Gå till innehåll

ägd, Fl


Nemesis

Recommended Posts

Min motståndare är en duktig LAG.

 

5/10 Limit Holdem

2 players

 

Pre-flop: (1.4 SB, 2 players) Hero is BTN 7:spade: 2:spade:

Hero raises, BB calls

 

Flop: 8:club: K:heart: 5:club: (4.0 SB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls

 

Turn: 4:heart: (3.0 BB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls

 

River: K:spade: (5.0 BB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls

 

Final Pot: 7.0 BB

BB shows: T:diamond: 9:spade:

Hero shows: 7:spade: 2:spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Once-in-a-lifetime-call

 

500/1000 Limit Holdem

2 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

BTN TexasLimitKing ($53004.00)

BB eastsideslim ($113579.00)

 

Pre-flop: (1.5 SB, 2 players)

TexasLimitKing raises, eastsideslim calls

 

Flop: :Qc::2d::6h: (4.0 SB, 2 players)

eastsideslim checks, TexasLimitKing bets, eastsideslim raises, TexasLimitKing calls

 

Turn: :Qs: (4.0 BB, 2 players)

eastsideslim bets, TexasLimitKing calls

 

River: :6d: (6.0 BB, 2 players)

eastsideslim bets, TexasLimitKing calls

 

Final Pot: 8.0 BB

eastsideslim shows: :3s::3d:

TexasLimitKing shows: :4d::4c:

 

TexasLimitKing wins 8.0 BB ( won +4.0 BB )

eastsideslim lost 4.0 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt. Här vill jag lära mig lite HU och så möter jag en spelare som spelar som TexasLimitKing. :mrgreen:

 

Händer han tror sig kunna slå är T7, T6, 97, 96, 73s, 72s, 63s, 62s, 32s (84 combos!). Han har då nästan 22% chans att ha bästa hand och en syn är högst rimlig. Nu skulle jag inte beta river med T7 och T6. Och kanske inte med 97 och 96 heller. Så i verkligheten har han ca 8-14% chans att ha bäst hand på river. Han behöver 14% för en syn och gör därför en svag förlust på sin river syn. Hur han kan syna turn är oxå ett mysterium.

 

I TLKs hand så kan jag tänka mig att TLK missade att hans hand blev förfalskad på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte rädd för att spela lite mer tight pf hu. Det är inte alls fel att folda de 20% sämsta händerna. Hoss_TBF är en stor förespråkare av detta. Jag har försökt kopiera hans stil på sistonde (med allt vad det innenbär) och hittils har det gått riktigt bra.

 

Skall dock sägas att då jag har lirat Hoss så har han inte varit varken svårare eller lättare än någon annan på den nivån (Dessutom är han storback på sistonde) så han kanske inte är den guden som han betraktades som för 1 år sedan, men fortfarande en otrolig inspirationskälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OUT OF TOPIC

____________

 

Tänkte bara passa på och tacka alla som har skrivit i denna avdelning av pokerforum, för jag haft ett längre uppehåll från poker och är nu tillbaka i spelet och kommer att satsa på att spela FL.

 

Så tack för språngbrädan in i FL världen som jag får av er genom att gå igenom denna avdelning.

 

(var en sng och mtt spelare förr men slutade på grund av tröttnade av totalt)

 

/Darvartagan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående handen: Vad synar han turn med som han foldar rivern med? Jag hade förmodligen check/foldat turn om jag hade spelat den där handen preflop.

 

Jag kan komma på några Qx, 7x, 6x händer som synar turn och foldar river. Foldar han inget på river som han synar turn med så gör han ett misstag som vi kan utnyttja genom att bluffa mindre.

 

Hoss säger själv att han bara försöker utnyttja sina motståndare i marginalerna. Dvs han bluffar alltid river med det sämsta i sin range även om motståndaren aldrig hittar fold!

 

Jag håller med dig om att motståndaren hittar för många syn på denna river (än vad som hade varit GTO) och därför ska vi utnyttja honom genom att bluffa mindre. Du väljer att bluffa 0%, vilket ger oss max Ev om vi har rätt men avsöjar vår strategi något. Om vi har ca 340 combos som vi betar för värde på denna river (2:a par och bättre) så behöver vi beta ca 55 combos som bluff för att göra oss oexploaterbara. Jag väljer dock att utnyttja vår motståndare i marginalerna och bluffar då endast ca 73s och sämre. (dvs ca 20 combos) På så vis tjänar jag fortfarande pengar på hans tendenser men något mindre än dig. (dvs, om vi har rätt i våra antaganden)

 

Betar du inte denna turn? 7:an är troligtvis live och en 6:a ger oss näst nöten. Så vi har ca 7 outs i genomsnitt och kan få en hel del peel händer att folda turn. (två kort över 8:a)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I TLKs hand så kan jag tänka mig att TLK missade att hans hand blev förfalskad på river.

 

-Förfalskad?

Är det något pokeruttryck som jag missat?

 

Förfalskad (counterfeited) är när ett nytt kort "förstör" den 5-kortshand man har med sina egna kort. Tex i TLK-exemplet ovan där man har två kort på hand som är ett par (44) som blir en kicker när 6an på river parar brädan för andra gången.

 

Ett annat exempel: A4 med brädan A94. En 9a kommer på turn och 4an på handen spelar inte längre. Alla händer med A i blir plötsligt minst lika bra.

 

Jag vet inte om förfalskad är den bästa möjliga översättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

potten borjar pa 4SB ... vad synar flop och turn for att sedan plotsligt slanga nar den storsta blanken i kortleken dyker upp? Jag ar tveksam till att ett fargdrag eller stegdrag inte ger mer action nagonstans. Jag menar, K85 ar val sa bra det blir om man vill knuffa nagan av nagot. Du har dessutom SD varde mot 67 :)

 

verkar suspekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...