Gå till innehåll

kossa_mu - semester :)


kossa_mu

Recommended Posts

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker linjen är ok generellt men jag undrar vad du personligen har för range för spelet?

 

Min range är nog vikt åt händer som ej vill att turn ska checkas igenom. Tror jag såg något liknande i en video med BalugaWhale där han check-synar Jxx, där xx är hyffsat connectade till J med AJ. På turn kommer färgdraget och han vill där donka för att villian ej ska checka bak o kunna ta ett frikort.

 

Skulle floppen vara J107 med ett FD och turn komma en blank 7a så kan jag donka turn med tex 78.

 

Här så har jag ju väldigt sällan en 4a så jag gissar på att jag skulle göra det med K10 A10 typ. Kanske JJ också om jag 3betat pre. Vill inte CRa floppen här med JJ vid denna stacksize. Har jag 78 så kan jag nog tänka mig att donka också eftersom jag inte kommer syna turn när bordet paras. Fast jag vet inte riktigt, tycker brädor som denna är svåra med händer som man ej kan CRa för värde o få in det.

 

Tror nog att jag typ aldrig har en 4a här när jag tänker efter. Har jag en 4a så är det A4s typ o den kommer jag att slänga när han c-betar floppen.

 

Gillar förövrigt frågor som denna. Det får mig att tänka efter och fundera på saker som jag annars hade missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard har som sagt varit för mig att check-calla alla gator. Sen har jag fått kritiken att jag allt för ofta tar lines som gör att min range ser ganska face up ut.

 

Detta är då främst ett problem mot bra nl400 regs och sen om jag ska kliva upp i nivåer.

 

Tanken var att jag skulle folda om han raisade turn. Om jag hade varit villian (jag är då en medioker hand läsare) skulle jag nog raisa turn med mina starka händer, folda air och KQ, syna med dragen och Tx

 

Jag har nog inte ens så mycket air i min range när jag c-betar en sådan flopp. Skulle han däremot börja raisa turn med spader FD, QJ, Tx och air så är min linje helt sjukt dålig.

 

Jag kan nog också vara lite resultatfokuserad då han visade upp KQ i denna hand.

 

-----------------------------------------------

 

Dagens missade värdebet:

Gillar att checka bak här med QJ eftersom jag inte slår så mycket, men KJ, AJ måste värdebetas då han själv dyker upp med QJ här ibland.

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 177952

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BTN): $517.00

SB: $410.70

BB: $167.50

UTG: $238.10

CO: $530.55

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with K :club: J :club:

1 fold, CO raises to $12, Hero calls $12, 2 folds

 

Flop: ($30.00) 2 :heart: J :heart: 5 :club:(2 players)

CO bets $22.00, Hero calls $22

 

Turn: ($74.00) 3 :club:(2 players)

CO bets $58.00, Hero calls $58

 

River: ($190.00) T :spade:(2 players)

CO checks, Hero checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något intresse hos alla Umeågrinders att styra upp någon form av "get together". Träffa folk som spelar i stan istället för att sitta och gömma sig bakom anonymiteten på internet.

 

Kanske boka ett bord på Rex, käka middag, ta en öl eller två för att sen avsluta kvällen med diverse bets och chill på någon uteservering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något intresse hos alla Umeågrinders att styra upp någon form av "get together". Träffa folk som spelar i stan istället för att sitta och gömma sig bakom anonymiteten på internet.

 

Kanske boka ett bord på Rex, käka middag, ta en öl eller två för att sen avsluta kvällen med diverse bets och chill på någon uteservering?

 

Styr du upp någonting så jag defintivt intresserad.

Var och vilka nivåer spelar du på nuförtiden? Minns när jag såg dig spela nl100 på party, under tiden jag lirade nl50 och jag tyckte att nl100 var sjukt högt.

 

 

I torsdags så körde jag en sweat session med JGrande där det var en hand där jag inte riktigt vet vilken linje man ska ta. Lägger upp den imorgon om jag hinner med + lite funderingar.

