Gå till innehåll

Samma spelare reggad vid en massa SnG


XeroxFin

Recommended Posts

http://www.poker.se/fraga-ola/5188/2008/12/

 

Har tänkt länge på samma sak. Vad tycker ni?

 

Jag tycker att du ska sätta på tomma bord.

 

EDIT: Jag tycker alltså inte att du ska SÄTTA PÅ tomma bord utan sätta DIG på tomma bord :)

 

Ja, det är klart att det är en bra tell men samtidigt lär ändå de som är inne å spelar 1 bord vara ännu sämre ändå eftersom det rörde sig om låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt hur man orkar nittpicka bord, speciellt på låga nivåer. Det är klart det är sämre för ens lönsamhet att ha en duktig vinnande spelare (vilket den här spelaren med största sannolikhet är) än en random motståndare, men tiden man väntar på att få igång ett "ledigt" bord är ju också värd pengar. Dessutom, vad händer om nästa reg börjar härja när den här killen är klar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt sharkscope en del och det är helt enkelt svårt (på 5-20$ nivå) att hitta bord som är relativt fritt från vinnande regulars. Hittar du ett bord med 3 eller mindre är det ju kanon.

 

Undrar helt enkelt om det lönar sig med sharkscope eller liknande innan man kommer upp på lite högre nivåer $55+ eller nått. (har själv inte provat högre SnG än $22 ännu)

 

Har på Pokerstars dragit igån ett set med 6 SnG och hittar då oftast minst två spelare som återfinns på alla borden samt någon som finns med på mer än ett av dem så det är nog bara att anpassa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder mig av Sharkscope en hel del när jag lirar mina $60 9-manna på pokerstars och där är det i princip omöjligt att få tag i ett bord med mindre än 4 vinnande regulars. Bara bita ihop och försöka dra nytta av att du vet att dom lirar på 20 bord samtidigt. Då vet du ju att dom inte direkt spelar skitkort de första 5 nivåerna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...