Gå till innehåll

The Well - okocha


okocha

Recommended Posts

Obligatorisk inledning:

 

En främling visas runt i den by han nyligen flyttat till. Man visar honom en brunn och guiden säger "Alla dagar i veckan, utom måndagar, kan du ropa ner vilken fråga som helst i brunnen och få ett svar".

 

Mannen ser imponerad ut, och ropar ner i brunnen: "Varför inte på måndagar?" och rösten från brunnen svarar "För måndagar är din dag i brunnen".

 

Idag är det måndag och min dag i brunnen. Vi kör 24 timmar eller eventuellt lite längre ifall det då fortfarande är kul.

Jag orkar inte grinda idag, och nån föreslog för ett tag sen att jag skulle sätta mig i brunnen nån gång. Nu är det nån gång, kör hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej Okocha :)

 

Här kmr lite frågor.

 

Hur mkt har du spelat in ?

 

Tycker du att du är duktig på poker ?

 

Har du gjort ngt kul för pengarna du vunnit ?

 

Ngn sjuk historia när du varit ute (festat) ?

 

När hade du dig senast ett ligg ?

 

Hur många ggr har du blivit tiltad och förlorat massor ?

 

Hur och när börja du med poker ?

 

Räcker gott för nu. GL m8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack vare vem har du blivit såpass trevlig och ödmjuk (obs personlig uppfattning) ifall du nu är det.

 

Hade en monsterdiskussion om detta med några polare på fyllan (inte om just dig som person då obv :D)

 

Är det 1. Tack vare föräldrarna? Alltså både genetiskt och värderingar sen liten osvosvosv

 

eller 2. Omgivningen/Miljön. Är det pågrund av folk du umgåtts med, typ folk i skolan, fotbollslag etc etc

 

eller 3. helt och hållet dig själv. Du vet vad som är rätt och fel, något du egentligen bara föddes med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wazzup?

Va det en fråga?

Hej Okocha :)

 

Här kmr lite frågor.

 

Hur mkt har du spelat in ?

har dålig koll, men 700k+ kan vi säga

 

Tycker du att du är duktig på poker ?

Nej, men tyckte det innan jag förstod hur mycket jag inte förstår

 

Har du gjort ngt kul för pengarna du vunnit ?

Det mesta jag gjort senaste tiden har varit för pokerpengar, men jag har inte gjort av med särskilt stora summor.

 

Ngn sjuk historia när du varit ute (festat) ?

Nja, ingen jättesjuk, har oftast ganska bra koll när jag är full.

 

När hade du dig senast ett ligg ?

4 månader sen eller något.

 

Hur många ggr har du blivit tiltad och förlorat massor ?

För många gånger, senaste tiden har det dock varit rätt stabilt.

 

Hur och när börja du med poker ?

Börja väl lira mörkpoker på mellanstadiet med 50-öringar, sen spela vi några gånger per år kanske, prova texas nån gång, fortsatte lira lite homegames, sen var det en kompis som börja spela expekts frirullar och vi spela ihop några gånger innan jag börja själv. Sen på gymnasiet kom pokerboomen och jag börja lira varje rast typ, vann några hundralappar, men det var sällan man fick vinsten.

 

Räcker gott för nu. GL m8

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem ligger du mest + mot och mest - på 25/50 svs? Kanske jobbigt att kolla upp, vet inte men är det för jobbigt får du skita i det :)

 

Vem är bäst enligt dig på samma nivå?

Mest + mot bompa och övningen.

Mest - mot plissken- och smekt.

 

Bäst på nivån är silbersky, Mr.Face och mvhSorken

Vad är ditt bästa tips för att lyckas som pokerspelare ?

Tänka när man spelar, veta varför man gör vad man gör, bluffa mycket på brädor där du har många värdehänder.

 

Vad var din "aha" moment, när du insåg något viktigt om nl holdem?

Att man kan bluffa mer om man värdebetar tunnare

 

Vilka egenskaper är viktigast för en bra pokerspelare ?

Diciplin med allt det innebär, tiltkontroll, brm, tålamod osv.

 

Vilka leaks tycker du är störst för 100nl-200nl spelare ?

Värdebetar för lite

 

Hur "Improvar" man bäst sitt spel ?

Tänker mycket på hur olika beslut påverkar utgången av handen och vad det betyder för ditt spel i stort.

 

 

Tack vare vem har du blivit såpass trevlig och ödmjuk (obs personlig uppfattning) ifall du nu är det.

 

Hade en monsterdiskussion om detta med några polare på fyllan (inte om just dig som person då obv :D)

 

Är det 1. Tack vare föräldrarna? Alltså både genetiskt och värderingar sen liten osvosvosv

 

eller 2. Omgivningen/Miljön. Är det pågrund av folk du umgåtts med, typ folk i skolan, fotbollslag etc etc

 

eller 3. helt och hållet dig själv. Du vet vad som är rätt och fel, något du egentligen bara föddes med?

