Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat en del idag med, blev 2k händer typ. En förmiddagssession sen en ikväll. Spelat cirka 600 händer på 5/10 då jag kände att jag spelade bra, var riktigt jävla kortkall i början men sen hittade jag en fin hand där jag setade 88 i en 3betad 4vägspott på brädan 823. Storstacken betar ut starkt, shortstacken ställer. Sen var handen över då jag verkligen skriker nöt vad jag än gjorde. Hann också med att torska en 100bb med KK mot ATo allin pre, alltid lika roligt.

 

Ikväll gick det bättre och jag plussade både på 2,5/5 och 5/10. Hittade totalt 3,8k varav 1,8 var från 5/10. Spelet på nivåerna är det väldigt stor skillnad skulle jag säga. Men av det jag såg ikväll så bör jag nog slå det.

 

Nu ska jag sova, jobbar imorrn, börjar halv 9 så de är rätt humant. Jag behöver inte sova överdrivet mycket så 6h borde jag klara mig på. Night!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gött att du hittar plusset på 5/10 med en gång, inte illa.

 

 

Du har säkert nämnt det tidigare, men vad jobbar du med?

 

Ja de va gött, får hoppas att det fortsätter så :-)

 

Jobbar lite sporadiskt nu eftersom jag inte har heltidsjobb, men det är lagerarbeten som gäller. Ser ut att kanske hålla på att få ett jobb nu, men ska hem i helgen så missar lite dagar där precis när jag ska börja. Vet inte riktigt om arbetsgivaren gillar det :roll:

 

Får se hur jag gör, om jag anmäler mig sjuk eller nåt. Gillar dock inte det riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guten tag! Spelat 1800 händer idag, 900 på 2,5/5 och 900 på 5/10. Gick riktigt kallt på 2,5/5 där jag tappade 2,1k totalt. Torskade med KK pre mot QQ samt AA pre mot KK. Surt sa räven.

 

Gick däremot väldigt bra på 5/10 där jag plussade 6600 vilket, resultatet för dagen blir alltså4500+ vilket känns najs :-) Sprang rätt fint där uppe! Alltid skönt med en snäll start variansmässigt, inte standard för mig om man kollar förr i tiden. Nu verkar det ju ha lossnat däremot. Får hoppas att det fortsätter ett bra tag till innan riggen kommer så att jag har byggt upp lite att ta av då 8-)

 

Nu ska jag ta ett bad, läsa lite och sen sova! Night!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah. Sjukt jävla tilt just nu. Jobbade idag och bestämde mig för att vara ärlig och säga som det var istället för att anmäla mig sjuk imorrn/mån/tis. Chefen bles less som fan och sa att det var onödigt att jag var där för att jag skulle egentligen läras upp idag så nu behövde dom ta in någon annan. Jobbade ändå hela dagen, körde typ tvättmaskinen och städade lite allmänt. Gick runt och mådde dåligt hela jävla dagen eftersom jag gjort chefen less samtidigt som jag pajat mina chanser att få jobb där. Dom gillade mig innan verkade det som och jag hade förmodligen fått jobb där några månader som det verkade på honom. Till råga på allt har jag ju "svikit" Manpower som trott att jag kan jobba dessa dagar. Nu måste jag förklara för dom också, ingen aning vad dom säger faktiskt...

 

Nåt annat som tiltar mig är att i detta jävla land har dom ingen lag att man måste skotta taken på hyreshus/affärer osv. Istället har dom bara nå varningsgrejer upphängda. På vissa ställen resulterar detta i att man får välja mellan att antingen gå på gångvägen och riskera att få en isklump i skallen eller gå ute i gatan och bli överkörd av spårvagnen/bilar. Vafan Norge, tagga till lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bahhh, vilken värdelös chef:mrgreen:

 

När jag läste ditt förra inlägg om att du kanske skulle anmäla dig sjuk så tänkte jag att det är nog inte ett bra alternativ. Det bästa är nog att säga som det är eller annars ljuga ihop nåt annat som låter mer real.

Uppenbarligen gick det inte hem på den där chefen..

 

men vafan, hade ja varit du hade ja satsat 100% på pokern nu när det vill säg riktigt jäkla bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har jag varit o tränat med polarn, som för övrigt ska baka "tycka synd om dig kakor" till mig nu. Haha, lät gay men de är king!

