Gå till innehåll

lightning sng


asfalten

Recommended Posts

på cake poker kan man spela något som heter lightning sng.

upplägget är att stackarna är 1000 och mörkar på 5/10 men antar på 250.

 

frågan är om man kan ha en foldrange i första handen då potten kommer bestå av 2500 bara av antar...

eller är det att dega oavsett hand som gäller alltid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många priser, och vilken position? Om du sitter på blindarna och alla degar fram till dig så är det väl veckans enklaste fold, eller hur, för att ta sig ITM (om tre priser som normalt).

 

2 priser 60/40

kan tillägga att det är 10minutersnivåer, så antarna hinner aldrig gå upp.

 

 

ja, sitter jag på stora mörken och all degat är det ju bara att folda... och hoppas på att det inte blir en splitpott.

 

lilla mörken då? 3 stycken har foldat resten har degat?

 

 

 

 

 

 

 

Folk sitter ju och foldar 2-3 händer tills de tvingas all-in genom att anta. Men det tenderar ju att bli lika många till showdown då som om man ställer första handen. Så då antarna och motspelarnas stackar är så mkt större i första handen jämfört med i den 4de, känns det spontant som att man förlorar alldeles för mycket på att folda första handen, utom i gdailys exempel ovan. Speciellt då folk tenderar att mucka första handen i de sngs jag kört so far.

Jag menar körde en alldeles nyss, där utg ställer, och jag sitter i utg+1 och synar med K5s, varpå hela fältet foldar fram till stora mörken, så vi är alltså tre till floppen och det ligger 4750 i potten tar man hem den är man i pengarna med hälften av markerna. Kan jag slänga den handen?

 

 

handen efter ligger det "bara" 2000 i antar medans folk är mer benägna att spela då de bara har två händer på sig innan de är all in.

hur man egentligen ska gå tillväga vet jag icke. Men det känns ju förjävligt att folda, min spontana reaktion är att man nästan aldrig kan folda. I synnerhet om andra gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG känns som push första handen med Any two.

 

Om du har minsta chans att få det HU om du pushar mot 6 spelare.

 

32o mot A2C ~= 32%

32o mot 40% bästa ~= 30%

 

Du Raisar AI med 750 marker och i potten finns redan 1515 så du har 3:1 i odds om du blir synad av 1st motståndare.

 

Om du sitter på BB och alla är AI före dig ska du väl syna med dina 30% bästa som ger dig ca 23% eq om fi kör AI med random hand.

 

Om fi kör typ sina 40% bästa ska du på BB syna med dina 20% bästa då har du knappt 20% eq (fullt tillräckligt då du bara behöver 17% för att ha EV+)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du pushar 32o och fi synar med ~= 40% bästa händerna och du får syn av 2st så har du ca 20,6% EQ och du lägger bara 19,9% av potten.

 

Mao om ingen pushat före dig ska du ALLTID pusha. Om någon pushat före dig så vill du kanske ha någon av dina 20% bästa händer för att syna.

 

Frågan är om man någonsin kan klå rejken på ett sånt spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...