Gå till innehåll

Någon som känner igen sig?


Soni

Recommended Posts

Enorm otur har man i perioder. En gång blev jag övertrissad 3 gånger på floppen inom 20 minuter. Det brukar ofta dröja 50-100k givar innan jag blir övertrissad på floppen.

 

En annan kväll var jag all-in mot fullstackar på floppen typ 10 gånger på en kväll och blev utdragen på rivern varje gång.

 

Enorm otur är nog ngt en vinnande pokerspelare måste klara av att hantera utan att tilta iväg allt för mkt pengar. Iaf om han ska lyckas hålla sig vinnande i längden.

 

Visst kan det förekomma riggade siter, än om det är extremt ovanligt. Är du osäker på vad för slags site du spelar på så rekomderar jag dig att komma hem till värmen och spela hos svenska statens pokerbolag.

 

Sweden - land of the free.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Din outlook är helt felaktig. Att åka på Bad Beats är en bra sak. Det är ett kvitto på att du spelat korrekt.

 

Mm, så känner jag också. Torskar jag en tusing eller så(spelar på SvS, 1/2) en kväll för att jag blivit utdragen massor av gånger så brukar jag ta det bra. För jag vet att det finns pengar att göra.

 

Torskar jag en tusing utan att ha haft otur så är det mkt tyngre. Jag är beroende av att spelare gör kassa syner för att jag ska ha en chans att göra pengar. Och då är det naturligt att de träffar ibland. Utan dessa spelare skulle jag inte göra några pengar på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En veckas bad beats är inte särskilt lång tid. Vad motsvarar det? 5-7 k händer?

 

Downswingar kan vara betydligt längre, tyvärr. Jag har hört talas om en 30 k break-even-perioder, även hos bra spelare...

 

...det finns väl teroretiskt inget som säger att en dålig period inte k a n hålla i sig ännu längre, fastän du spelar ganska bra.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En veckas bad beats är inte särskilt lång tid. Vad motsvarar det? 50-70 k händer?

 

Downswingar kan vara betydligt längre, tyvärr. Jag har hört talas om en 30 k break-even-perioder, även hos bra spelare...

 

...det finns väl teroretiskt inget som säger att en dålig period inte k a n hålla i sig ännu längre, fastän du spelar ganska bra.

 

:shock:

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ÄR riggat på pokern! En gång hade Jag ess ess och fick all in mot kneckt fem på floppen, men vann ändå inte!!! ASSÅ KNECKT FEM

 

samma sak hände mig men killen hade kneckt två... Så jävla sjukt egentligen... hade typ 50 spänn på bordet också så där rök ju lixom en pizza... inte så jävla kul såhär i efterhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har tillräckligt med underlag för att man är en vinnande spelare är 48 timmars konstant otur ett ganska litet problem. Man värdesätter kanske andra saker i livet och vet pokern kan vara jävlig ibland.

 

Om man däremot har lite tunna underlag för att avgöra om man är vinnande, hakar upp för mycket i sin tillvaro på hur pokern går, samt skriver ett desperat inlägg som ditt. Då hoppas jag att man har någon runt omkring sig som upptäcker det här och sätter upp regler alt spärrar pokersajter för den personen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ännu ett gyllene bidrag till det här pokerforumet, ditt jävla mongo.

 

Om jag får ban för hårda ord gör det inget, är ändå så trött på att folk bara sitter och chattar sönder det här forumet som om det vore lunarstorm eller nåt.

 

Bryr mig inte om tråden som sådan, bara den där kattens eviga klotter.

 

++++++++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ännu ett gyllene bidrag till det här pokerforumet, ditt jävla mongo.

 

Om jag får ban för hårda ord gör det inget, är ändå så trött på att folk bara sitter och chattar sönder det här forumet som om det vore lunarstorm eller nåt.

 

Bryr mig inte om tråden som sådan, bara den där kattens eviga klotter.

 

+2

 

-1

 

Och vem har inte haft extrem otur två dagar i rad? Tänk i månader och så har det här problemet försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som upplevt det här?

Nej, jag har återkommande sådana perioder, då man bara inte tror att det är sant. Dagar då man floppar set sju gånger och blir utdragen alla gångerna o.s.v. Jag har alltid haft svårt att stå ut med detta. Blir sur, plågar alla med att posta utdragningar via msn och lägger av för ett tag. Men sådan är slumpen, den är inte jämnt och gulligt fördelad utan kommer i klumpar och kluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag dig iof inte när du säger att du blir utdragen på varenda hand etc. Du får nog posta stats. Och katten är för övrigt fett kul.

 

Men:

 

Din outlook är helt felaktig. Att åka på Bad Beats är en bra sak. Det är ett kvitto på att du spelat korrekt. Varje gång du har tur och lyckas slå en bättre hand, så har du spelat inkorrekt och bör hata dig själv lite. Varje gång du åker på ett bad beat ska du sucka och tänka: "Jag spelade rätt här, egentligen vann jag den här handen. Nu fick jag lite pengar på mitt EV-konto". Om du tiltar totalt över den naturliga variansen, som faktiskt är charmen med poker, så kanske du måste jobba på din mentala inställning till spelet? Kanske är det t.o.m så att spelet inte är för dig?

 

Alla åker på bad beats och blir frustrerade. En av de saker som skiljer en bra från en dålig spelare är hur man hanterar en sådan situation. Har du bra br-management? Tiltar du?

 

Klura ut nåt sätt att bli av med din frustration. Slå sönder en elgitarr, spela lite tv-spel. Vad fan som helst.

 

gl

 

 

Jo du har rätt.

