Gå till innehåll

Hur högt skulle jag teoretiskt kunna spela NLT FR ?


role

Recommended Posts

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Många som spelar på högre nivåer förespråkar ett ett aggresivare spel än många av oss "grinders" på nivåerna tror skulle fungera på motståndet. Det går liksom inte att beta tom när folk synar ner hela tiden.

Tycker ändå du ska lyssna på de som spelar högre, det finns oftast en anledning till att de spelar högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ändå du ska lyssna på de som spelar högre, det finns oftast en anledning till att de spelar högre.

 

Visst gör jag det.

Problemet är att när jag försökt spela det så har det blivit mycket sämre.

Men på andra siter på förhållandevis liknande nivåer är det ett "måste" för att jag i huvudtaget skall vinna.

Självklart har det med mina begränsade pokerkunskaper att göra.

Men jag kan inte komma på någon av dom mest vinnade spelarna på 0,5/1 FR SS som spelar på det viset.

Men jag skulle gärna se resultat från någon som spelar så.

Så jag vill GÄRNA bli motbevisad.

 

Jag vet att du är en gigantiskt mycket bättre pokerspelare än jag någonsin kommer att bli.

0,5/1 på SS skiljer gigantiskt från alla andra siter och nivåer jag provat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du har bra självinsikt Bubbla, känns som en bristvara hos många människor nu för tiden:mrgreen:

 

Men jag kan inte komma på någon av dom mest vinnade spelarna på 0,5/1 FR SS som spelar på det viset.

Men jag skulle gärna se resultat från någon som spelar så.

Så jag vill GÄRNA bli motbevisad.

Jag skulle tro att de som spelar "bättre" avancerar ganska fort, men jag är inte säker.... Men iaf, om folk bara synar och synar hela tiden borde man kunna gå väldigt brett för värde vilket leder till relativt aggressiva stats. Kan tilläggas att jag typ aldrig har spelat FR, men det är min syn på det iaf.

 

Aja, God jul och lycka till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit hem igen och ser att tråden fått en del nya kommentarer, kul !!

 

Fisherman..... om jag missförstod dig ber jag om ursäkt, men tyckte i min iver att ditt första stycke andades dryghet, var det inte så är en ursäkt på sin plats och hoppas du kan ta den.

 

Hjort.... låter enkelt (och jag skall/bör prova någon nivå upp tex 2,5-5) men jag tror att det är helt annat spel som gäller där än det jag är van vid från 0,5-1 borden.

 

Bubbla..... upp till 10-20 från 0,5-1 !!! e du galen ?? hua !!

Jag spelar 3-5 bord samtidigt ca 1,5-2 timmar/dag.

Jag vet att jag borde spela både tightare och mer aggro, men när jag gör det så tycker jag att det inte alls funkar. Men det är bara vad jag tycker, det är inget jag är tillräckligt kunnig att avgöra. Men 0,5-1 på svs är verkligen ett spel i spelet så det är svårt att göra en korrekt bedömmning från min sida eftersom jag är så färgad och i avsaknad av erfarenheten ifrån högre bord.

1-2 nivån funkar ok för mig men som du säger, det är oftast alldeles för dåligt värde på dom borden för att ens bemöda sig att sätta sig där och gnida med 7andra grinders på varje bord.

 

ebisumaru.... jag tar till mig och skall shape up !

 

bananuz.... tack, skall jobba hårt på detta.

 

okocha..... givetvis är råd och kommentarer från spelare högre upp i princip alltid mycket mer substans i men 0,5-1 på svs är verkligen sjukt,har ett par vänner som inte kan slå den nivån (under den tiden dom orkar sitta där)trots att dom är mkt bättre pokerspelare än mig. Låter galet men är helt sant.

 

Bubbla igen..... känner precis som du gör, även jag dock begränsad i mina kunskaper vilket kan vara förklaringen... Det finns dock spelare, Kungrikard är väl den mest kända 0,5-1 liraren på svs som är TAG och vinner mycket pengar där på sitt spel.

 

Avslutningsvis, har ni lite duktigare spelare provat 0,5-1 på svs ? isåfall vad är era reflektioner ?? är det bäst att vara strikt TAG där för att maximera sina vinster eller är det som Bubbla och jag (+säkert fler) känner att man måste vara mycket slaskigare för att få ett bra resultat ??

 

tack och godnatt

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...