Gå till innehåll

Poker som enda Inkomsten


snelhynda

Recommended Posts

Valde för en tid sedan att satsa på pokern fullt ut och bli yrkesspelare så tänkte att du kunde ha nytta av mina tankar och ideer runt seriöst spelande.

Menar förstås inte att du ska börja spela proffessionellt direkt med en BR på 15K, men det var väl knappast vad du tänkt heller.

 

 

Rullbygge

När jag byggde rulle körde jag efter regeln att ha 65 inköp. Kom jag under 50 inköp gick jag ner en nivå och tog ut de restrerande pengarna så att jag fick exakt 65 inköp till den nya nivån. Fick jag ihop motsvarande 65 inköp till nivån över så gick jag upp i nivå. På det här sättet byggde jag upp en rulle på 50$(som jag vann ihop på freerolls:mrgreen: ) till en rulle på 10K$ på mindre än 4månader, dessutom hade jag kunnat ta ut några tusenlappar utöver det... VIKTIGT ATT HA EN SKILLD RULLE SOM ENDAST ÄR TILL FÖR POKER. När du väl tagit dig upp till den nivå du behärskar och är nöjd med, kör med 100 BI för den nivån och bestäm ett datum varje månad där du tar ut allt över de 100 inköpen.

Bör nämnas att jag är sng spelare så BR-kraven skiljer sig väl antagligen lite från CG men det väsentliga är ide´n bakom.

 

När sluta spela

Vissa följer efter regler som att sluta när man endera vunnit eller förlorat si och så mycket men ska du satsa seriöst på pokern så gör upp ett schema över när du spelar. Ta reda på vilka tidpunkter på dygnet det är bäst värde, när du oftast kommer ha "ledig" tid och kunna spela etc. Dela också gärna upp spelpassen så du får lite vila emellan och inte tappar koncentrationen. Själv spelar jag enligt följande schema 6d/veckan: Pass1-(18:00-19:00), Pass2-(20:00-22:00), Pass3-(23:00-01:00)

 

Analysera

För att kunna vinna i poker krävs det att du hela tiden blir bättre. Avvara därför nån timme per dag att analysera dina händer, kolla på videos, smurfa på forum etc. Desto mer tid du lägger på det, desto bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ledsen för att jag går off topic i den här posten!

Har letat som en galning efter den här boken (The Poker Mindset), men går ej att hitta. På alla sidor jag kollat på nätet är "titeln tillfälligt slut". Någon som vet var man kan få tag på den? För den lär väl inte finnas på bibblan? Kan också tänka mig köpa den av någon som ändå bara har den till att samla damm hemma i bokhyllan.

 

lägg ett bud ;)

jag köpte den på adlibris.

 

den finns förövrigt i full tilt-shoppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än gör så var ärlig mot dig själv.

 

Börja med att installera HM eller PT. Logga minst 50K händer på NL50. Om du har en winrate på 3-4BB/100 så klättra upp till NL100. Spela 70K händer på NL100. Har du en winrate på 3BB/100 på NL 100 fortsätt till NL200...o.s.v.

 

På detta sätt ser du ialla fall en tendens till ifall du är en vinnande spelare eller ej.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Living the dream

 

Även om det finns undantag så tror jag att man måste se poker som ett seriöst jobb ifall man ska klara av att leva på det en längre tid. Det drömliv som återspeglas i medierna stämmer väldigt sällan in på verkligheten för största delen av yrkesspelare. Fast det "drömlivet" skulle jag troligen inte vilja ha en längre tid heller. Ett riktigt drömliv kräver nog också en grå vardag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde för en tid sedan att satsa på pokern fullt ut och bli yrkesspelare så tänkte att du kunde ha nytta av mina tankar och ideer runt seriöst spelande.

Menar förstås inte att du ska börja spela proffessionellt direkt med en BR på 15K, men det var väl knappast vad du tänkt heller.

 

 

Rullbygge

När jag byggde rulle körde jag efter regeln att ha 65 inköp. Kom jag under 50 inköp gick jag ner en nivå och tog ut de restrerande pengarna så att jag fick exakt 65 inköp till den nya nivån. Fick jag ihop motsvarande 65 inköp till nivån över så gick jag upp i nivå. På det här sättet byggde jag upp en rulle på 50$(som jag vann ihop på freerolls:mrgreen: ) till en rulle på 10K$ på mindre än 4månader, dessutom hade jag kunnat ta ut några tusenlappar utöver det... VIKTIGT ATT HA EN SKILLD RULLE SOM ENDAST ÄR TILL FÖR POKER. När du väl tagit dig upp till den nivå du behärskar och är nöjd med, kör med 100 BI för den nivån och bestäm ett datum varje månad där du tar ut allt över de 100 inköpen.

Bör nämnas att jag är sng spelare så BR-kraven skiljer sig väl antagligen lite från CG men det väsentliga är ide´n bakom.

 

När sluta spela

Vissa följer efter regler som att sluta när man endera vunnit eller förlorat si och så mycket men ska du satsa seriöst på pokern så gör upp ett schema över när du spelar. Ta reda på vilka tidpunkter på dygnet det är bäst värde, när du oftast kommer ha "ledig" tid och kunna spela etc. Dela också gärna upp spelpassen så du får lite vila emellan och inte tappar koncentrationen. Själv spelar jag enligt följande schema 6d/veckan: Pass1-(18:00-19:00), Pass2-(20:00-22:00), Pass3-(23:00-01:00)

 

Analysera

För att kunna vinna i poker krävs det att du hela tiden blir bättre. Avvara därför nån timme per dag att analysera dina händer, kolla på videos, smurfa på forum etc. Desto mer tid du lägger på det, desto bättre

 

 

Thx.

