Gå till innehåll

musik När man spelar poker bra /dåligt?


HenkeCFC

Recommended Posts

Hallå:-)

 

Har tänkt på det här med musik när man spelar poker främst online vissa kör med det andra inte. Men jag undrar inte om ni kör med det eller ej eller om ni koncentrera er bättre med det eller ej. Det jag undrar är om det finns någon pålitlig forsking om det här som vissar vilket som är bäst någon som vet?

 

 

länk är ett stort +

 

 

:=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade igår och kollade på tv samtidigt som jag spelade två bord.

en väldigt rolig scen dök upp på tv:n och jag var mitt i hand med pocket tior mot en galenpanna. Jag glömde bort att jag spelade och min hand autofoldades på turn med ett överkort på brädet en dam. Stor sannolikhet att jag ledde, mot just honom/henne.

 

Aja så kan det gå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lyssna på en enstaka låt då o då är bra så man vaknar till.

 

Men att lyssna hela tiden fungerar inte alls här... man börjar spela "i takt" med musiken, dvs för aggro eller för passivt. Och man tappar stämningen som är vid bordet.

Men nåt som faktiskt fungerar är ambient-musik, perfekt för att hamna i poker-hypnos och bara grinda :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå:-)

 

..[] Det jag undrar är om det finns någon pålitlig forsking om det här som vissar vilket som är bäst någon som vet?

 

Låt oss säga att det finns musik som garanterat förbättrar ditt pokerspel - hur ska man vetenskapligt kunna fastslå detta då det handlar om just... poker? Det går tyvärr inte. Varians har för stor påverkan (Någon slags hypotestprövning/konfidensintervall på ett statistiskt underlag är väl det närmsta jag kan tänka mig..).

 

Du får nog bredda dig till vilken musik som vetenskapligt förbättrar koncentrationsnivån i stort, eller som medför någon annan effekt, som du vill uppnå när du spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...