 

Annars så springer jag lite för bra för mitt eget bästa just nu. När jag gör det får jag ungefär samma symptom som i en stor downswing. Jag synar när jag inte bör göra det, för det känns som att jag kommer träffa hursomhelst. Jag går knappt igenom mina HH:s och sköter inte alls mina rutiner på samma sätt som vanligt.

 

Men jag ska inte klaga :-)

 

Såhär har min rush sett ut iaf. Det ska då vara € istället för $

http://img17.imageshack.us/i/runninggood.jpg/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard har som sagt varit för mig att check-calla alla gator. Sen har jag fått kritiken att jag allt för ofta tar lines som gör att min range ser ganska face up ut.

 

Detta är då främst ett problem mot bra nl400 regs och sen om jag ska kliva upp i nivåer.

 

Tanken var att jag skulle folda om han raisade turn. Om jag hade varit villian (jag är då en medioker hand läsare) skulle jag nog raisa turn med mina starka händer, folda air och KQ, syna med dragen och Tx

 

Jag har nog inte ens så mycket air i min range när jag c-betar en sådan flopp. Skulle han däremot börja raisa turn med spader FD, QJ, Tx och air så är min linje helt sjukt dålig.

 

 

 

Bet/foldar du turn i AT-handen viker du mer eller mindre toppen av din range. Antar att du checkraisar alla set mer eller mindre alltid på en såpass dragig bräda med dessa stackar.

 

Finns inget som säger att fi inte kan raisa sina starka drag på turn, verkar ju fantastiskt obalanserat (och orealistiskt) av honom att bara raisa bra händer på turn. Kan raisa total luft också antagligen, då din linje ser småskum ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, det är dumt att ta en linje som lätt kan utnyttjas.

 

Blev inte att jag la upp handen som jag tänkte, utan jag tar den med coachen ikväll istället om vi hinner med den.

 

Idag så toktiltade jag tyvärr. Det som fick mig att spåra ut var nog att bli ägd av en fisk några gånger o 2 5bets med "air" som mötte överpar.

Backet blev bara 3 BI men jag slog näven i bordet så att vatten skvätte på musen som dog (den fungerade dock igen efter lite urtorkning).

 

Som tur var så hade musen redan en trasig knapp men det känns inte som en bra grej att jag börjar slå i bordet igen. Efter en stor upswing känns det som att jag blir "beroende" av att vinna och kan inte acceptera att jag förlorar eller spelar händer felaktigt. Dock så är det ju en realitet att jag alltid kommer ha backande sessions och dagar då jag spelar mitt C game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde nyss klart railen med Sensei. 1 timme har passerat o jag har tagit bort auto post blinds.

 

Då inträffar denna hand :-) Ny rekordpott :-D

Tanken var att raisa till 12 pre men jag måste ha klickat fel. Hade jag suttit själv så hade jag nog raisat turn större och inte tänkt lika mycket på att sätta upp en fin river push. Ser jag sen stege på turn så är det mera, herregud jag har en bra hand jag vill få in pengar innan river parar sig

 

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 183412

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $467.30

BTN: $1256.80

SB: $534.50

BB: $84.00

Hero (UTG): $1077.80

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is UTG with T :spade: J :spade:

Hero raises to $10, CO calls $10, BTN raises to $35, SB calls $33, 1 fold, Hero calls $25, CO calls $25

 

Flop: ($144.00) Q :heart: 3 :club: K :spade:(4 players)

SB checks, Hero checks, CO checks, BTN bets $72.00, SB folds, Hero calls $72, CO folds

 

Turn: ($288.00) A :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN bets $144.00, Hero raises to $350, BTN calls $206

 

River: ($988.00) 5 :heart:(2 players)

Hero bets $620.80, BTN calls $620.80

 

Final Pot: $2229.60

Hero shows T :spade: J :spade:

Hero wins $2226.60

(Rake: $3.00)

 

 

Villian har då AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste lektionen fick jag kommentaren att jag borde lira lite nl600 också när värdet är bra. Jag känner mig dock ganska obekväm där och jag är lite mera weak tight allmänt och värdebetar mycket sämre, för jag är rädd för att bli check-raisad.

Mentalt så pallar jag inte att förlora flera 1.2 k € potter på en kort tid.

