Gå till innehåll

Ring-Ring Anna Idol


DjLuppy

Recommended Posts

idolannaoh2.th.jpg

 

För er som inte orkar läsa:

-Gjorde UF-företag där jag + kompisar gjorde skiva med ring-ring Anna

-Våran roliga idé ballade ur och blev större än vad vi hade tänkt

-Låtarna blev inte som vi hade tänkt minst sagt :-D

 

Stjärnan:

 

Låtarna: (Läs helst texten först så förstår man nog mer..)

http://www.megaupload.com/?d=WGJT9BN0 - Dansa i neon

http://www.megaupload.com/?d=OY62FF4U - Det gör ont (vääääldigt ont)

http://www.megaupload.com/?d=9ZJLZWLK - Tusen och en natt

 

Idol Anna in the making

 

 

Hela grejen vi körde med henne som artist i ett företag spårade ut lite. Var rätt roligt att köra det. Började som "en ball grej" när vi skulle komma på en företagsidé men eftersom vi aldrig tog oss tid att komma på en riktig idé så fick vi köra med henne. Kan tillägga att ingen av oss känner henne på något sätt, bara att alla sett henne i idol och tyckte det hade varit sjukt att göra en skiva med henne.

 

Eftersom vi inte visste vem hon var så fick vi be en kompis som visste vilken skola hon gick på fråga efter hennes telefonnummer vilket hon gav honom direkt utan att fråga om varför. Efter att vi fått nummret blev det en 4vägs kluns om vem som skulle ringa henne och förklara våran genialiska idé. Jag klarade mig undan här efter en viktigt klonk i HUn.

 

Efter att han hade ringt till Anna och hon gått med på att "spela in en demo" kändes det lite taskigt mot henne så en kille försökte förklara för henne att vi inte var ett riktigt skivbolag utan bara gymnasiegrabbar som tyckte det lät skoj men det framgick nog inte att vi inte va ett riktigt skivbolag för henne även fast vi sa det rätt så klart ett par gånger.

 

Efter detta kommer någon på den genialiska idén att Bert Kalrsson ska vara handledare åt oss. Efter en till 4-vägs kluns får någon ringa till vars nummer våran lärare fixat fram (som f.ö. tycker att företaget är grymmt, wtf?). Eftersom vårat företag va rungoodforlife nappar Bert direkt (wtf???). Var väll ingen som trodde att han skulle gå med på att hjälpa oss, det var ju bara en rolig grej. Nu känns det lite konstigt, började spåra ut lite eftersom folk började snacka om det och vi väntade väll bara på att någon skulle lacka på oss och dra hela "ni är elak mot henne, hon förstår inte" grejen. Händer väll inte så mycket iaf på ett tag och läraren tycker fortfarande att det är störtskönt. Sen helt plötsligt ringer det en kille till oss och säger att han är journalist och ska skriva en artikel om typ: "nya unga företag och entrepenörer" i en större tidning som ska publiceras och ges ut på mässor i landet. Hade ingen aning om vem journalisten va men han var tydligen känd iaf.

 

Nu har det hela ballat ut ordentligt.Vi har inte presterat någonting öht men någon på skolan hade väll kryddat det hela rätt bra och utelämnat att det var "ring-ring Anna" och bara sagt känd Idol-artist. Men nu börjar idén kännas som en jättelevel eller något men vi tycker det är rätt ballt att köra så vi går till intervjun med journalisten och drar varsin monsterkryddning om hur vi byggt upp företaget och hur vi kom på idén och vad vi har för bakgrund. Vi drar riktigt sjuka historier om hur "vårat främsta mål är att konkurera med Sony BMG och dom andra jättarna" och "vi har skrivit ett exklusivt avtal med en hemlig känd artist som medverkat i Idol". Han köper iaf våra ideer och verkar tycka att det är ngt tort vi har på gång. (wtf?) Efter detta kommer det en fotograf till vårat gymnasie för att ta bilder på vårat företag. Vi står i trappupgången och gör lite random osköna poser till artikeln.

 

Allt detta han vi med att göra innan vi ens spelat in en endaste låt..

 

Själva inspelningen gick skitbra...not. Vi fick hämta Anna i en förort till Göteborg där vi bestämt träff för att åka till "studion" dvs en kompis-kompis i Bergsjön som hade en mick i en garderob. När vi hämtar upp Anna har hon på sig sin standard outfit dvs: rosa byxor, rosa tröja och vit jacka med ngn sorts fakepäls. Hon har givetvis med sig sin pojkvän på denna speciella dag. Killen verkar helt psyko, han fattar givetvis tycke för mig och går bara och sätter sig i min bil och börjar promota sig själv som gitarrist och berättar om hur bra han hade varit på skiva etc. Jag går till mina kompisar och föreslår en kluns om vem som ska skjutsa honom men alla är helt oresonliga.. fuck.

Jag får iaf förklara för honom flera gånger att vi inte är ett riktigt skivnbolag. Efter tredje förklaringen verkar han ha förstått lite av det jag sagt iaf när han frågar om det inte är vi som är Sony BMG. Jag förklarar att vi inte är Sony BMG utan går i gymnasiet. Han är tyst i 1-2 minuter och jag är grymmt lättad. Sen börjar han förklara för mig om hur "softa ringsignaler" han har på mobilen. Han har givetvis hur många som helst och han vill mer än gärna dela med sig av Supernintendo polyfonsika ringsignaler.

