Gå till innehåll

vad har hänt med primas nl100/200?


ribberfors

Recommended Posts

upplever ni att motståndet har förändrats sista månaderna?

 

ok, mitt spel suger kanske hästballe på sistone men...

 

på 4år har jag haft en backmånad, det har liksom inte funnits att jag ska börja förlora...men nu har det tagit tvärstopp! känns som att fler o fler sitter o väntar på nötterna, har jag fel?

 

kommentera fritt!

 

(och ni som känner igen mitt nick får gärna dissa mitt spel utan att riskera påhopp...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det har liksom inte funnits att jag ska börja förlora...men nu har det tagit tvärstopp! känns som att fler o fler sitter o väntar på nötterna, har jag fel?

 

Motståndet har utvecklats, har du?

 

Det är väl ungefär som om du skulle sätta skridskor på ett gäng Argentinare och spela ishockey med dom. De lär se ut som Bambi på hal is ett rätt bra tag och då verkar man vara jävligt bra själv. Men de lär ju lära sig åka bättre och bättre... så har man då inte blivit bättre själv under tiden så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndet har utvecklats, har du?

 

Det är väl ungefär som om du skulle sätta skridskor på ett gäng Argentinare och spela ishockey med dom. De lär se ut som Bambi på hal is ett rätt bra tag och då verkar man vara jävligt bra själv. Men de lär ju lära sig åka bättre och bättre... så har man då inte blivit bättre själv under tiden så...

 

jaaa, klart jag har utvecklats under åren... lärt mig av mina misstag, läst fler böcker, analyserat spelet i div. program och framförallt spelat fler händer o tillämpat taktikändringar i spelet...men d verkar inte räcka, något är totalt fel.

 

är så sjukt att det har slagit om så jäkla tvärt.

 

jag kan erkänna att jag har haft SÅ LITE respekt för mina motsåndare, har känts som ett gäng idioter som ska ge mig pengar...nu känns det mer som att de är tänkande spelare som oxå vill göra sig en hacka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha... shit va många stackars små pokergrindare som kommer se ut som stora jävla frågetecken framöver! Jävligt roligt. Folk som har lyckats göra vad de tycker är stora pengar (30-60k sek) varje månad utan problem (för att motståndet vart sämre än dem) och nu helt plötsligt får lite motstånd och kommer till insikten: "Jag kanske inte är så bra egentligen". Nej du kanske inte är det. Inget personligt mot dig, rent generell post som tar upp vad du skriver om.

 

Ungefär som mäklaryrket som levt i glansens dagar i många år nu. Mäklartöntarna som sprungit runt i Sthlms uteliv och flashat med sina provisionspengar. Dessa stackare som nu kommer bli kickade till höger och vänster när lågkonjukturen slår in. Precis så kommer det se ut för pokern. Massa folk som vart jävligt dåliga på poker men inte sämre än den som vart sämst och därför kunnat göra sig en hacka.

 

Lösning: Följ med i utvecklingen, analysera, var objektiv och självkritisk.

 

Jobbigt när verkligheten kommer ikapp. (Ps: Säger Inte att det Inte finns något värde där ute. Tvärtom det gör det, bara att du behöver jobba lite hårdare för att vaska guld än du behövde förrut.) Good luck ya'll ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte på Prima men på nätverket jag spelar har det blivit en stor skillnad i slutet på dessa nivåer. Har varit i många downswings tidigare och vetat att det är en tidsfråga innan det vänder men den här gången känns det inte på samma sätt. Iofs känner jag mig inte lika motiverad heller som tidigare men just nu är det tvärstopp. Som tur var började jag plugga i höstas så det spelar ingen större roll ifall jag inte kan leva på det längre.

 

(Whine: Marginellt back senaste 26k händerna och just nu 8:a raka förlustsessioner. I am good :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha... shit va många stackars små pokergrindare som kommer se ut som stora jävla frågetecken framöver! Jävligt roligt. Folk som har lyckats göra vad de tycker är stora pengar (30-60k sek) varje månad utan problem (för att motståndet vart sämre än dem) och nu helt plötsligt får lite motstånd och kommer till insikten: "Jag kanske inte är så bra egentligen". Nej du kanske inte är det. Inget personligt mot dig, rent generell post som tar upp vad du skriver om.

 

Ungefär som mäklaryrket som levt i glansens dagar i många år nu. Mäklartöntarna som sprungit runt i Sthlms uteliv och flashat med sina provisionspengar. Dessa stackare som nu kommer bli kickade till höger och vänster när lågkonjukturen slår in. Precis så kommer det se ut för pokern. Massa folk som vart jävligt dåliga på poker men inte sämre än den som vart sämst och därför kunnat göra sig en hacka.

 

Lösning: Följ med i utvecklingen, analysera, var objektiv och självkritisk.

 

Jobbigt när verkligheten kommer ikapp. (Ps: Säger Inte att det Inte finns något värde där ute. Tvärtom det gör det, bara att du behöver jobba lite hårdare för att vaska guld än du behövde förrut.) Good luck ya'll ! :)

 

usch, hårda ord! men jag tror faktiskt att jag behöver höra just detta. verkligheten slår mig antagligen hårt på käften just nu...

 

härligt förresten att börja förlora när dollarn står skyhög! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte 50% av borden Eurobord med tak på 3Euro numera?

Det är ju en rättså skaplig rake-höjning.

Klart som fan att du backar då.

 

Småspelarna har ju prima knullat upp för länge sedan.

De lär ju inte ta skott på NL100-200 längre.

 

jag spelar nästan uteslutet på dollarborden.

 

vad menar du med att prima har knullat upp småspelarna förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla 90%-iga rb deals ?

 

- testa ett annat nätverk typ everest eller Party Poker ...lite roligare att spela poker än att lyfta RB.

 

jo, ja har funderat på ett byte till just party ett längre tag nu, fulltilt kanske skulle va ett alternativ också?

 

 

 

Det kan ju oxå vara så att du har en badstreak....

 

yepz, enligt holdemmanager ligger jag en bra bit under EV sista 2 månader. att bli utdragen framkallar tilt o större förlust än nödvändigt. men...nä...vill/kan inte bara skylla på det. det är något annat, något större känns det som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du vunnit stort många år i rad så tror jag inte det är något att oroa sig över att du är dålig. Snarare är det så att motståndet blivit tightare med mer rb grinders. Men testa nåt nytt nätverk vid sidan om och fortsätt nöta.

SPelade själv på ipoker innan men hade svårt att vinna stort där pga det ofta tighta spelet. Byte nätverk och nu rullar det på igen även om det är tufft ibland med mkt grinders och dåliga streaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar nästan uteslutet på dollarborden.

 

vad menar du med att prima har knullat upp småspelarna förresten?

 

De har ju satt cappen på 3$ på microborden istället för 0,3$ vilket gav en rakehöjning med lite drygt 250%. Prima var annars en av få sajter som gick att spela på för oss som gillade NL10-NL40.

Dessutom har de tagit bort nästan alla bra bonusar och även kvaddat interfacet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite nl100 på prima härom kvällen. Det var det tightaste jag sett. Challe50, givmild och några andra random 12/7-spelare. Trro aldrig jag spelat så löst förut.

Jag tyckte det var sjukt bra värde. Hellre folk som foldar än folk som kan dra ut, hehe.

 

hehe, jag ligger back som fan sista två månader på just challe50...arghhh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...