Svårt att säga, men tror det framförallt är föräldrarnas värderingar som spelar in på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket pengar ska du ha för att penetrera Leif "Loket" Olsson i analen?

 

Hur mycket pengar ska du ha för att bli penetrerad av ovanstående?

 

Ha sex med världens snyggaste kille eller världens fulaste tjej, vem väljer du och varför?

 

Hur mycket pengar ska du ha för att dricka 3 dl av ditt eget urin?

 

Om du förlorade alla pengar du äger, vad skulle du göra då?

 

Hatar du dessa frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar ju bara hur läget e :(

Det är fint.;-)

På en balla' skala mellan 1-10. Hur balla' är du?

 

Och kan du lära mig? :roll:

 

glm8!

2 kanske, åker buss och käkar nudlar och falukorv som alla andra. Så kan inte lära dig.

Vem tycker du är bästa spelaren på svs? Hur bra är smutsfall eg?

Smutsfall har inte imponerat så jättemycket på mig när vi har spelat, men antar att han kör över mig om vi spelar högre. Har inte kollat på högre games när de har gått heller egentligen, men jag svarar mvhSorken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket pengar ska du ha för att penetrera Leif "Loket" Olsson i analen?

500k kanske

 

Hur mycket pengar ska du ha för att bli penetrerad av ovanstående?

500k kanske

 

Ha sex med världens snyggaste kille eller världens fulaste tjej, vem väljer du och varför?

Helst ingen, men väljer nog killen

 

Hur mycket pengar ska du ha för att dricka 3 dl av ditt eget urin?

200k

 

Om du förlorade alla pengar du äger, vad skulle du göra då?

Flytta hem till mor och far och börja jobba

 

Hatar du dessa frågor?

Nja, lite konstiga och ser inte hur de fyller någon funktion.

 

Vad tycker du om annoying?

Han har lite fiskig spelstil och springer bra. Känner dock inte samma hat som dig

 

Vad gör du om 5 år?

Pluggar något vettigt

 

Vilken person skulle du helst träffa? du kan även välja döda människor

Svår fråga... första tanken var nån högt uppsatt politiker, men insåg att vi inte skulle ha något att prata om, så jag säger Zlatan, man skulle kunna snacka om en del tror jag.

 

Vill du svara på ängelns matfråga?

Ja, det är ju tradition i wellen, men jag kommer säkert få IG på den.

 

Vad behöver jag förbättra / vad suger jag på?

Värdera lägena bättre, spela ditt A-game oftare.

 

jag älskar i alla fall dina frågor, mera.

 

Ska du lira nån livepoker snart :-D.

Vet inte om jag kan komma på premiären, är ganska mycket just då, men vi får se...

På en balla' skala mellan 1-10. Hur degen är du?

7 tror jag, gillar att spela och skulle säkert vart torsk på något annat om jag inte lirat poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skoj!

 

Har du någonsin slagit en person på käften? Typ krogbråk/tjaffs på stan eller liknande.

 

Om du får ligga är det pågrund av 1. Tugget, du raggar med det rätta snacket eller 2: Utseendet, du ser bra ut och tjejer faller för det eller 3. cashflow, ja ni vet hur tjejer funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på fler frågar :) Största pot vunnit/förlorat. Högsta stakes du lirat? Spelar du bara på svs? Hur stor skillnad tycker du det är mellan 5/10 och 25/50? Vad är de högsta stakes du skulle kunna tänka dig att köra mot mig om jag utmanade dig HU? (Jag kör 2.5/5 och krossar inte men vinner)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skoj!

 

Har du någonsin slagit en person på käften? Typ krogbråk/tjaffs på stan eller liknande.

Inte sen mellanstadiet när man löste alla konflikter så:roll:

 

Om du får ligga är det pågrund av 1. Tugget, du raggar med det rätta snacket eller 2: Utseendet, du ser bra ut och tjejer faller för det eller 3. cashflow, ja ni vet hur tjejer funkar.

Brukar inte gå in för att ligga när jag är ute, ONS är överskattat. Men jag säger 1. Trean är inte ens ett alternativ, brukar vara ganska konservativ när det gäller att bragga om pengar.

 

Har du träffat linköpingslegenderna?

isf hur väl känner du dom?

Antar att du menar sonnert, fuat, etc? Nej iaf. Har däremot träffat Djens, han är väl semilegend?

Spelat någon större liveturre, eller något live öht?

 

Ålder?

Ingen turre, cg på cosmopol några gånger.

 

21 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...