 

Här är jag riktigt trött på honom, förväntade mig inte att han skulle vara sjukare än sin flickvän. Jag gör massa olika dåliga försök till att få honom att sluta spela sina ringsignaler men inget funkar. Inte ens att fake ringa till ngn funka. Han vägrar sluta prata och skrika om sin mobil och hans softa ringsignaler. Han överröstar tom radion som jag höjt så högt det går i ett sista försök att få honom tyst.

 

Framme i studion blir killen kär i studiokillen ist för mig - great succes! Två av killarna drar rätt så tidigt och lämnar mig och en till med en stycke Anna som sjunger mindre bra. Hon skyller på att hon är lite nervös och får tipset att sjunga ut mer av sin pojkvän. Det var ingen bra idé... Jag vill nästan ta livet av mig när jag hör henne fullständigt våldta "Det gör ont".

Vi tar ett snack med studiokillen och be honom mixa bort alla falska toner och se till att det låter ok. Han sa att han kunde göra om det till en dance/trance låt och det lät väll bra tyckte vi.

 

Det går några månader i skolan och folk börjar tjata på oss om att dom vill höra låtarna så vi tjatar lite på "producenten" och han lovar att fixa fram mixan i tid. Vi beställer skivomslag och affischer som vi sätter upp i skolan och eftersom massa folk tjatar på oss om att deras kompisar etc vill ha skivor besäller vi lite >100 skivor som vi ska sälja på en mässa. Några dar innan mässan är alla skivor klara och vi samlas ett gäng för att lyssna på skivan. Aj Aj Aj Ajjjj!! Han har inte mixat låtarna ett skit och det låter nästan värre än live. Vi har inte så mkt till val iof så vi gör klart allting för mässan och ser till att hon inte får höra skivan förrens vi har packat ihop allt på mässan och försvunnit. Mässan är iaf sjuk rolig och det händer lite småroliga grejer, folk samlar iaf ihop pengar för att Anna ska sjunga kareoke live för en mindre folkmassa. Artikeln som skrevs för ngn sorts entrepenörstidning hittar vi på mässan också. Det står en fullsida om "Nästa generations skivbolag" fullproppad med massa sjuka grejer som var mer eller mindre sanna om oss...

 

Resultat:

4 st MVG

- någa hundra var

 

 

BTW: Kommer nog få en del kommentarer om att vi var elaka etc av mognare människor men det får jag väll ta. Det ballade som sagt ut lite..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Remixen är ju grym! Ni som gjort den också eller?

 

Edit: lyssnade på det gör ont-låten nu och det är ju faktiskt inte helt rättvist, killen som mixade har ju obv gjort ett riktigt dåligt jobb med nåt autotune-program. Visst, klart bruden sjunger kasst, men det vore ännu roligare om det var helt obehandlat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å alla omkreeeeiiiieeeeiiieeeeiiing hahaha

 

Jag lyssnade på den låten igår för första gången på ett år och man vill nästan spy när hon tar i så mkt :-D

 

Remixen är ju grym! Ni som gjort den också eller?

 

Edit: lyssnade på det gör ont-låten nu och det är ju faktiskt inte helt rättvist, killen som mixade har ju obv gjort ett riktigt dåligt jobb med nåt autotune-program. Visst, klart bruden sjunger kasst, men det vore ännu roligare om det var helt obehandlat.

 

Näää det var inte vi som gjorde remixen.. Det var väll ngt sånt som var tanken när killen skulle mixa låten men han gjorde som sagt inte ett så bra jobb..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nice!

 

Ni har inte "Det gör ont" i FLAC?

 

Jag vet inte alls.. Det var en kille i Kortedala som fixade låtarna.

 

Hur gick det med Bert karlsson?

 

:-D Vi snackade med honom i telefon men jag tror inte han fick reda på vilken artist i Idol vi hade gjort skiva med.. Han var skön iaf verkar vara en riktig baller.

 

Har hört hela det gör ont för första gången idag f.ö. Har aldrig pallat att lyssna igenom hela låten ngn gång innan :-D . Det gör verkligen ont i öronen/hjärtat att lyssna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner ju en hel del om Elvis-tolkaren Eilert Pilarm.

Youtube (ni måste bara höra tolkningen på Jailhouse rock!)

Wikipedia

 

Alltså: Gör Madonna-covers med den här tjejen och låt henne sjunga hur jävligt hon vill.

 

Men det är ju rätt tveksamt egentligen... Hon verkar ju verkligen inte fatta, och då är det varken kul eller moraliskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner ju en hel del om Elvis-tolkaren Eilert Pilarm.

Youtube (ni måste bara höra tolkningen på Jailhouse rock!)

Wikipedia

 

Alltså: Gör Madonna-covers med den här tjejen och låt henne sjunga hur jävligt hon vill.

 

Men det är ju rätt tveksamt egentligen... Hon verkar ju verkligen inte fatta, och då är det varken kul eller moraliskt.

 

Jämför Eilert, som enligt wiki "tidigare haft psykiska problem och bland annat trott sig vara Elvis Presley"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...