Gå till innehåll

Rebonius och Jonash72 tjafsar pokerturrestjärnor (avdelat från Ramzis dagbok)


jonash72

Recommended Posts

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rolig tråd lol.

 

Min personliga uppfattning av Dan Glimne baserat på det jag läst i hans bok, de artiklar han skrivit och de gånger jag spelat live med honom är att han är en mycket trevlig herre, en bra ambasadör för pokern i sverige, har väldigt stora kunskaper om poker som spel med allt det innebär. (historik, fakta etc etc), men han har inte en susning om hur spelet skall spelas.

 

Hans handanalyser är skrämmande dåliga i väldigt många fall, framförallt i pokermiljonen (som iofs kan vara ett av de sämsta pokerprogramm som någonsin gjorts), där han ibland kommer med handanalyser som får en att fundera på om han groggat järnet i 48 timmar i sträck innan sändning. Analyserna i aftonbladet är inte av riktigt lika låg kvalitet, vilket iofs inte är så konstigt då han i dessa fall själv väljer ut situationer och dessutom har avsevärt mycket längre tid på sig att analysera dom, dom är dock i många fall minst sagt, på gränsen till tveksamma.

 

Glimne spelar abc-poker till punkt och pricka, med undantag för ett och annat hjärnsläpp där jag inte har en susning om hur han tänkte, något som kanske funkade för 15-20 år sedan, det har dock hänt så mycket på pokerfronten och den enorma utveckling som skett gör att den pokern är högst ineffektiv i dagsläget.

 

Slutsats: Dam Glimne verkar vara en hyvens kille som kan mycket om poker men inte vet hur den ska spelas.

 

*Hmmm jag kände att jag för alla semantikers och ordvrängares skull var tvungen att klargöra att han kan naturligtvis spela poker rent regelmässigt, han har vunnit en del, han är inte sämst i sverige eller världen, min poäng är att han är sanslöst överskattad bara. så nu har vi rett ut det också.

 

Detta är min högst personliga uppfattning baserad på de erfarenheter jag tidigare nämnde och med reservation för att jag kan ha fått en felaktig bild av honom.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...