 

Mår lite bättre nu men är fortfarande lite nere, egentligen inget bra tillfälle att lira men tänkte dra en allnighter då jag imorrn åker hem och vill sova på tåget. Även om jag inte spelar hela natten kanske jag drar igång en film eller nåt, jag har sjukt svårt att sova på tåg om jag inte är riktigt jävla trött.

 

Ska sätta nåt stopp om det skulle gå utför ikväll, känner på mig att om det börjar gå dåligt kan de gå riktigt jävla dåligt. Går det däremot bra så kanske jag kommer släppa allt skit med jobbet lite bättre :-)

 

Bahhh, vilken värdelös chef:mrgreen:

 

När jag läste ditt förra inlägg om att du kanske skulle anmäla dig sjuk så tänkte jag att det är nog inte ett bra alternativ. Det bästa är nog att säga som det är eller annars ljuga ihop nåt annat som låter mer real.

Uppenbarligen gick det inte hem på den där chefen..

 

men vafan, hade ja varit du hade ja satsat 100% på pokern nu när det vill säg riktigt jäkla bra.

 

Ja precis, men man förstår ändå honom. Han hade tagit in mig för att jag skulle kunna jobba dessa dagar, de är egentligen bara mitt problem och mitt fel.

 

Jag borde såhär i efterhand dragit nån vals om att jag var tvungen att dra hem pga familjeskäl osv. Samtidigt är jag ändå stolt över att inte vara nån sniken idiot som ringer och anmäler mig sjuk. Gillar verkligen inte sånt.

 

Har för övrigt inga planer på att satsa på pokern för tillfället. Har inte psyket eller skillsen tror jag. Får se efter sommarn kanske om jag fortfarande spelar då. Kommer förmodligen på hemma då.

 

Visst vill han säkert satsa 100% på pokern. Men det är också alltid skönt att ha ett jobb att gå till, inte kul att bara sitta hemma och nöta poker hela dagarna.

Sen så är det ju väldigt skönt att också ha en fast inkomst.

 

Inget lir idag cobb?

 

Helt sant det du skriver. Alltid skönt att ha en säker inkomst.

 

Inte än, men blir nu som du kanske förstår om du läst allt hit :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar -1600 efter en sjujävla massa händer ikväll. Spelade rätt stabilt genom hela kvällen trots att jag höll på att somna 2 sista timmarna. Just nu är jag sanslöst trött, varit uppe i 23 timmar nu. Besviken på mitt spel i 1-2 potter vilket får anses väldigt bra.

 

Var däremot sjukligt motriggad idag, nu är ju 1600 väldigt lite i sammanhanget, men korten va verkligen inte på min sida, anledning till att jag ändå bara slutade så lite minus var att jag vann nåra riktigt stora potter där FI verkligen gör ett sjukt dåligt spel. Annars hade jag nog varit runt 4-5k minus minst.

 

Pushar med FD, TP och hålpipa...

Fattade inget efter showdown, trodde inte direkt att min hand skulle hålla utan att förbättras. Men han måste ju ha haft 67 inser jag nu när jag tittar i efterhand. Fin pott iaf!

 

Total number of players : 5

Seat 1: El_Steffo ( $2074.26 )

Seat 3: CobbV ( $2062.88 )

Seat 5: WillEm ( $6298.08 )

Seat 2: 123KGB ( $2490.03 )

Seat 4: stadz ( $1235.55 )

El_Steffo posts small blind [$5].

123KGB posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Tc 9c ]

CobbV raises [$35].

stadz folds.

WillEm folds.

El_Steffo raises [$110].

123KGB folds.

CobbV calls [$80].

** Dealing Flop ** [ 6c, 9h, 7s ]

El_Steffo bets [$180].

CobbV calls [$180].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

El_Steffo bets [$450].

CobbV is all-In.

El_Steffo calls [$1317.88].

** Dealing River ** [ 3s ]

CobbV shows [ Tc, 9c ] two pairs, nines and threes.

CobbV wins $4120.76 from the main pot with two pairs, nines and threes.

 

Lets misshandla en QQ lite hårdare... eller vänta nu det går nog inte...

 

Lite skraj efter att river föll faktiskt...

 

Total number of players : 4

Seat 3: CobbV ( $1793.6 )

Seat 5: 123KGB ( $2870.97 )

Seat 2: 144l ( $532.38 )

Seat 4: nightshift ( $644.28 )

123KGB posts small blind [$5].

144l posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 8c 8d ]

CobbV raises [$35].

nightshift calls [$35].

123KGB raises [$165].

144l folds.

CobbV calls [$135].

nightshift folds.

