Gå till innehåll

Rebonius och Jonash72 tjafsar pokerturrestjärnor (avdelat från Ramzis dagbok)


jonash72

Recommended Posts

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stor diskussion. Det enda jag ville säga är att både William och Norinder dels gynnas väldigt mycket av sin image, dels troligen hanterar LAG-spelet ganska bra(åtminstone william).

 

Sen att Jonash72 läser in nåt helt annat, jag vet inte. Jag tycker det är löjligt att folk tror att det bara går att spela tag ELLER lag och vara framgångsrik. Det finns trots allt exempel på båda som lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll gärna mina och Jonash resultat utanför det här. Om han är så mycket bättre än jag kan vi gärna spela mot varandra.

 

Iallafall, jag förstår inte alls vart du vill komma Jonash. Det är väldigt mycket dåliga spelare i EPT turneringar. Det är väl inte så mycket att diskutera?

Om endel spelare får in det bra gång på gång och klagar lite så gör det väl inget? Låt dom klaga och tänk på något positivt istället.

Variansen i stora MTTs är svinhög! Det har inte gått tillräckligt många EPTs/WPTs för att man ska kunna dra ordentliga, sanna slutsatser baserade på resultatet ännu.

Klart att Ramzi har många läckor (och Norider har antagligen ännu fler), men man måste inte spela optimalt för att ha edge i ett så soft fält.

Klart att dom kan förbättra sitt spel, men eftersom alla kan det så förstår jag inte vad grejen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll gärna mina och Jonash resultat utanför det här. Om han är så mycket bättre än jag kan vi gärna spela mot varandra.

 

Iallafall, jag förstår inte alls vart du vill komma Jonash. Det är väldigt mycket dåliga spelare i EPT turneringar. Det är väl inte så mycket att diskutera?

Om endel spelare får in det bra gång på gång och klagar lite så gör det väl inget? Låt dom klaga och tänk på något positivt istället.

Variansen i stora MTTs är svinhög! Det har inte gått tillräckligt många EPTs/WPTs för att man ska kunna dra ordentliga, sanna slutsatser baserade på resultatet ännu.

Klart att Ramzi har många läckor (och Norider har antagligen ännu fler), men man måste inte spela optimalt för att ha edge i ett så soft fält.

Klart att dom kan förbättra sitt spel, men eftersom alla kan det så förstår jag inte vad grejen är.

 

Såja, det här och highburys inlägg är riktigt bra i det här skämtet som ska föreställa någon sorts debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du vem du kritiserar?

 

Japp. En som vunnit Sunday Million.

 

Inget att vara skiträdd för i en Live situation det kan jag säga. Det är väldigt många som är bra bakom tangentbordet, men som sen inte kan spela en AKs på en 752 bräda live...

 

Vad har egentligen TOMGUS456 för LIVE resultat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll gärna mina och Jonash resultat utanför det här. Om han är så mycket bättre än jag kan vi gärna spela mot varandra.

Vi får se nästa gång jag e på Åland kanske det kan ske. Men enbart Live, och då kan jag ställa upp. No problems.

 

Iallafall, jag förstår inte alls vart du vill komma Jonash. Det är väldigt mycket dåliga spelare i EPT turneringar. Det är väl inte så mycket att diskutera?

Nu blev det roligare! Klart det finns en del dåliga på EPT, men om man jämför med tex Sunday Million så är det BETYDLIGT enklare att vinna en sån än en EPT, och det ÄVEN om det skulle spelas lika ofta.

 

Om endel spelare får in det bra gång på gång och klagar lite så gör det väl inget? Låt dom klaga och tänk på något positivt istället.

Det e fine, men om man går från 37k i stacken, med 150/300 blinds, till busto, på mindre än 30 händer, har man då fått in det "good" alla gångerna, eller är det donk tilt? Sannolikheten är rätt stor att det är donk tilt?

 

Variansen i stora MTTs är svinhög! Det har inte gått tillräckligt många EPTs/WPTs för att man ska kunna dra ordentliga, sanna slutsatser baserade på resultatet ännu.

