Gå till innehåll

Livet, festerna, glädjen, och sorgen.


Clogge

Recommended Posts

Kört lite freerolls, känner mig mycket mer bekvämare med turneringsspel än cg fortfarande. Två billiga sngs också där jag åkte på bubblan på coinflips, lite orutinerat kanske men när man foldat för länge så tar man chansen.

 

Freerollsen är ju förmodligen värdelösa att bedöma sin skill efter, såna där mastodontholmgångar där 6000 (eller på stars där 12000 nästan alltid kör) råpushar hela första timmen är ju inte vidare svårt, om man vill satsa. Tendensen är i alla fall att jag kommer upp i marker väldigt fort, och sen ökar lite. Men när väl 5% av startfältet återstår så börjar det bli tufft, då är det ju oftast lite spelare av någorlunda standard som vet hur man sätter press på en.

 

Borde läsa lite böcker om turneringsspel, så att man kan klonka nån gång. ITM brukar gå om man skärper sig dock. Tyvärr är det ju inte alltid man har sex timmar över endast för turrelir så att säga.

 

Nu ska jag över till en polare och lira gura och glo film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lite gamla badbeats och sånt i ett arkiv på gamla burken. Den här kommer jag mycket väl ihåg:

 

 

Game # 113783160 - Texas Hold'em No Limit 150,00/300,00 - Table "Turbo Sit & Go 474305 1"

Game ended 2005-08-21 00:30:16 UTC

 

Players:

Hjälte (950,00 in seat 4)

norayer (7 750,00 in seat 7)

Tjeneren (1 300,00 in seat 9)

 

Dealer: norayer

Small Blind: Tjeneren (150,00)

Big Blind: Hjälte (300,00)

 

Hjälte was dealt: 7h - As

 

norayer Call (300,00)

Tjeneren Fold

Hjälte Check

 

Flop Ac - 7d - 8d

 

Hjälte Check

norayer Bet (300,00)

Hjälte All-In (650,00)

norayer Call (350,00)

 

Turn Ac - 7d - 8d - 2h

River Ac - 7d - 8d - 2h - 6c

 

Hjälte shows: 7h - As (two pairs, aces and sevens)

norayer shows: Ad - 8h (two pairs, aces and eights)

 

norayer wins: 2 050,00 (with two pairs, aces and eights)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, inyr blitt sdå mycket poker på sistone, mest freerolls som man åkt ur med viljeför att man int har tid. Bankrullen e inte assstor just nu kan jag försäkra.

 

Ölandet går bra. Utgången idag blev fin, lite halvnapp på brudar som tyvärr bangade efterfest. Exet var inte så sugen heller, så det blev ett litet men tappert gäng som satt och skrålade till gitarr. Trevligt som fan. Nu är det säng, har föreläsning kl 13 i morron, och sen utgång på kvällen. Sen ska det bli skönt med helg, om man nu får lite ledigt, ska plugaa en massa och fixa upp lite prylar jag litgger efter med. Hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...