** Dealing Flop ** [ 6c, 7s, 5h ]

123KGB bets [$270].

CobbV calls [$270].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

123KGB is all-In.

CobbV is all-In.

** Dealing River ** [ 4h ]

CobbV shows [ 8c, 8d ] a straight, four to eight.

123KGB shows [ Qs, Qd ] two pairs, queens and fours.

123KGB wins $1077.37 from side pot#1 with two pairs, queens and fours.

CobbV wins $3617.2 from the main pot with a straight, four to eight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en del igår, spelade riktigt riktigt bra poker i början, typ första 1 1/2 timmen. Sen blev det några misshandlade händer typ en AA i en 4000 pott där jag självklart gick förlorande ur striden. Tyckte att de va en marginell hand då men såhär i efterhand så vet jag att det var ett dåligt spel.

 

Alltid tråkigt att spela dåligt och veta om det i efterhand, påverkades för mycket av resultatet. En kille openshoveade 1700 typ tredje handen på bordet. Jag hittar synen med AK, flop QJx8x och han viker upp T9. Efter det tiltade jag lite mot honom och synade t.ex en öppning på 200kr med KQs, det resulterade iofs i en 3,6pott till mig men det var ju verkligen ett skitkasst spel.

 

Slutar 500+ vilket jag får vara riktigt nöjd med efter gårdagens bravader vid borden, hade jag sprungit lite sämre hade det kunnat bli ett jävla tapp. Måste skärpa mig lite. Detta kan bero lite på att det ändå blir lite scaremoney på 5/10 även om jag har rullen. Ska tänka över detta lite mer och sen återkomma med ett fantastiskt självförtroende ;-)

 

Ikväll blir det utgång så ingen poker, kanske klämmer in lite efter maten dock. Får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag då, fast jag ligger och flyger mellan 3-4k.. det svänger.. 8-)

 

hehehe

 

Då har du ju snart nått ditt mål på 80k som du hade satt upp under 2009.

Nice work.

Hur ser månadsresultatet ut om man får fråga ? =)

 

Nja lite mer än hälften bara :)

 

Spelade lite på dagen igår och tappade tyvärr 2000 typ. Månaden ligger hittills +19000. Tror att det blir rätt mycket spel framöver också så förhoppningsvis kan det bli ännu en fin månad :-)

 

Peppar peppar ta i trä...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa. Spelat mycket ikväll, låg minus väldigt länge och slutade t.o.m att spela. Såg sen en jättefisk som jag bara var tvungen att gula. Gick från -1k till +1,7k vilket känns najs. Jag har ikväll spelat min bästa session nånsin rent spelmässigt, tycker jag själv alltså. Varit en rätt kall kväll i övrigt.

 

Finaste handen idag får ändå bli denna. 3,9prollarn...

 

Table Diana 47 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 2

Seat 3: Roddan87 ( $529.59 )

Seat 4: CobbV ( $1019.37 )

Roddan87 posts small blind [$2.5].

CobbV posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 7s 5s ]

Roddan87 calls [$2.5].

CobbV raises [$20].

Roddan87 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 9c, 8h, 6h ]

CobbV bets [$37.5].

Roddan87 raises [$75].

CobbV raises [$187.5].

Roddan87 is all-In.

CobbV calls [$279.59].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

** Dealing River ** [ 6c ]

Roddan87 shows [ Ac, As ] a full house, aces full of sixes.

Roddan87 wins $1044.18 from the main pot with a full house, aces full of sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoho i dagboken, inte mycket aktivitet här inte. Sovit 3 1/2 timme inatt så just nu är man ju inte direkt i toppform. Har spelat två korta sessioner idag, en i förmiddags och en nu ikväll. Slutat totalt 1500+ vilket är najs. Har bara spelat 2,5/5, blev bara en kort session nu på kvällen för ja är så jävla trött att jag känner att jag blir sur för minsta jäkla utdragning. Då ska jag nog inte spela heller för har jag otur springer de iväg rejält.

 

Ikväll åker jag tillbaka till Oslo. Halvtaggad på en cplång tågresa men de är väl inte så mycket att göra åt saken just nu. Har två händer jag tänkte lägga upp, en AA hand och en T8s. Men sitter inte på min vanliga dator nu så har inte PT tillgängligt.

 

Jag är btw ATH för tillfället, rullen ligger på 69300. Hoppas det fortsätter såhär :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej dagboken.

