Gå till innehåll

Vad gör jag på river? NlHl 5max SVS 2,5-5kr


Recommended Posts

Har bara spelat 20-30 händr mot fi inga stats då jag sitter på fel datorn(alltså utan PT3)

Han har dock inte gjort ngt väsen av sig. Känns som jag måste betta rivern fast bordet parar sig och 3 färgen ligger ute. Många händer som han kan syna med som jag slår, tex triss, eller sämre stege. Känns som ett bra läge att valuebetta, men vad gör jag vid omslag?

 

 

ana 9 (Vanlig /Cash Game )

 

Plats 3: NewIngron (1065.01)

Plats 5: HERO (1390.72)

Plats 1: ritziz (207.62)

Plats 4: Ojmjakon (828.30)

Plats 2: Sampoman (550.96)

NewIngron lägg LM 2.50

Ojmjakon lägg SM 5.00

** Giv **

NewIngron [N/A, N/A]

HERO [9r, 9s]

ritziz [N/A, N/A]

Ojmjakon [N/A, N/A]

Sampoman [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 15.00

ritziz Lägg

Sampoman Syna 15.00

NewIngron Lägg

Ojmjakon Syna 15.00

*** Flop(Board): *** : [7h, 5s, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

Ojmjakon Passa

HERO Satsa 23.75

Sampoman Lägg

Ojmjakon Syna 23.75

*** Turn(Board): *** : [7h, 5s, 6s, 8s]

*** Bet Runda 3 ***

Ojmjakon Passa

HERO Satsa 47.50

Ojmjakon Syna 47.50

*** River(Board): *** : [7h, 5s, 6s, 8s, 7k]

*** Bet Runda 4 ***

Ojmjakon Passa

HERO 95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att du halvpottbetar hela vägen får du inte ut så mycket information om fi's styrka. Det finns en rätt stor uppsjö av händer han skulle check/syna flopp och turn på det sättet.

 

Hade fi haft färg hade han antagligen höjt turn eftersom 4-stegen ligger ute. Så på turn känns det mer troligt att han har 2 par/par+fd/straight/triss.

 

Jag skulle inte säga att det är fel att beta river, då du kan få betalt av lägre straight eller 2 par, det beror lite på hur tunt du brukar värdebeta och hur ofta du bluffar.

 

Men mot en höjning är det bara att lägga. Han checkraisar inte för värde en sämre hand än den du har. Och utan bra read kan vi inte sätta honom på en bluff. Höjer han har han antagligen seglat in kåken med en passivt spelad triss eller två par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att du halvpottbetar hela vägen får du inte ut så mycket information om fi's styrka. Det finns en rätt stor uppsjö av händer han skulle check/syna flopp och turn på det sättet.

 

Hade fi haft färg hade han antagligen höjt turn eftersom 4-stegen ligger ute. Så på turn känns det mer troligt att han har 2 par/par+fd/straight/triss.

 

Jag skulle inte säga att det är fel att beta river, då du kan få betalt av lägre straight eller 2 par, det beror lite på hur tunt du brukar värdebeta och hur ofta du bluffar.

 

Men mot en höjning är det bara att lägga. Han checkraisar inte för värde en sämre hand än den du har. Och utan bra read kan vi inte sätta honom på en bluff. Höjer han har han antagligen seglat in kåken med en passivt spelad triss eller två par.

 

Mina tankebanor gick typ sådär också. Känns kanske lite tunt att betta rivern, lite för girig :-) Fördelen är väl att jag kan göra det annars med endel bluffar då många verkar rätt veka på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...