 

Men när jag har sprungit bra nu så har jag ökat självförtroende och kan lira något bord där när jag är i bra form. Kommer nog blanda nl200-nl600 nu ett tag framöver sålänge jag inte hamnar i en downswing då jag går ner o bara kör 200-400.

 

Märkte dock igår att alla regsen inte är så vassa de heller precis

 

Villian: 23/18/4

Party Poker $600.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 187408

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $616.05

SB: $962.04

Hero (BB): $694.15

UTG: $590.00

MP: $668.00

CO: $739.00

 

Pre Flop: ($9.00) Hero is BB with Q :club: Q :heart:

3 folds, BTN raises to $18, SB calls $15, Hero raises to $84, BTN calls $66, 1 fold

 

Flop: ($186.00) 6 :diamond: 8 :diamond: J :spade:(2 players)

Hero bets $134.00, BTN calls $134

 

Turn: ($454.00) 4 :spade:(2 players)

Hero bets $470.15, BTN calls $398.05 all in

 

River: ($1250.10) 5 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $1250.10

Hero shows Q :club: Q :heart:

Hero wins $1175.00

Hero wins $72.10

(Rake: $3.00)

 

Villian dyker här upp med A6s i klöver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pga min goodrun så spelar jag tyvärr för lite, men jag får fortsätta att springa riktigt bra iaf.

 

Hand 1

Alltid roligt med folk som får in 109s pre på detta sätt :-D

 

Party Poker $600.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 190665

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $1541.35

Hero (MP): $667.75

CO: $686.40

BTN: $610.40

SB: $171.42

BB: $83.00

 

Pre Flop: ($9.00) Hero is MP with A :club: K :diamond:

1 fold, Hero raises to $21, 1 fold, BTN calls $21, 1 fold, BB raises to $77, Hero raises to $667.75, BTN calls $589.40 all in

 

Flop: ($1300.80) J :diamond: 7 :diamond: 3 :diamond:(3 players - 1 is all in)

 

Turn: ($1300.80) 2 :heart:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($1300.80) K :club:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $1300.80

Hero shows A :club: K :diamond:

BB shows 3 :club: 3 :heart:

BB wins $231.00

Hero wins $57.35

Hero wins $1009.45

(Rake: $3.00)

 

BTN visar som sagt upp 910s här

---------------------------------------------

 

Hand 2: Varför känns det som att jag alltid får in det mot nuts i situationer lik denna? Han har bara 90 kvar så jag vill inte syna heller precis, och speciellt inte på den brädan

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 190670

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $466.10

SB: $197.50

Hero (BB): $406.00

UTG: $135.20

MP: $641.90

CO: $137.28

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with 7 :club: 7 :heart:

2 folds, CO raises to $8, 1 fold, SB calls $6, Hero calls $4

 

Flop: ($24.00) T :diamond: 5 :heart: 7 :spade:(3 players)

SB checks, Hero checks, CO checks

 

Turn: ($24.00) 9 :spade:(3 players)

SB checks, Hero bets $20.00, CO raises to $40, SB folds, Hero raises to $144, CO calls $89.28 all in

 

River: ($282.56) K :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $282.56

Hero shows 7 :club: 7 :heart:

CO shows 8 :spade: J :diamond:

CO wins $279.56

Hero wins $0.00

(Rake: $3.00)

 

-----------------------------------------------------

 

Hand 3: Här kommer en hand mot JGrande. Har han på statsen 27/23/3

Standard här är att 3beta pre men jag mixar upp det med att syna ibland.

Flopp CR känns standard, men jag är lite mera osäker på turn och river spelet.

 

Är turn ej J eller K eller en hjärter så betar jag igen för att sen pusha blank river. Vad gör jag om turn är blank och river är K? Check-synar?. Pushar om turn är blank och river completar färgen?

 

Här så kom färgen iaf och då jag har en hög hjärter så valde jag att vänta till river då jag inte är så säker på att jag får 3 gators värde. Betsize på river? Vad gör jag om han shippar? Känns som att det inte är så många som jag möter som gör sin hand till en bluff där. KQ med en hjärter är inte alls en omöjlig hand. Denna gång betade jag 70 och fick en syn.