Jag är absolut inte inget proffs jag är hur långt ifrån proffsstatus som helst, jag har väldigt mycket att jobba på, men pokern som är så underbar när man gör en iskall lowpair syn försvinner ju när man blir utdragen hela tiden och gular igen, pokern kanske inte är något för mig, trots att jag verkligen försöker lära mig av varenda hand jag spelar, oftast tycker jag faktiskt själv att jag inte gjort någor större fel när jag blir utdragen, det är ju därför man blir så arg när allting slutar så orättvist.

 

Men tack alla som lagt ner några minuter på att skriva sina inlägg, jag är hur lugn som helst nu och ska ägna dagen åt att knäcka through the fire and flames(expert) på guitar hero 3;-)

 

Tack alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig några dagar innan nyår, tror det var 3 dagar, gick ner i nivå för att minimera förlusten men till sist så tröttnade jag så rejält att jag kände att det är dags att ta en paus. Faktum är att jag till och med hade förberrett mig smått att starta en whinetråd utan dess like, började gå igenom HH's och samlade typ 7st innan jag insåg vilken tid det skulle ta och att jag faktiskt spelade bra de händer jag tittade på.

 

Prova en paus, helt pokerfritt - inte ens böcker. Tror jag vilade en vecka ungefär och nu känner jag en mer avslappnad attityd till spelet. Drar dom ut på rivern så har jag ju ändå lurat dom.

 

 

// Kaobell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bli utdragen tillhör spelet tyvärr..

 

Jag var all-in 3 gånger igårkväll, inom loppet av 8 händer spelade, och blev rivrad alla 3 gångerna, på 2st 1outare och 1st 2 outare.

 

Bara att inse att sådant spel är lönsamt i längden, och köpa in sig igen.

 

Man kan inte göra annat än att vara inne med degen och ha bästa handen. Drömscenariot om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en bekant som precis låter som du gör nu. Han säger att han hela tiden blir utdragen och att dom hela tiden drar in färgerna/kåkar osv. Han säger att han spelar matematiskt korrekt och inte spelar dåliga händer.

 

Sedan när man ser honom spela så dubblar han med nöten när det är steg och färgdrag ute. Han betalar av med sin QQ när det ligger 8,8,9,10,5 ute när motspelaren går allin på hans raise. Han kommer med en analyser som " Han kan ju inte ha synat preflop med en 8:a".

 

Har han en bra hand preflop så gör han det så billigt som möjligt för sina motspelare att syna hans 3-bet. Han vet iprincip inget om gameflow , handreading ,implicita odds eller liknande.

 

Sedan sitter han och gnäller så sjukt mycket att folk är så dåliga och att internetpoker är riggat. Han vet att AA är en bra hand preflop men vet absolut inte hur stark den är efter att alla korten är ute. Han tycker att alla får in färgen , enbart för att han inte kan tolka deras spel och släppa sitt TPTK på river.

 

Nu säger inte jag att du är en lika dålig spelare som han , men ibland får man gå bakåt och kolla på sitt eget spel innan man egentligen kan avgöra om dom hade sån jävla tur och om dom träffade mer än en normal spelare.

 

Är det inget fel på ditt spel så har du bara mött variansen och haft en dålig dag. Det händer alla någongång isf.. Bara kriga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en bekant som precis låter som du gör nu. Han säger att han hela tiden blir utdragen och att dom hela tiden drar in färgerna/kåkar osv. Han säger att han spelar matematiskt korrekt och inte spelar dåliga händer.

 

Sedan när man ser honom spela så dubblar han med nöten när det är steg och färgdrag ute. Han betalar av med sin QQ när det ligger 8,8,9,10,5 ute när motspelaren går allin på hans raise. Han kommer med en analyser som " Han kan ju inte ha synat preflop med en 8:a".

 

Har han en bra hand preflop så gör han det så billigt som möjligt för sina motspelare att syna hans 3-bet. Han vet iprincip inget om gameflow , handreading ,implicita odds eller liknande.

 

Sedan sitter han och gnäller så sjukt mycket att folk är så dåliga och att internetpoker är riggat. Han vet att AA är en bra hand preflop men vet absolut inte hur stark den är efter att alla korten är ute. Han tycker att alla får in färgen , enbart för att han inte kan tolka deras spel och släppa sitt TPTK på river.

 

Nu säger inte jag att du är en lika dålig spelare som han , men ibland får man gå bakåt och kolla på sitt eget spel innan man egentligen kan avgöra om dom hade sån jävla tur och om dom träffade mer än en normal spelare.

 

Är det inget fel på ditt spel så har du bara mött variansen och haft en dålig dag. Det händer alla någongång isf.. Bara kriga på.

 

 

Jag vet precis vad du menar, och inte för att bullshitförsvara mig eller något sådant, men sådär tänker inte jag, utdragningarna händer pga att dom idiot fiskar, dom synar med connectors, ibland suited, så javisst det är ju inte så fel beroende på position och pottodds osv, men när dom har hålstegdrag och synar potbet efter potbet och riskerar 40-65% av deras marker på att träffa denna 4 outare och sedan träffar, det ser jag inget fel att klaga på, visst vafan det är deras pengar dom spelar hur fan dom vill, ju sämre desto bättre tycker man ju, men när dom träffar gång på gång så blir man faktiskt så jävla förbannad på allt som har med poker att göra, att den sorliga sanning under dessa två dagarna är att JAG förlorar pengar för att ANDRA spelar dåligt!, borde det inte vara tvärtom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

soni kan du vara snäll o lägga upp 150 händer under dom två dagarna där du blev utdragen annars skip the bullshit bara.

 

Ska jag sitta i timmar och hitta alla dessa händer? nejtack, tro på det om du vill eller inte, jag ljuger inte, jag får inte tillbaka pengarna genom att ljuga, så vad tjänar jag på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...