Gå till innehåll

Hur tar jag ut pengar?


bridge

Recommended Posts

Ok, jag vet att jag är en idiot, och säkert gjorde fel från början, men jag satte in 20euro på high5action, och nu vill jag ta ut pengar från siten.

Det verkar inte gå att ta ut mer än jag satte in direkt till visakortet, så alternativen verkar vara bankuttag, moneybookers eller netteller.

Hur funkar det och vilken skall jag välja, om jag nu kan välja?

Tänker ta ut runt 150euro, så det är inte så mycket pengar det rör sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut med visakortet som du satte in med.

Kontakta sajtrepresentanten eller supporten och fråga vad det är som är fel.

 

Det är inget som är fel. Man måste ta ut så mycket som man satte in tillbaka till visa och det går inte ta ut mer än man satte in, utan då måste välja några av de andra alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget som är fel. Man måste ta ut så mycket som man satte in tillbaka till visa och det går inte ta ut mer än man satte in, utan då måste välja några av de andra alternativen.

 

Jo, och då är det uppenbarligen någonting som är fel.

En sajt kan ju inte helt kallt räkna med att alla som sätter in med Visa kommer att förlora...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag vet att jag är en idiot, och säkert gjorde fel från början, men jag satte in 20euro på high5action, och nu vill jag ta ut pengar från siten.

Det verkar inte gå att ta ut mer än jag satte in direkt till visakortet, så alternativen verkar vara bankuttag, moneybookers eller netteller.

Hur funkar det och vilken skall jag välja, om jag nu kan välja?

Tänker ta ut runt 150euro, så det är inte så mycket pengar det rör sig om.

 

Du har absolut inte gjort något fel det beror helt och hållet på att VISA själva inte tillåter dessa överföringar. Detta avser hela Entraction-nätverket och samma sak gäller dessutom hos de flesta andra spelaktörer.

 

Om du istället väljer en banköverföring så kan du göra detta genom att skicka önskat belopp samt bankuppgifter via din cashier. Notera att uppgifterna för bankkontot måste överensstämma med uppgifterna på ditt spelkonto.

 

Väljer du att använda någon av de andra web-lösningarna så måste du helt enkelt skapa ett konto hos någon av dessa, till exempel NETeller eller moneybookers

 

Mvh,

 

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en banköverföring, gick hur smidigt som helst, trodde det skulle ta minst 10 bankdagar, men gick på nån timme (måste vara nåt slags rekord :)).

De 20euro som jag satte in från första början, och som jag därför var tvungen att ta ut tillbaka till visakortet har jag dock inte sett än, tar väl säkert nån vecka innan de kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart alla har, men bank-kontouttag är ju inte alls lika smidigt som Visa-uttag.

Dels brukar sajterna fråga efter en massa konstiga uppgifter som inte behövs (Ibland på blankrader som inte går att lämnas tomma.) tex bank code, adress till banken, vilket kan ställa till det lite om den bara finns på internet etc.

 

Sedan vet jag inte när det gäller bankkontoinsättningar om sajten kan kontrollera att pengarna verkligen går in på rätt konto.

Om jag köper någonting via tex Tradera och ska betala i på dennes konto så kan jag inte det iaf.

Skulle pengarna råka hamna på en målvakts (Eller hos någon som inte är helt vaj och drar in allt på Ladbrokes och börjar köra NL25/50.:-D )konto så är det nog tack och hej bankrulle.

 

Ni får gärna rätta mig om jag har fel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...