Gå till innehåll

Spela onlinepoker i USA?


shuvit

Recommended Posts

Hej. Jag lever av pokern för tillfället och funderar på att dra till USA i 3 månader och undrar om jag som svensk turist kan spela onlinepoker på europeiska sajter som räknas som non US friendly. Jag har ju signat upp mej med svenska uppgifter och svenskt visa kort och bankkonto men jag tänkte så att dom inte söker efter ip nr eller nått sånt skit och bannar en eller att man blir straffad av Amerikanska staten på nått sätt.

 

Vore bra o veta ifall jag drar dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag lever av pokern för tillfället och funderar på att dra till USA i 3 månader och undrar om jag som svensk turist kan spela onlinepoker på europeiska sajter som räknas som non US friendly. Jag har ju signat upp mej med svenska uppgifter och svenskt visa kort och bankkonto men jag tänkte så att dom inte söker efter ip nr eller nått sånt skit och bannar en eller att man blir straffad av Amerikanska staten på nått sätt.

 

Vore bra o veta ifall jag drar dit.

 

 

Ipoker funkar inte att spela på i alla fall där borta men vet inte om det är ipoker som har spärrat själva eller om det är usa som har nån spärr.

 

Ipoker funka inte i tallin heller men där tror jag att det var så att ipoker själva hade en spärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast måste du spela på europeiska non US friendly-sajter då? Det låter konstigt om det skulle vara en showstopper.

 

Ville bara flika in att Neteller absolut inte fungerar där borta. Om du försöker använda det i USA, så blir ditt konto låst och du kan inte låsa upp det förrän du befinner dig utanför USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade på dc också och fick svaret att endast US friendly sites fungerade där, men tortoise säger ju att ongame som vad jag vet inte räknas som US friendly och svenska spel funkade och dafvor och cg verkar oense när det gäller purple lounge.

Varför jag vill undgå spela på US sajter är för att slippa betala skatt för vinsterna. Så nån som vet nån europeisk sajt som är skattefri som ni vet trots allt fungerar där borta så vore det bra.

 

Hur tar man ut vinster då om inte netteller funkar? borde det föresten inte gå att föra över till mitt svenska bankkonto och sen ta ut pengar i USA med visa? Jag menar som nu kan jag ta ut från stars till mitt visa som är kopplat till mitt svenska bankkonto, borde väll gå även där. ingen amerikansk bank påverkas ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat på ongame, boss, prima, fulltilt, stars och troligen någon mer sajt med relakks. Det var ett tag sen men det borde funka.

Relakks kommer ge dig en svensk ip som byts ut varje gång du startar om uppkopplingen.

 

Okej men som jag fattar det så får man slumpmässiga svenska ip nr om man skaffar den här tjänsten i Sverige, men om man skaffar en amerikansk variant får man kanske bara slumpmässiga amerikanska ip nr. eller kan man kanske byta sitt amerikanska ip nr i dom svenska såna här tjänsterna mot slumpmässiga svenska enbart då? har noll koll på sånt där egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...