Gå till innehåll

NL20 - klättingsanalys


sammejao

Recommended Posts

Några händer.

 

01: xx

A7s oop check

AQs mot Btn isoraise krävs betydligt tightare spelare än 25/10 för syn.

 

02: xx AA handen bet synar du river.

 

06: xx 77 raisar du 22/2 limpfisken. Som spelat led turn

KK handen helt ok med spelat stackdjup

 

37: xx K8s färgdrag push turn du behöver 14% FE för EV0 och det har du alltid här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några händer.

 

01: xx

A7s oop check

AQs mot Btn isoraise krävs betydligt tightare spelare än 25/10 för syn.

 

02: xx AA handen bet synar du river.

 

06: xx 77 raisar du 22/2 limpfisken. Som spelat led turn

KK handen helt ok med spelat stackdjup

 

37: xx K8s färgdrag push turn du behöver 14% FE för EV0 och det har du alltid här

 

Tack för lite kritik. :)

 

*Ang. A7s, vilken range isolerar du med därifrån? Och vilka faktorer tänker du på?

 

*Ang. AQs, hur tight spelare skulle du synat? 8< pfr?

 

*Ang. Aa, så hade jag synat hans push, vet inte vad jag babbla om i filmen.

 

*Ang. 77, vilken isolering range har du OOP? Och hur ändras den mot antalet spelare?

 

*Ang. K8s, Har du lust att förklara det där med 14 % foldequity som ger EV0? Hur räknar jag ut och hur använder jag mig av det?

 

tack igen för feedback. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns definitivt situationer att isoraisa A7s men som spelet såg ut med mycket limps även med AK så blir den oftast väldigt svårspelad oop. Mot en fi som limpfoldar ofta går det såklart bra.

 

Även en spelare med 8pfr(totalt) öppnar betydligt fler händer från button.

Men skulle väl gissa på runt 4pfr.

 

77 handen så ligger nog min range runt 55 som standard men beror ju mycket på spelartyper

 

 

K8s så uppskattar jag dig ha 26% mot hans synrange då jag ger dig alla färgkort och alla kungar. Antalet outs kan variera åt båda håll och ibland kan även 8orna vara live.

 

X(Y+Z)-E(Z)

X=din eq

Y=potsize

Z= din effektiva bet

E=fi eq

 

0.26(7+5.4)-0.74(5.4)

avrundat lite.

får du syn 100% förlorar du $0.77

 

0.77 / 0.77(X)

behövs 9.90% FE

 

edit

Hade din equity på 24% på min första snabbuppskattade equity därav skillnaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns definitivt situationer att isoraisa A7s men som spelet såg ut med mycket limps även med AK så blir den oftast väldigt svårspelad oop. Mot en fi som limpfoldar ofta går det såklart bra.

 

Även en spelare med 8pfr(totalt) öppnar betydligt fler händer från button.

Men skulle väl gissa på runt 4pfr.

 

77 handen så ligger nog min range runt 55 som standard men beror ju mycket på spelartyper

 

 

K8s så uppskattar jag dig ha 26% mot hans synrange då jag ger dig alla färgkort och alla kungar. Antalet outs kan variera åt båda håll och ibland kan även 8orna vara live.

 

X(Y+Z)-E(Z)

X=din eq

Y=potsize

Z= din effektiva bet

E=fi eq

 

0.26(7+5.4)-0.74(5.4)

avrundat lite.

får du syn 100% förlorar du $0.77

 

0.77 / 0.77(X)

behövs 9.90% FE

 

edit

Hade din equity på 24% på min första snabbuppskattade equity därav skillnaden

 

Okej, så det gäller bara att få lite feeling över hur många limpers som kan göra det jobbigt OOP.

 

Ang. AQs-handen så ska man 3betta i 99 % av fallen alltså? Eftersom <4%pfr finns typ inte.. :)

 

Hmm, hur får jag ut min och FI's EQ? Är det när jag tar in min hand i pokerstove och sätter den mot FI's range?

 

Tackar för hjälpen.

 

Edit: jag hittade det där med equity på en hemsida. Man tar alltså pottens storlek multiplicerat med chansen att vinna potten.

Vi säger att potten ligger på 100 kr och chansen att jag ska få min färg/överkort och vinna potten på 24 %. Då är min equity 24? Och FI's equity 76?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vid 4:20 så säger du att du är position med 85s mot 3ppl men din relativa position är optimal med PreF raisern till vänster om dig då du är sist o agera om PreF raisern betar igen. Och även om han ej gör det så vet du hur alla står sig innan du ev. får göra ett beslut igen.

 

Skriv TpMk istället för Tp med J som kicker.

 

16:08, du frågar om du ska ta gratiskort med 2a paret och öppetstegdrag. Så här resonerar alltid jag. Med bara 2a paret hade jag betat och sen checkat river men med draget hade jag checkat ty chansen att han drar ut dig är mindre då du har en massa drag så risken med gratiskort är inte lika stort. Sen vill du inte få en C/R på turn vilket är mkt troligt.

 

18:41. flop: 234 det är en guldflop då de ofta sitter på överpar. Btw hur dodgar man öppetstegdrag o färgdrag?