 

Party Poker $400.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 190671

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BB): $775.00

UTG: $434.70

MP: $414.00

CO: $394.00

BTN: $406.20

SB: $410.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with Q :heart: A :diamond:

UTG raises to $12, 4 folds, Hero calls $8

 

Flop: ($26.00) 6 :heart: 7 :heart: Q :diamond:(2 players)

Hero checks, UTG bets $20.00, Hero raises to $60, UTG calls $40

 

Turn: ($146.00) 4 :heart:(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

River: ($146.00) A :heart:(2 players)

 

Final Pot: $146.00

 

Denna vecka blir det annars ganska mycket ledigt. Drar till föräldrarna nu imorgon och är där i 2 dar och sen blir det 3 dar i Pite under PDOL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag ligger på rekordpluss denna månad igen så känner jag mig ändå ganska besviken hur månaden har sett ut.

 

Under min andra session igår så börjar jag med att backa typ 2 ink och tiltar ändå och slår näven i bordet så att musen åker i golvet. Sen gör jag det klasssiska felet och sätter mig igen en kort tid efter utan att låta känslorna sjunka ner och spelar mitt C game medans jag surfar samtidgt och uppdaterar resultatet i HM.

 

JAg vill blockera Internet Explorer men samtidigt kunna komma åt poker klienterna. Har testat att blockera det via föräldrarkontroll men då kunde jag inte starta pokerklienten.

 

Ett annat tillfälle då jag ofta tappar fokusen och börjar surfa lite är när jag har tagit bort blindsen och har 1-2 bord kvar bara. Eftersom jag har problem med det, + att jag kollar resultat fast jag inte vill att jag ska göra det efter en session + att jag inte alltid slutar när jag har bestämt att jag ska sluta. Så kom jag igår på en liten idé om hur jag kan träna bort dessa problem.

 

Kör normalt 3 timmars sessions. Problemet är att de inte inträffar så ofta och att jag ofta är tröttare och mera upprörd efter en sådan vilket gör att det blir svårare att alltid göra som jag vill efter jag har spelat.

 

Därför tänkte om jag man kör en massa 10 min sessions utöver de jag annars kör där det enda målet är:

 

Mål: ta bort auto post blinds efter 10 min

Vara fokuserad på borden

Ej kolla resultat efteråt

 

Har testat 4 10 min sessions sen igår och tycker att det har funkat ganska bra. Frågan är om det överförs till mina längre sessions eller ej?

Jag kan inte göra så mycket mer än att testa och se hur det går iaf.

 

 

Eftersom jag redan har nått mitt finansiella mål för vad jag behöver när jag börjar studera igen, så prioterar jag väldigt högt att få bort resultat fokusen och istället tänka mera process orienterat. Drömmen vore att mala på, på midstakes och aldrig kolla resultat någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man tillbaka från PDOL. 3 dagars drickande och dålig sömn i en 90 säng är det inte det optimala för pokern precis och igår spelade jag inte allt för bra.

 

Tiltade lite också, men som tur var så var det verkligen inte de bästa motståndarna på borden igår.

 

Här kommer iaf 7 händer med lite korta kommentarer.

 

Hand 1:

 

Villian: 31/16/3

 

Såg han tidigare donka Q72- 2f med Q10o o även donka blank turn för att checka A river

 

Raisa floppen och checka bak turn?

Min tanke här var att syna eller checka blank ej FD river, men det känns som en för svag linje och jag kommer bli ägd för ofta. Tror hans donkrange är en hel del air ändå, men även TP som bör slå mig en hel del och några FDs

 

 

Prima $400.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 202862

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $404.00

BB: $216.09

UTG: $402.00

MP: $612.90

CO: $924.20

Hero (BTN): $620.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with 7 :club: 8 :heart:

3 folds, Hero raises to $12, SB calls $10, BB calls $8

 

Flop: ($36.00) 8 :diamond: 3 :spade: 3 :diamond:(3 players)

SB checks, BB bets $16.00, Hero calls $16, SB folds

 

Turn: ($68.00) 5 :club:(2 players)

BB bets $48.00, Hero calls $48

 

River: ($164.00) 6 :diamond:(2 players)

BB bets $136.09, Hero folds

 

-----------------------------------------------

 

Hand 2:

 

Villian: 24/20/3 3bet: 8

 

Bör jag folda turn här? En stor del av hans range har mig krossad och jag kan mycket väl ha AA, TT, KK osv så han bör inte barrela här med allt för mycket air.