 

Igår kom jag tillbaka till Oslo runt 12tiden på dagen, hinner komma hem och äta lite, ta en kopp kaffe med polarn och ta det lugnt typ 1 timme innan Manpower ringde och ville ha in mig på nåt jobb. Tackar motvilligt ja. Har varit där tidigare och trivdes inte superbra där, men men. Ett jobb är ett jobb.

 

Åkte iaf ut dit och började jobba vid 15:00 och slutade 22:30. En kompis från Sundsvall visade sig vara där också så blev helt okej ändå tillslut, fick övertidspizza också. Yey!

 

Kom hem och var helt slut så tänkte bara gå o lägga mig, men jag hade fan taggat hela dagen på att lira och var grymt sugen. Under dessa 7 1/2 timme på jobbet var typ det enda jag tänkte på att jag slet som fan där men att jag har bättre timlön på poker. Inte lätt att jobba då direkt. Jag vill ha ett heltidsjobb, suger att ta sånna här 1-2dagsuppdrag.

 

Men men, kom till en insikt när jag åkte därifrån iaf. Så länge jag tar på mig sånna här uppdrag så behöver jag inte casha ut från rullen, vilket är väldigt bra då jag gärna har en stabil sådan. Det har blivit mer o mer 5/10 men jag fortsätter att ta det lugnt och ni kommer inte bli av med mig på 2,5/5 än inte.

 

Sessionen slutade +4400 varav 3700 från 5/10 där jag hade kortleken med mig. Här har vi btw en hand jag spelade för några dagar sen. Vad tycker vi om spelet? Jag gillar det...

 

Total number of players : 5

Seat 1: Vigoorish ( $1929.94 )

Seat 4: CobbV ( $960 )

Seat 3: natta18 ( $2064.62 )

Seat 5: Melwal ( $1583.53 )

Seat 2: joker27 ( $1176.18 )

Melwal posts small blind [$2.5].

Vigoorish posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Th 8h ]

joker27 raises [$17.5].

natta18 calls [$17.5].

CobbV raises [$90].

Melwal folds.

Vigoorish folds.

joker27 calls [$72.5].

natta18 folds.

** Dealing Flop ** [ Js, 9h, 3c ]

joker27 checks.

CobbV bets [$135].

joker27 calls [$135].

** Dealing Turn ** [ 5s ]

joker27 checks.

CobbV checks.

** Dealing River ** [ Kd ]

joker27 checks.

CobbV bets [$315].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen är superstandard, en duktig reg synar ner dig med Jx, en tight viker. Hade han något drag osv så viker han, och en supertight kille kan folda Jx i den sitsen.

 

Men fortfarande standard, men oftast får du syn på river, förutsatt att han inte syna flopbet med A9 typen av hand, då viker han nog.

 

Tycker inte det är ett dåligt spel av dig, utan ett bra. Synar han så har du image i fortsättningen och viker han så viker han... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har han för värden?

 

Hade nog skjutit en bula till på turn , strax över halvpott typ.

Vet inte om det är rätt men du reppar en stark hand som kommer få många händer som har din slagen att lägga sig

 

feltänkt ?

 

iofs så trebettar du hela tiden så du kanske inte får samma credit som jag brukar få, om killen noterat det såklart :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har han för värden?

 

Hade nog skjutit en bula till på turn , strax över halvpott typ.

Vet inte om det är rätt men du reppar en stark hand som kommer få många händer som har din slagen att lägga sig

 

feltänkt ?

 

iofs så trebettar du hela tiden så du kanske inte får samma credit som jag brukar få, om killen noterat det såklart :-)

 

Skulle också gärna se en bula skjutas på turn, men givetvis beror det på FI samt din image gentemot honom.

 

Okej så ni tycker alltså att jag borde skjuta turn igen. Vill gärna ha lite åsikter kring det för jag tror inte det finns många händer alls som jag kommer få att folda. Checkraisar han turn, vilket är ganska sannolikt, måste jag folda och jag har då foldat bort en hand som har grym EQ mot hela hans range.

 

Mtp på att jag lär ha 3betat en hel del så lär inte folk credda mig allt för mycket för överpar osv heller.

 

Jag är tråkigt och vill peta ner 108s i min synrange preflop istället för att squeza den. Hade du gjort det med 108o typ hade jag gillat det:-)

 

Hehe, tycker T8o är lite väl dålig och har inget emot att bara folda den pre. Med min 3bets% så kommer en 3bet med T8o inte heller bli profitabel eftersom folk efter en stund slutar folda och jag då kommer få spela floppar med en rätt dålig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...