 

22:00 med kungar. Sätter du limp/synaren på damer, knektar och tior lr sa du fel?

 

Finns ett par chanser att checka turn där man bara vet att de hade drag. Framföralt 7f8f9Q2 handen där du har AQ och han blixtsynar flop, turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vid 4:20 så säger du att du är position med 85s mot 3ppl men din relativa position är optimal med PreF raisern till vänster om dig då du är sist o agera om PreF raisern betar igen. Och även om han ej gör det så vet du hur alla står sig innan du ev. får göra ett beslut igen.

 

Skriv TpMk istället för Tp med J som kicker.

 

16:08, du frågar om du ska ta gratiskort med 2a paret och öppetstegdrag. Så här resonerar alltid jag. Med bara 2a paret hade jag betat och sen checkat river men med draget hade jag checkat ty chansen att han drar ut dig är mindre då du har en massa drag så risken med gratiskort är inte lika stort. Sen vill du inte få en C/R på turn vilket är mkt troligt.

 

18:41. flop: 234 det är en guldflop då de ofta sitter på överpar. Btw hur dodgar man öppetstegdrag o färgdrag?

 

22:00 med kungar. Sätter du limp/synaren på damer, knektar och tior lr sa du fel?

 

Finns ett par chanser att checka turn där man bara vet att de hade drag. Framföralt 7f8f9Q2 handen där du har AQ och han blixtsynar flop, turn.

 

Jag ska ladda ner min film igen och komma med svar asap :-) Min dator är nämligen formaterad och jag är i lumpen atm.

 

Tackar för kommentarer. Är det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid 4:20 så säger du att du är position med 85s mot 3ppl men din relativa position är optimal med PreF raisern till vänster om dig då du är sist o agera om PreF raisern betar igen. Och även om han ej gör det så vet du hur alla står sig innan du ev. får göra ett beslut igen.

 

True, det märks att jag inte har superkoll på det här med position.

 

 

 

Skriv TpMk istället för Tp med J som kicker.

 

Jag brukar göra de nuförtiden ;-)

 

16:08, du frågar om du ska ta gratiskort med 2a paret och öppetstegdrag. Så här resonerar alltid jag. Med bara 2a paret hade jag betat och sen checkat river men med draget hade jag checkat ty chansen att han drar ut dig är mindre då du har en massa drag så risken med gratiskort är inte lika stort. Sen vill du inte få en C/R på turn vilket är mkt troligt.

 

Jag satt med öppet stegdrag också, det var därför jag ville ta ett gratiskort. Men bet vore nog bättre. Då vet jag hur jag ligger gentemot FI + att han foldar ofta mot en bet.

 

18:41. flop: 234 det är en guldflop då de ofta sitter på överpar. Btw hur dodgar man öppetstegdrag o färgdrag?

 

22:00 med kungar. Sätter du limp/synaren på damer, knektar och tior lr sa du fel?

Jag vet inte riktigt vad jag tänkte när jag satt upp den rangen, men det kändes verkligen som nutz/nothing i det läget. Han sitter nog mycke oftare på nothing.

 

Finns ett par chanser att checka turn där man bara vet att de hade drag. Framföralt 7f8f9Q2 handen där du har AQ och han blixtsynar flop, turn.

 

Varför ska jag checka turn om jag vet att FI har drag?

 

 

 

btw. Finns det intresse för mer filmer? HU, MTT, CG (0,5/1:- @ svs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kungarna spelade du bra.. däremot kan du nog plocka bort TT-QQ i hans range.. iofs vet man aldrig med spelarna på nl20..

 

btw, är det pt3 med hud du använder? känner att jag måste investera i något liknande

 

Ah, jag satt rangen konstigt i handen. Nu i efterhand skulle jag sätta honom på ett midpocket/air.

 

I filmen så använde jag PT2 + pokerace hud, eftersom PT3 inte funkar på Prima än. Nuförtiden använder jag mig av PT3 när jag lirar på SVS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns definitivt situationer att isoraisa A7s men som spelet såg ut med mycket limps även med AK så blir den oftast väldigt svårspelad oop. Mot en fi som limpfoldar ofta går det såklart bra.

 

Även en spelare med 8pfr(totalt) öppnar betydligt fler händer från button. Men skulle väl gissa på runt 4pfr.

 

77 handen så ligger nog min range runt 55 som standard men beror ju mycket på spelartyper

 

 

K8s så uppskattar jag dig ha 26% mot hans synrange då jag ger dig alla färgkort och alla kungar. Antalet outs kan variera åt båda håll och ibland kan även 8orna vara live.

 

X(Y+Z)-E(Z)

X=din eq

Y=potsize

Z= din effektiva bet

E=fi eq

 

0.26(7+5.4)-0.74(5.4)

avrundat lite.

får du syn 100% förlorar du $0.77

 

0.77 / 0.77(X)

behövs 9.90% FE

 

edit

Hade din equity på 24% på min första snabbuppskattade equity därav skillnaden

 

 

Vad menar ni med att isolera handen?

 

Den andra fetmarkerade förstår jag inget av :) Är inte så haj på forum förkortningar etc /nåbb :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...