Gå till innehåll

SvS lurar skåningar


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker Svenska Spel borde stå för deras utgifter, eller stämmas för tryck av falska biljetter. Vad hade de för mening med att skicka ut de där biljetterna överhuvudtaget? Jag fick också sådana biljetter och helt tydligt var det inte att de var falska, men det ska till en hel del för att man ska tro att de är äkta. Men samtidigt ska man ju ha klart för sig att de som spelar med SvS gör det just för att de HAR STORT FÖRTROENDE för SvS.

-> Så varför misstänka att de skulle vara falska?

 

Mitt förtroende för SvS finns inte längre kvar, detta efter att de för några år sedan skickade mig en lapp där det stod att en guldtriss-lott fanns reserverad i mitt namn i en speciell kiosk (inte någon av de i närheten, utan nästan två mil bort). Och finstilt stod det "i mån av lotter" (eller något liknande).

-> Alltså var den inte reserverad!

 

(Skulle för övrigt också få med en "guld-skrapa" - som inte var gjord i guld!)

 

 

SvS är inget seriöst företag, och att just det företaget har monopol är fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför utgår du ifrån att han drar gränsen för "lågt" där du drar den?

 

what??? Lågt IQ måste väl endå räknas som en bit under genomsnittet? Har man IQ 101 ligger man över genomsnittet och räknas rimligtvis inte som lågt utan som "normalt". Om man inte vill acceptera det tycker jag inte att man bör använda sig av termen IQ utan istället säga typ... "jag utgår från att människor är dummare än mig", vilket givetvis var det han menade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det heter "låg IQ", inte "lågt IQ", för er som inte förstod piken riktad mot lolcatz.

 

 

Beror inte det på om man hänvisar till värdet av IQ eller till IQ som begrepp?

Alltså - Värdet på din intelligenskvot anses vara lågt.., medans - Din intelligenskvot anses vara låg.

 

 

Jag är urusel på gramatik för övrigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att IQ beräknas utifrån genomsnittet hindrar inte att de flesta har under medel. Om en har 10k i IQ och 999 personer har 100, så ligger 99.9% under medel.

 

Men så kan jag tänka mig att IQ anses vara normalfördelat, och då faller invändningen.

 

Från Wikipedia:

"Skalan är satt så att 100 utgör medelvärdet i en population och övriga värden antas normalfördelade."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt, iq är (enligt i sverige vedertaget system) normalfördelat kring 100 med en standardavvikelse på 15.. "normal" intelligenskvot beräknas ligga mellan 85 och 115 och typ 70% av befolkningen ligger inom det intervallet. kliniskt förståndshandikappad anses du vara först när din kvot ligger under 70. vet inte om skåne är överrepresenterat i den populationen. lund är det antagligen inte, däremot känns tomelilla troligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu IQ skulle beskriva en persons intelligens fullt ut så skulle ju onekligen en person med 110 i IQ inte direkt kännas smart.
Jag skulle säga att minst 95% av befolkningen verkar praktkorkade så fort man börjar prata abstraka resonemang. 110 i IQ är normalt sett människor jag sätter i samma intellektuella kategori som Homer Simpson.

 

En rätt viktig grej för att fungera i vardagen är att undvika abstraka och logiska resonemang som pesten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att minst 95% av befolkningen verkar praktkorkade så fort man börjar prata abstraka resonemang. 110 i IQ är normalt sett människor jag sätter i samma intellektuella kategori som Homer Simpson.

 

En rätt viktig grej för att fungera i vardagen är att undvika abstraka och logiska resonemang som pesten.

 

hur bedömer du människors iq?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att minst 95% av befolkningen verkar praktkorkade så fort man börjar prata abstraka resonemang. 110 i IQ är normalt sett människor jag sätter i samma intellektuella kategori som Homer Simpson.

 

En rätt viktig grej för att fungera i vardagen är att undvika abstraka och logiska resonemang som pesten.

 

För att inte tala om hypotetiska resonemang...

 

Hur som helst så tror jag inte att de människor du talar med med IQ kring 110 framstår som korkade pga sin intelligensnivå utan snarare bristen på ett fritt sinne.

 

Dogmatiska människor har stor talang för att framstå som praktidioter oavsett intelligensnivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om hypotetiska resonemang...

 

Hur som helst så tror jag inte att de människor du talar med med IQ kring 110 framstår som korkade pga sin intelligensnivå utan snarare bristen på ett fritt sinne.

 

Dogmatiska människor har stor talang för att framstå som praktidioter oavsett intelligensnivå...

 

fast utan dem hade det blivit jävligt ont om ingenjörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att minst 95% av befolkningen verkar praktkorkade så fort man börjar prata abstraka resonemang. 110 i IQ är normalt sett människor jag sätter i samma intellektuella kategori som Homer Simpson.

 

En rätt viktig grej för att fungera i vardagen är att undvika abstraka och logiska resonemang som pesten.

 

Jag anser att skillnaden på människors intelligens egentligen skilljer sig ganska lite för de mellan 50%-99% på IQ skalan. Fast du sätter fingret på en viktig sak. För det första så är folk så förbannat fördummade av t.ex skolsystemet, media(mindcontroll??) etc.. att de inte orkar/kan tänka egna tankar. Och när de försöker, kommer det helt oförståeliga krummelurer ur deras munnar. Sen när vi kommer till det abstrakta så är det ju just det som folk med hög(t) IQ är bra på. Och det är där det blir en stor skillnad på IQ 110 och IQ 130+.

 

Själv älskar jag att prata abstrakta resonemang, även på krogen efter 12 starköl, och även om ingen förstår mig, eller att de hatar mig för att jag gör det, så kommer jag aldrig att sluta, för jag skulle långsamt självdö och föruttna om jag gjorde det.

 

Dessutom är jag från Helsingborg och skåning 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS är inget seriöst företag, och att just det företaget har monopol är fel!

 

Ja, tänk om vi istället kunde ge monopol till ett företag som du tycker är seriöst. Dom skulle säkert fortsätta att vårda sitt rykte och anstränga sig lika hårt efter det att konkurrenterna jämställdes med brottslingar ...

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att skillnaden på människors intelligens egentligen skilljer sig ganska lite för de mellan 50%-99% på IQ skalan. Fast du sätter fingret på en viktig sak. För det första så är folk så förbannat fördummade av t.ex skolsystemet, media(mindcontroll??) etc.. att de inte orkar/kan tänka egna tankar. Och när de försöker, kommer det helt oförståeliga krummelurer ur deras munnar. Sen när vi kommer till det abstrakta så är det ju just det som folk med hög(t) IQ är bra på. Och det är där det blir en stor skillnad på IQ 110 och IQ 130+.

 

Själv älskar jag att prata abstrakta resonemang, även på krogen efter 12 starköl, och även om ingen förstår mig, eller att de hatar mig för att jag gör det, så kommer jag aldrig att sluta, för jag skulle långsamt självdö och föruttna om jag gjorde det.

 

Dessutom är jag från Helsingborg och skåning 8-)

 

skryt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...