Gå till innehåll

Hur högt skulle jag teoretiskt kunna spela NLT FR ?


role

Recommended Posts

Jag misstänker att detta är en rätt puckad fråga men chansar.... :oops:

 

Jag är en vinnande spelare på svs 0,5-1 sedan den siten startade (ca3000bb/mån,ca 10000 händer/mån) men har egentligen ingen rulle då jag plockar ut allteftersom till nöjen etc.

 

Hur högt skulle man kunna gå upp utan att bli mosad (bortsett från avsaknaden av rulle)? Jag spelar 1-2 nivån om det finns några heta bord annars brukar det vara sämre värde där än på 0,5-1, men högre än så har jag aldrig provat.

 

Min spelstil på 0,5-1 är i slaskigaste laget, ca 25% flopsyner, på 1-2 ligger det på ca 21%, avvaktar oftast bra händer och spelar dom hårt men är lite för dålig att lägga dom vid motstånd.

 

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rent teoretiskt kan du spela hur högt som helst eftersom poker har ett turmoment. Det är dock inte relevant. Bygg en rulle och testa lite 2,5/5 när du har rulle helt enkelt. Gå ner igen om rullen blir för liten och bygg upp för ett nytt skott. Du kanske ramlar ner 10 ggr men det är bara att fortsätta tills du klarar det. Sen blir ju inte oddsen att lyckas sämre om man försöker lära sig lite teori på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka sköna typer som bemödar sig att svara, varför skulle jag jiddra om vad jag vinner ?? Är reggad här "anonymt" så det skulle ju verkligen boosta mitt ego att ljuga lite och samtidigt ge stor cred i pokervärlden.

 

Allvarligt, skulle det vara konstigt att dra in 3000:- i månaden på 0,5-1 i snitt ? Det är 100:-/dagen.......

 

Ser dock ett fel i mitt första inlägg, nämligen så spelade jag ca 15-20" händer per månad dom första 2 åren på svs, nu ligger jag på emellan 8-12" händer/månad så händer per månad är missvisande över perioden, vilket kanske förklarar en del för de misstänksamma ?

 

Det jag mest tänkte på i frågeställningen är hur bra motståndet är och hur lätt dom fintar bort mig på typ 2,5-5 alt 5-10 ??

 

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet är att givet det vi visste om dig klockan 16:48 idag så var du rimligtvis en marginellt vinnande eller förlorande spelare.

 

Jag tror fortfarande att du är ganska tomtig med tanke på hur du pratar om dina vinster (jämna månadsvinster osv).

 

Det är möjligt att du plussar som fan etc.

 

Det vore kul att se en graf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, alltså, om det inte vore för att så många break-even-spelare tror dom plussar och framför allt, att så många backande spelare tror dom är break-even eller plus, så hade pokermarknaden knappast varit 10% av det den är idag.

 

Man kan väl svara på hans fråga med förusättningarna han angav, stället för att hålla på och Polisa och skrika efter grafer och skit,när han uppenbarligen inte har någon tracker.

 

Ser inte varför du skulle plussa på högre nivå.Tycker nog det är lättare och spela med lite bättre motstånd och tex inte få 5 syner och visa bästa hand hela tiden.Prova och gl m spelet;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla .........

 

läser ni tråden innan ni postar ??

 

Vad visste du om mig 16.48 som du inte visste redan 16:20 när jag skapade tråden, däremellan skrev jag nämligen inte ett ord.... ? Jag gjorde sedan ett förtydligande/rättande 18:15.

 

Hur går du tillväga när du får fram att du "vet" att jag är en "rimligtvis en marginellt vinnande eller förlorande spelare" ?

 

Och framförallt, varför ger du dig in i en sådan diskussion ? Vet du eller jag bäst hur mitt pokerspelande går ?

 

Jag postade inte denna tråden för att skryta eller låtsas vara bra, jag vet att jag enbart är bättre än bottenslammet på 0,5-1, men det räcker bra.

 

Dina dryga antaganden kan du som sagt posta någon annanstans eller så kanske någon moderator kan ge dig en tillsägelse.

 

min PT bas sträcker sig tyvärr inte längre än augusti 2007, men utifrån det kan jag posta, vad vill du ha för graf och hur gör jag den i PT ?

 

ingen tracker ?? huh vem har sagt det ? jag har skrivit i tråden att jag har PT....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är för kass på datorer för att ge dig en dump på förstasidan eftersom jag då skulle behöva dölja en del info som jag inte vill dela med mig av här.

 

har dock en skärmdump på winnings by month sedan aug 2007, hjälper den dig något ?? och framförallt hur får jag in den här i tråden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du Poker tracker 2 så kan du välja All Dates under Preferences och sedan göra en screenshot från General Info. fliken.

Även Misc. stats så står det summerat hur mkt du vunnit och snittar per månad.

 

Graf fixar du med Poker grapher, finns att ladda hem här: http://sourceforge.net/projects/pokergrapher

Det kräver Microsoft .NET 2.0 eller högre, men eftersom du antagligen kör HHConverter redan så har du det redan installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...