 

Vilken nivå börja du på, vart ligger du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar dig ett stort lycka till att fixa dina 38 000kr/mån+rb. Med två episka dagböcker och frågor om SMS lån lär det inte vara några problem. Orkar inte dra upp varför (kanske kan jag inte förklara varför), men dina tankar om poker provocerar mig.

 

Hahaha, klockrent inlägg! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx.

 

Vilken nivå börja du på, vart ligger du nu?

 

Som jag skrev i inlägget innan så började jag från nivå 0... dvs freerolls. Har aldrig satt in pengar som jag fått någon annanstans ifrån än poker. Visst gulade jag några rullar innan jag kom underfund med vad BR-management är men då satte jag mig bara o nötte freerolls igen. När jag väl kom underfund med vikten av BR-M var min rulle på ca.50$ som jag använde till att lira 0.50c+0.10c sngs, och följde bankrulle kraven jag nämnde innan. Och sedan dess har jag inte behövt jobba. Idag spelar jag de högsta sng-borden på party, men kan också lira ända ner till 33$ bord ifall trafiken inte räcker till.

 

En sak att notera är att anledningen till att jag aldrig satte in pengar för att spela är att jag inte spelade för pengarnas skull. Nej anledningen var att jag fullkomligt ÄLSKADE spelet i sig, med eller utan pengar inblandade, vilket jag tror är ett kriterie för att bli riktigt bra om du inte besitter någon sorts en på miljonen talang eller har disciplin som en död samuraj.

 

Precis all ledig tid jag hade gick åt att spela poker, och även när jag var i skolan satt jag med papper och penna och räknade ut ICM-värden och olika EV beräkningar, drömde säkert om poker på natten också. Sammanlagt har jag helt klart satt mer tid på att studera poker än vad en läkare gjort för sin utbildning.

 

Vad jag vill säga är att spelar du av den anledning att du vill göra snabba pengar ska du byta bana och börja råna värdetransporter eller sälja röv på stan istället. För att bli tillräckligt bra för att kunna leva på poker lär det krävas lika mycket arbete och engagemang som för en vanlig utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vill säga är att spelar du av den anledning att du vill göra snabba pengar ska du byta bana och börja råna värdetransporter eller sälja röv på stan istället. För att bli tillräckligt bra för att kunna leva på poker lär det krävas lika mycket arbete och engagemang som för en vanlig utbildning.

 

Det kommer han inse! Det kommer dock kosta honom 15 000sek .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR-management är som många påpekat mycket viktigt. Jag hoppas du också inser att alla förlorande spelares bankrullar går mot gulning. Dina 15 000 kr kommer alltså inte att hjälpa dig om du är förlorande. Prio ett är alltså att vara vinnande. Det spelar ingen roll att man har 50% rb, för en förlorande spelare är det bara en respirator som håller en vid liv lite längre. Men visst, jag gör en massa antagande om dig som spelare utifrån vad du skrivit här och i andra trådar. Jag kan ha fel, men du har ju gulat dina tidigare rullar (alltså varit förlorande på lägre nivåer). Varför kommer det bli annorlunda nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR-management är som många påpekat mycket viktigt. Jag hoppas du också inser att alla förlorande spelares bankrullar går mot gulning. Dina 15 000 kr kommer alltså inte att hjälpa dig om du är förlorande. Prio ett är alltså att vara vinnande. Det spelar ingen roll att man har 50% rb, för en förlorande spelare är det bara en respirator som håller en vid liv lite längre. Men visst, jag gör en massa antagande om dig som spelare utifrån vad du skrivit här och i andra trådar. Jag kan ha fel, men du har ju gulat dina tidigare rullar (alltså varit förlorande på lägre nivåer). Varför kommer det bli annorlunda nu?

 

 

Nu måste jag ju dra en lina vitt innan jag spelar, att tänka på dig gör mig äcklad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärpa mig? Snubben skriver o klagar bara, han blev troligtvis vald sist på idrotten i skolan, och satte sig längst bak i klassrummet, no friends.. ;-)

 

Nog om det...

 

Kan inte se hur det skulle kunna vara relevant för den här diskussionen hur någon hade det socialt i skolan...

 

Kan dock säga att han har en del intressanta frågeställningar, den här t ex:

 

Jag kan ha fel, men du har ju gulat dina tidigare rullar (alltså varit förlorande på lägre nivåer). Varför kommer det bli annorlunda nu?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle ha 15.000kr och precis var på väg att ta studenten skulle jag nog lägga dom på annat än att satsa på att bo hemma och spela bort dom.

 

 

Jag tycker inte det är fel att satsa pengarna på poker, men varför alla dessa glädjekalkyler? När man inte ens har några bra loggade resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärpa mig? Snubben skriver o klagar bara, han blev troligtvis vald sist på idrotten i skolan, och satte sig längst bak i klassrummet, no friends.. ;-)

 

Nog om det...

 

 

Jag har mest klagat, men jag har också kommit med råd. När det gäller min skoltid ligger det låååångt tillbaka i tiden. Inte så bra i fotboll, hyffsad i Basket. Skollaget i två idrotter (2000 elever). Trivdes längst bak i klassrummet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mest klagat, men jag har också kommit med råd. När det gäller min skoltid ligger det låååångt tillbaka i tiden. Inte så bra i fotboll, hyffsad i Basket. Skollaget i två idrotter (2000 elever). Trivdes längst bak i klassrummet.

 

Haha ah :) nog om det..

 

Vi fårse hur det går, som sagt ingen större olycka ifall det failar... Peace out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...