Gå till innehåll

Året börjar gå mot sitt slut.


Mr Magoo

Recommended Posts

Jag har spelat poker i ca 5 år detta är första året som jag ser ut att gå mot minusresultat spelmässigt, cashgame. Är det då dags att lägga av? Det känns som det blir svårare o svårare att hitta bord. Någon som funderat på nå liknande, eller kan det vara så att man bara har haft ett dåligt år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är ganska mycket svårare nu. Har aldrig lirat cashgame annat än att jag ibland fått för mig att slaska runt lite på midstakes ibland. Har alltid tyckt att många motståndare varit dåliga men på senaste tiden tycker jag att det blivit i princip omöjligt att hitta bra edges så lågt som på nl100 :/ ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat poker i ca 5 år detta är första året som jag ser ut att gå mot minusresultat spelmässigt, cashgame. Är det då dags att lägga av? Det känns som det blir svårare o svårare att hitta bord. Någon som funderat på nå liknande, eller kan det vara så att man bara har haft ett dåligt år?

 

En viktig detalj för att kunna avgöra är hur mycket du har spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar fixed limit, varierar mellan 15/30 - 25/50 ibland 10/20 o ibland 50/100, beror på vart man hittar bord, eftersom det är folktomt numera. Spelandet har det blivit lite mindre av senaste året också, pga skaffat tjej. Jag jobbar heltid o lirar väl poker ca 30-50 tim i mån. Vilka frågor ska man ställa sig om man ska fortsätta eller ej? Satsa på turneringar(verkar ju finnas mer folk)? Lägga ner? Satsa ännu hårdare på cashgame... etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är ganska mycket svårare nu. Har aldrig lirat cashgame annat än att jag ibland fått för mig att slaska runt lite på midstakes ibland. Har alltid tyckt att många motståndare varit dåliga men på senaste tiden tycker jag att det blivit i princip omöjligt att hitta bra edges så lågt som på nl100 :/ ...

 

Jag tycker det aldrig varit så bra värde som nu på så höga nivåer som NL2000 på Ongame. Men jag antar att jag blivit bättre med åren också. Så det verkar vara din personliga utveckling som inte hängt med åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar fixed limit, varierar mellan 15/30 - 25/50 ibland 10/20 o ibland 50/100, beror på vart man hittar bord, eftersom det är folktomt numera. Spelandet har det blivit lite mindre av senaste året också, pga skaffat tjej. Jag jobbar heltid o lirar väl poker ca 30-50 tim i mån. Vilka frågor ska man ställa sig om man ska fortsätta eller ej? Satsa på turneringar(verkar ju finnas mer folk)? Lägga ner? Satsa ännu hårdare på cashgame... etc

 

Du verkar som jag bara spela poker som hobby. Då finns det bara en fråga att ställa sig: Tycker du att det är kul fortfarande. Om inte, sluta. Om du fortfarande tycker det är kul, nöj dig med det och se pengarna som en skön bonus.

 

Det finns mycket mer här i världen än poker. Eller ... ?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni CR har sabbat såpass mycket så är det nog ganska svårt att hitta en edge generellt, ja..

 

Allt är bara en fråga om ens inställning och hur pass bra man är själv...finns spelare som har bra edge i 50/100nl$ gamesen dagligen, tycker ni inte det blir lite smått patetiskt säga att det är omöjligt hitta en edge på nl100, sträva efter att bli bättre istället :) finns väl fortfarande folk som drar in 5-6bb/100 på dessa nivåer, eller är det bara på högre nivåer?

 

Heltok:

snarare är det av alla cardrunnersexplodonks man gör pengar nuförtiden. de tänker gameflow gameflow och ser mönster i kortsnitt och hittar helt galna spel då och då och bygger på så vis upp en okej winrate åt en

 

:) Tycker din visningsbild bygger upp en extra dimension av de..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...