 

Prima $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 202863

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $411.80

Hero (CO): $402.80

BTN: $229.17

SB: $1129.18

BB: $82.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with J :club: A :spade:

UTG calls $4, Hero raises to $16, 1 fold, SB raises to $50, 2 folds, Hero calls $34

 

Flop: ($108.00) 6 :club: A :diamond: T :spade:(2 players)

SB bets $60.00, Hero calls $60

 

Turn: ($228.00) K :diamond:(2 players)

SB bets $122.00, Hero calls $122

 

River: ($472.00) J :heart:(2 players)

SB bets $236.00, Hero calls $170.80 all in

 

----------------------------------------

 

Hand 3:

 

Villian som squeezar: 60/26/1 Squeeze 11, cbet: 56

 

Vill jag beta denna flopp? Folk c-betar oftast denna bräda med air men jag har outs om han har TT-JJ och denna kille bör han en så pass vid range och check-foldar säkert en hel del händer.

 

Prima $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 202864

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $400.00

Hero (BTN): $420.20

SB: $691.90

BB: $428.60

UTG: $406.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with A :diamond: J :diamond:

1 fold, CO raises to $14, Hero calls $14, SB raises to $46, 1 fold, CO calls $32, Hero calls $32

 

Flop: ($142.00) 6 :spade: 2 :club: Q :heart:(3 players)

SB checks, CO checks, Hero bets $80.00, SB calls $80, CO folds

 

Turn: ($302.00) 7 :club:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($302.00) 8 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

-----------------------------------

 

Hand 4:

 

Handen som fick mig att tilta igår.

 

Villian 1: 23/18/3

 

Villian 2: 26/20/2

 

Undrar här vilken linje jag egentligen bör ta på turn?

Betar jag och blir raisad kan jag nog folda. Betar jag och de synar så kan jag också vara slagen från ett slowad kåk eller högre färg.

 

När jag check-raisar här så får jag sällan syn av en sämre hand. Undrar om man ska check-syna turn och river eller om man ska ge upp tidigare.

 

Prima $400.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 202865

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $613.00

CO: $450.36

BTN: $555.00

SB: $310.60

BB: $671.60

Hero (UTG): $400.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is UTG with 9 :heart: T :heart:

Hero raises to $14, MP calls $14, 1 fold, BTN calls $14, 2 folds

 

Flop: ($48.00) 6 :heart: 4 :club: 4 :heart:(3 players)

Hero bets $31.00, MP calls $31, BTN calls $31

 

Turn: ($141.00) 7 :heart:(3 players)

Hero checks, MP bets $91.00, BTN calls $91, Hero raises to $355, MP folds, BTN calls $264

 

River: ($942.00) A :spade:(2 players)

 

 

----------------------------------------------

Hand 5:

 

Villian: 26/20/2 CR 10

 

Tar linjen jag tar här nästan alltid, men jag funderar på om man ska pusha turn ibland. Tar den linjen då och då med KQ, AK och pushar en blank turn. Tanken är att han kommer CRa denna flopp med FD och stegdrag och jag kommer inte att träffa så ofta och han vinner potten med sina drag.

 

Prima $400.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 202866

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $613.00

SB: $454.36

BB: $410.00

UTG: $306.60

MP: $667.60

Hero (CO): $411.30

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with Q :spade: J :heart:

2 folds, Hero raises to $12, 2 folds, BB calls $8

 

Flop: ($26.00) T :club: K :diamond: 3 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $18.00, BB raises to $56, Hero calls $38

 

Turn: ($138.00) 7 :spade:(2 players)

BB bets $84.00, Hero calls $84

 

River: ($306.00) T :diamond:(2 players)

BB bets $254.00, Hero folds

 

----------------------------------------------

 

 

Hand 6:

 

Villian: 20/16/3 3bet: 5. Vill jag släppa pre här kanske? 3bet från CO är bara på 3 % och jag har fått kommenterar på att min fold to 3bet är för låg. Tänkte att han 3betade mer här när vi var lite djupare.