Hur många anser du det behöver gå?

 

Klart att dom kan förbättra sitt spel, men eftersom alla kan det så förstår jag inte vad grejen är.

 

Om de nu har edge som du sa, och det är som så att det inte räcker med 4-5 år utav turneringar (inte enbart EPT) så köper jag din åsikt. Jag är dock utav en annan, och det är den att om vi ser att det finns spelare som är ITM i 25% av eventsen, medans andra är det i 5%, lika många spelade, tycker du inte att det är ett bevis för nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får se nästa gång jag e på Åland kanske det kan ske. Men enbart Live, och då kan jag ställa upp. No problems.

 

 

Nu blev det roligare! Klart det finns en del dåliga på EPT, men om man jämför med tex Sunday Million så är det BETYDLIGT enklare att vinna en sån än en EPT, och det ÄVEN om det skulle spelas lika ofta.

 

Jag tar inte själv upp mina resultat, men sen när är det någon negativt att vinna en turnering? Million är äckligt mycket svårare. Visst, fältet är softare, men deltagarna är sååå många fler. Tycker du att det är lättare att vinna WSOP Main än att vinna en HU SNG mot Consp eftersom fätet i WSOP Main är så mycket svagare?

 

Det e fine, men om man går från 37k i stacken, med 150/300 blinds, till busto, på mindre än 30 händer, har man då fått in det "good" alla gångerna, eller är det donk tilt? Sannolikheten är rätt stor att det är donk tilt?

 

Det kan ju hända en hand? :S:S Rätt sannolikt att det är en set up.

Hur många anser du det behöver gå?

 

Beror jättemycket på struktur, antal deltagare, hur exakt vi vill ha resultaten osv. Efter 5k turneringar brukar man oftast se ganska tydligt vilka som vet vad dom gör.

 

Om de nu har edge som du sa, och det är som så att det inte räcker med 4-5 år utav turneringar (inte enbart EPT) så köper jag din åsikt. Jag är dock utav en annan, och det är den att om vi ser att det finns spelare som är ITM i 25% av eventsen, medans andra är det i 5%, lika många spelade, tycker du inte att det är ett bevis för nåt?

 

Om det är ett bevis för något så är det ju bevis för att olika personer har sprungit olika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte städa nu kl 04 på natten, men:

 

Ingen av er har spelat lika mycket med Glimne som jag har.

Glimne är lite bättre än vad snittspelaren på forumet vill ge honom cred för. Han är samtidigt mycket sämre än vad snitt-Aftonbladetläsaren tror. Förstår ni vad jag menar? Om han inte vore känd så skulle alla tänka "den där lite lustiga farbrorn var lite vek", men nu tänker alla att han är sååååååååååååååå dålig. Nej, 15-å dålig är han inte.

 

Skulle vilja säga att han är typ snittmässig i SM i Tallinn senast, eller snittmässig om han har tur med bordslottningen i en EPT. Det finns många väldigt bra spelare i EPT. Det finns också en hel drös med jättenötter. Hamnar man bara vid rätt bord i början och har tur att stacka av en sådan spelare så kan det gå riktigt bra.

 

Hans weaktighta spelstil gör att han kommer hyggligt långt i tävlingarna som han spelar, men att han samtidigt har väldigt svårt att nå den riktigt framskjutna placeringen om det är många deltagare. Du behöver inte vara LAG för att komma långt, det går bra med TAG också, bara du har förmågan att växla tempo när det behövs. Tempoväxling har inte Glimne.

 

Men det är inte heller det han har betalt för - han har betalt för att åka runt på EPT med Unibet, dra lite historier, skriva lite artiklar, hålla sig kvar så länge som möjligt i tävlingen så att han blir fotad så mycket som möjligt, och umgås med de andra Unibetspelarna. Klonkar han så är det bara bonus. Med andra ord är hans EV i turrarna mycket större än någon icke-sponsrad spelare kan få ihop, om man ser till helheten och kan sätta ett EV på framtida engagemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

massa strunt

 

Allvarligt Jonas du har ju fel i princip allt du skriver, sunday million är betydligt svårare att vinna än en ept. 37k kan lätta ryka på en coinflip eller flera mindre potter inom 30min.

