Gå till innehåll

Chans för utdelat AA när man har KK?


Caines

Recommended Posts

Det känns som att vem som borde förstå att det bara finns fyra Ess i en lek och därför är det inte samma sannolikhet att få t ex 9 5 men för att hårddra sannolikheten så måste man även räkna in att man kan få t ex två kungar på två sätt (även om det ger samma resultat när du spelar)

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore tacksam om någon moderator kan radera ovanstående inlägg från Ghostic då det inte är jag som författat det :x .

Personligen kan jag både stava, bygga meningar samt spela poker.

Tydligen så innehar min yngre bror inga av de kvalifikationerna.

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är det. varför skulle det vara mindre sannolikt att nån har :spade: K :heart: K än :diamond: 9 :spade: 3 ?!

 

Det är det inte, men det finns fler sätt att få 93 på än man kan få KK på.

 

Här är en uppställning:

 

KsKd

KsKh

KsKc

KdKh

KdKc

KhKc

 

Summa: Sex sätt att få KK på.

 

9s3s

9s3d

9s3h

9s3c

9h3s

9h3d

9h3h

9h3c

9d3s

9d3d

9d3h

9d3c

9c3s

9c3h

9c3d

9c3c

 

Summa: Mike Sexton sätt att få 93 på.

 

Klarnar det nu?

 

Nej, du har fel herr Hjort. Det finns inte fler :heart: 9 :spade: 5 än :heart: k :spade: k. Däremot så finns det fler 95 än KK....där har du rätt!

 

Dock minskar inte sannolikheten att nån har AA när spelare X har KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är det. varför skulle det vara mindre sannolikt att nån har :spade: K :heart: K än :diamond: 9 :spade: 3 ?!

 

NEJ, det är det inte. Varför i helvete säger du mot mig när du inte vet vad du snackar om?

 

Sedan ditt exempel med KsKh och 9d3s hör inte hemma i detta resonemang, då du ursprungligen sa, and I quote: "Chansen att nån har AA när du har KK är lika stor som att personen har 57..eller 29....eller QA...eller 4J...eller vad fan som helst..."

 

Nej, det är inte lika stor chans att nån har KK som 93.

Ja, det är lika sannolikt att någon har KsKh som 9d3s.

 

På fin gammal svensk ånga Banana man? lol :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har fel herr Hjort. Det finns inte fler :heart: 9 :spade: 5 än :heart: k :spade: k. Däremot så finns det fler 95 än KK....där har du rätt!

Men, men, det var ju exakt det jag sa.

 

Men är det verkligen så att du tror att det är samma sannolikhet* att någon har exempelvis 97 i fickan som det är att de har AA i fickan? Annars kan jag rimligen inte se att du har något du faktiskt invänder emot.

 

*Givet att man bara dealer kort och inga handlingar har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ja, kontentan är väl i alla fall att sannolikheten är så pass låg att man inte behöver kalkylera med den. I alla fall om man spelar fixed limit. Vid no limit finns ju effekten som Johan nämner, går man all in preflop med tillräckligt höga stackar kommer man bara bli synad av händer som slår en, eller vinna en liten skitpott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har fel herr Hjort. Det finns inte fler :heart: 9 :spade: 5 än :heart: k :spade: k. Däremot så finns det fler 95 än KK....där har du rätt!

Men, men, det var ju exakt det jag sa.

 

Men är det verkligen så att du tror att det är samma sannolikhet* att någon har exempelvis 97 i fickan som det är att de har AA i fickan? Annars kan jag rimligen inte se att du har något du faktiskt invänder emot.

 

*Givet att man bara dealer kort och inga handlingar har gjort.

 

Nej ,nej...det tror jag absolut inte. Jag vet att sannolikheten att få en specefik hand är ca 2 promille.... (1 promille om du ska ha korten i "rätt" ordning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Här har ni något att räkna på vad gäller odds och sannolikhet:

 

Satte mig just ner vid ett NL cash game på Expekt och väntar på att komma in i nästa hand. Några har just limpat in i potten när en kille går all-in. Två spelare synar och resten lägger sig. Pott-totalen blir ca $60. Vid show-down visar det sig att två sitter med AA och den tredje har KK. Airlines-killarna splittar potten och ett sus går genom publiken... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...