varför?

 

 

Anledningen till att jag ställer dessa två frågor är för att jag som sagt märkt att FLEr och FLER regulars spelar på detta viset, dock inte jag.

 

Skulle gärna vilja ha inputs.

 

Mvh D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...