 

Vet ej om jag gillar min riversyn här riktigt. Synar nog med sett och 2 par men bör släppa KQ, AQ. KQ dyker jag förövrigt nog inte upp med när han 3betar mig i denna pos. Bör inte ha några 2 par heller när jag tänker efter lite.

 

Prima $200.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 202867

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $258.35

Hero (MP): $247.00

CO: $365.47

BTN: $223.00

SB: $402.94

BB: $48.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is MP with A :diamond: Q :diamond:

1 fold, Hero raises to $7, CO raises to $24, 3 folds, Hero calls $17

 

Flop: ($51.00) 2 :club: J :heart: Q :heart:(2 players)

Hero checks, CO checks

 

Turn: ($51.00) T :heart:(2 players)

Hero checks, CO bets $34.00, Hero calls $34

 

River: ($119.00) 4 :club:(2 players)

Hero checks, CO bets $95.00, Hero calls $95

 

-----------------------------------------

 

Hand 7:

 

Villian 25/20/2 3bet 7

 

Foldar här pre, men då jag var lite semi-tiltad så synar jag mer än vanligt

 

Denna flopp så check-foldar han med överkort eller CR-ar händer som slår mig. Jag har bra EQ men får jag in det så ligger jag under. Checka floppen och beta turn om han checkar och syna turn om han betar? Gillar verkligen inte att bet-folda med såhär många outs.

 

Min EQ mot överpar är 33.3 %. tex Mot tex AQs i spader är den 28.4 %

 

Prima $200.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 202868

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BTN): $200.00

SB: $288.35

BB: $246.40

UTG: $246.19

MP: $203.00

CO: $208.40

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 7 :club: 8 :club:

3 folds, Hero raises to $7, SB raises to $23, 1 fold, Hero calls $16

 

Flop: ($48.00) 5 :spade: 6 :heart: 2 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $26.00, SB raises to $264.35, Hero folds

 

-----------------------------

 

Annars så överväger jag att skaffa en personlig tränare när jag byter gym i höst. Frågan är om det är slöseri med pengar eller en vettig investering. Jag har dock testat nu med periodisering för första gången och så skriver jag nu ner reps och vikter efter varje pass. Mina största problem är motivationen och sen att jag äter sjukt mycket skräp när jag reser + en hel del godis normalt.

 

Kanske en personlig tränare hjälper mig med motivationen och att jag börjar hålla en bättre kost pga av honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

Raisar aldrig flopp, turn vettefan, känns vekt att folda

 

Hand 2

Foldar pre

 

Hand 3

Kass bet. Är ju roligt att ha åtminstonde en ruter på brädan för runnerdraget

 

Hand 4

Inget alternativ är ju särskilt roligt. c/s turn lär väl va spelet iallafall... Vet inte om det går att c/f river sen :S

 

Hand 5

Känns aldrig som vi kommer hamna i särskilt roliga lägen med den här handen på den brädan. Raisa turn känns dock kallt

 

Hand 6

Given fold pre

 

Hand 7

Summerade du rätt bra själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något intresse hos alla Umeågrinders att styra upp någon form av "get together". Träffa folk som spelar i stan istället för att sitta och gömma sig bakom anonymiteten på internet.

 

Kanske boka ett bord på Rex, käka middag, ta en öl eller två för att sen avsluta kvällen med diverse bets och chill på någon uteservering?

 

Såg det här först nu. Dyker säkert upp om nån ordnar, förutsatt att jag är i stan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hand 2

Foldar pre

 

 

 

Tack för input. I hand 2 så synar du väl om det ej är en pro shorstack kvar att agera?

 

 

Annars så har jag hittat ett nytt rekordback o livet suger igen.