 

Det kanske borde ringa en klocka när Reb och flera andra säger att du har fel på så gott som alla dina antaganden. Han spelar fler turneringar i månaden än vad du har gjort under hela din pokerkarriär. Tror han har lite bättre uppbackning för sina argument än dina antaganden. Har inte sett nån som håller med om det du påstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt Jonas du har ju fel i princip allt du skriver, sunday million är betydligt svårare att vinna än en ept. 37k kan lätta ryka på en coinflip eller flera mindre potter inom 30min.

 

Det kanske borde ringa en klocka när Reb och flera andra säger att du har fel på så gott som alla dina antaganden. Han spelar fler turneringar i månaden än vad du har gjort under hela din pokerkarriär. Tror han har lite bättre uppbackning för sina argument än dina antaganden. Har inte sett nån som håller med om det du påstår.

 

Okej. Då antar vi att de har det bästa spelet men bara har otur och åker jämnt och ständigt.

 

Nöjd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att du ändrar dina påståenden i efterhand bara för att slippa erkänna att du har fel.

 

Du förstod inte. Om de hade grymt bra spel redan, och det bara är variansen som styr hur det gått de senaste 4 åren eller 5 eller 6, så måste de haft otur bara. Isåfall kan ju Poker-Sverige lycka till med att försöka övertyga nån form av bestämmande instans om att detta ej skall klassas som lotteri...

 

Och, om vi skall lägga ner diskussionen, så kan vi väl säga att det bara är otur. Det verkar ju vara de flestas uppfattning, eller snanare, jag har fel i min uppfattning om att de kanske? inte är tillräckligt bra och kanske? skulle behöva ändra sin spelstil. Och, min följdfråga sen första inlägget var då; HUR analyserar dem och utvecklar sitt spel, med alla dess ingredienser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåfall kan ju Poker-Sverige lycka till med att försöka övertyga nån form av bestämmande instans om att detta ej skall klassas som lotteri...

Det är ingen som ens försöker övertyga någon bestämmande instans om att det är ett skicklighetesspel. Det är väldigt bra som det är just nu, turspel turspel turspel!

 

Låser tråden ett tag för storstädning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstod inte. Om de hade grymt bra spel redan, och det bara är variansen som styr hur det gått de senaste 4 åren eller 5 eller 6, så måste de haft otur bara. Isåfall kan ju Poker-Sverige lycka till med att försöka övertyga nån form av bestämmande instans om att detta ej skall klassas som lotteri...

 

Och, om vi skall lägga ner diskussionen, så kan vi väl säga att det bara är otur. Det verkar ju vara de flestas uppfattning, eller snanare, jag har fel i min uppfattning om att de kanske? inte är tillräckligt bra och kanske? skulle behöva ändra sin spelstil. Och, min följdfråga sen första inlägget var då; HUR analyserar dem och utvecklar sitt spel, med alla dess ingredienser.

 

Når man en viss nivå så behöver man inte utvecklas mera för att vara vinnande kontra en randomspelare. Det kanske knappast ens går därför att skicklighetsmomentet är så begränsat.

 

Förövrig har du rätt om en sak i alla fall. Det finns säkerligen en massa kända spelare som är överskattade. Vilka de är är dock svårt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja säga att han är typ snittmässig i SM i Tallinn senast, eller snittmässig om han har tur med bordslottningen i en EPT.

 

90% backar på poker. glimne är alltså inte bland top 10% och alltså förlorande?

 

Du behöver inte vara LAG för att komma långt, det går bra med TAG också, bara du har förmågan att växla tempo när det behövs. Tempoväxling har inte Glimne.

 

vi som spelar "TAG" utan att växla tempo då? kan vi inte plussa? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...