Denna hand visar ungefär hur det har gått

 

Prima $600.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 213651

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $2787.60

BB: $1144.20

UTG: $207.75

MP: $627.00

Hero (CO): $723.00

BTN: $560.69

 

Pre Flop: ($9.00) Hero is CO with A :diamond: A :spade:

2 folds, Hero raises to $24, BTN raises to $42, 2 folds, Hero raises to $120, BTN calls $78

 

Flop: ($249.00) 9 :club: K :club: 6 :club:(2 players)

Hero bets $180.00, BTN raises to $440.69, Hero calls $260.69

 

Turn: ($1130.38) 7 :spade:(2 players)

 

River: ($1130.38) 2 :club:(2 players)

 

Final Pot: $1130.38

BTN shows 6 :diamond: 9 :spade:

BTN wins $1127.38

(Rake: $3.00)

 

 

 

Jag klarar tyvärr inte alls att hålla upp mitt A game när jag har backat varje session ett tag, så jag tar ett steg ner nu igen o kör enbart nl200 i några dagar för att reparera självförtroendet.

 

Jag har iaf bokat 4 dagar nu i Amsterdam med tjejen när jag fyller 25 i oktober 8-)

 

Kul också att det är några umebor som är sugna på en träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Långt uppehåll från skrivandet brukar innebära att det inte går så bra och så är det i detta fall också.

 

Fortsatte ändå med nl400 ett tag till, men gav upp efter jag droppat kring 20 BI från toppen.

 

Gick ner o bestämde mig för att köra 200 o vinna 10 ink innan jag gick upp igen. Det gick ganska snabbt men sen har sprungit som fan sen dess så jag är kvar nu och kör mest 200 och lär göra det tills jag har plussat 6-10 ink troligtvis.

 

Poker är verkligen inte kul när man backar väldigt ofta. Jag därför nyligt börjat studera lite och går en kurs som kommer ta ungefär 6 månader. Andelen bad beats och setups idag har varit helt stört, men jag ska försöka att inte whina så mycket mer nu.

 

Tar nu ledigt för kvällen och återgår till borden imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det har gått bra på 200 men mindre bra på 400 igen. Jag tror att problemet ligger i att när jag kör 400 så går jag ofta upp o kör 4 st 400 bord där på en gång och sitter på bord där jag har ett negativt EV allt för ofta. Sen att mr_jimmy äger sönder mig totalt och får mig att tilta gör det inte bättre heller.

 

Så jag försöker nu table selecta hårdare än förut och bara kör 1-2 bord 400 om det finns bra värde o jag är i form, annars blir det enbart nl200.

 

Här kommer en liten midstakes graf på mina händer på unibet. Sjukt frustrerande att först få plussa så mycket o sen backa rakt ut. Sprang väldigt många inköp över EV i början och väldigt många under nu i slutet, så det jämnar väl ut sig.

 

http://img364.imageshack.us/img364/9864/midstakes1.jpg

 

 

Annars så håller jag mest på med saker med flytten just nu. På tisdag flyttar jag in i den nya lägenheten vilket ska bli grymt skönt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ledigt från flytten för att spela under lönehelgen, men jag ger fan nu upp tyvärr.

 

Jag borde lägga upp händer som är felspelade/jag funderar på, men jag orkar inte alls.

 

Här kommer istället en hand som sammanfattar hur jag springer.

 

Prima Network $200.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 256507

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $200.35

CO: $345.45

Hero (BTN): $218.00

SB: $293.05

BB: $264.57

UTG: $319.35

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with K :spade: K :club:

2 folds, CO raises to $8, Hero raises to $26, 2 folds, CO calls $18

 

Flop: ($55.00) 9 :spade: J :spade: J :club:(2 players)

CO checks, Hero bets $30.00, CO calls $30

 

Turn: ($115.00) 6 :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets $75.00, CO calls $75

 

River: ($265.00) 9 :diamond:(2 players)

CO bets $214.45, Hero calls $87 all in

 

Final Pot: $439.00

CO shows 9 :club: T :diamond:

Hero mucks K :spade: K :club:

CO wins $308.55

CO wins $127.45

(Rake: $3.00)

 

 

Tänkte ta ledigt i några dagar. Gå ner o köra bara 200 igen (blev en del 400 igår då värdet var så bra)

Se några teorifilmer och sen boka in en sweat med Sensei.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...