Gå till innehåll

Skandal i Svenska Spels så kallade ”Poker-SM”


Recommended Posts

kan tillägga att svenska spel i ärendet sm totalt har skitit i oss spelare och våra åsikter och vad som gainar oss.

Det enda deras beslut bygger på e deras regelbok med mera.

Dessutom har dom skött all kontakt usel och de flertalet jag är i kontakt med nu är i upprorstillstånd.

 

Svenska Spel

 

Du vinner på Svenska Spel! Svenska Spel är ett av världens främsta spelbolag, verksamma på den svenska marknaden. År 2007 befäste Svenska Spel sin position som ett av de bolag i världen som tar mest ansvar.mer än 100 år av värdefull erfarenhet!

 

Grattis erras till bra spel i turneringen.

 

Beklagar erras att du valde att göra det på svenska spel.

 

Mvh

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Citat från Joakim G - "Jag har aldrig läst något från SvS som varit illa riktat mot SvePof i all fall"

 

Brukar aldrig lägga mig i debatter men nu måste jag..

 

Hela SS SM är en skymf mot Svepof och Svepofs arbete med SM, alla andra sajter respekterar licensförfarandet och upphandlingen förutom just SS som anser sig ha rätt att köra över ett demokratisk valt förbund och leka i egen sandlåda och som inte det vore nog så misslyckas dom fatalt med sin "kupp".

 

Svepof företräder dessa spelare som har blivit felbehandlade och det vore fel av Svepof att INTE ryta till i detta läge anser jag.

 

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benny 81:

 

[I]Svenska spel lyder under svensk lag. Det är inte deras uppgift att göra spelpolitiska utspel och jag har inte sett till några sådana heller. Det är våra folkvalda politiker som styr spelmarknaden och ev. monopol etc genom deras opionsbildning och lagstiftning.[/i]

 

Att man "snor" pokersm namnet, kallar sig sveriges spelportal som därför skall ha ett sm ser jag som ett spelpolitiskt utspel.

Vi har ju en reglerad marknad för spel i sverige som är föremål för utredning och framhävanden om hur bra man är och speciellt hur ansvarstagande man är jämfört med konkurrenter är utspel för att bevara regleringarna och sin marknadsställning. Svs säger vad staten vill höra, hoppas inte staten snart säger vad svs vill höra.....

 

[I]Typiskt liberalt snack att tro att bara för att fri konkurrans är optimalt för tex lastbilstillverkning så är det också optimalt när det kommer till sjukvård eller spel. [/i]

 

Jag liberal???mycket skall man höra.......lugna dig jag är nog på samma sida som du och reflekterade bara över monopolsituationer. Om mat och poker är skilda saker så är poker och sjukvård än mer olika.

 

Vi har ju hur mkt konkurrans som helst. För svenskar är det ju hur tillåtet som helst att spela på massor av siter runt om i världen(I USA och var det Italien är det ju inte lika gott ställt på den fronten).

 

Än så länge ja. Har aldrig sagt nåt annat. Men 15 dec.....kanske.

 

edit:vad sjutton hände med min citering?? fick fixa lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte förvånande att ett staligt företag/verk/myndighet drar paragrafrytteriet till sin mest absurda spets. Detta hade aldrig förekommit i ett rikitgt (privatägt) företag, inte ens i T6 ;-)

 

Blir också less på SvS konsekventa arrogans gentemot oss spelare och mot förbundet. För att inte tala om deras enorma hyckleri när det gäller kampen mot spelmissbruk. Och den simpla men sluga populismen i att skicka pengar vidare direkt till idrottsrörelsen. Kan någon berätta för mig exakt varför det är en bra idé att öronmärka en okänd summa offentliga medel till en viss typ av verksamhet? På grund av att idrottsrörelsen bidragsbehov sammanfaller med SvS intäkter? På grund av att SvS-pengarna inte skulle göra någon nytta i andra offentliga verksamheter som vård, skola, omsorg?

 

Nu får det f-n vara nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt pinsamt att det är en från Svenska Pokerförbundet som startat denna tråd. Kan det vara så att denna tråd skapades för att dölja sitt eget misslyckande?

 

Nu är iof SvS flopp bra mycket grövre, men ändo.

 

Ja, SVEPOF borde känna sig ganska misslyckade med årets "sanktionerade" SM som inte drog fler deltagare och inte hade större prispott än SvS SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, SVEPOF borde känna sig ganska misslyckade med årets "sanktionerade" SM som inte drog fler deltagare och inte hade större prispott än SvS SM.

 

Visst ska de det, jag tror att det hade kommit de 400 spelare som hade räckt om bara Unibet/Svepof lagt main event sist i SM-veckan och inte först. Var ju många som hade kontostrul (föga förvånande, men pokerspelare ska alltid vara ute i sista sekund) eller helt enkelt inte visste om att SM började eftersom de inte sett reklamen.

 

Däremot hade SVEPOF-SM större prispott än SvS, efter att Unibet addade en mille i blandade värden? Men det är kanske lätt att glömma/bortse ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den simpla men sluga populismen i att skicka pengar vidare direkt till idrottsrörelsen.

 

Det där är den största myten av alla. Idrottsrörelsen FÅR inga pengar skänkt från ovan. De får pengarna i utbyte mot annat - nämligen SvS-reklam på arenor och liknande. Idrottsrörelsen skulle lika görna kunna sälja reklam till något av alla de andra spelbolagen, som då kunde slå sig för bröstet och säga att de "skickar pengar till folkrörelsen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ska de det, jag tror att det hade kommit de 400 spelare som hade räckt om bara Unibet/Svepof lagt main event sist i SM-veckan och inte först. Var ju många som hade kontostrul (föga förvånande, men pokerspelare ska alltid vara ute i sista sekund) eller helt enkelt inte visste om att SM började eftersom de inte sett reklamen.

 

Däremot hade SVEPOF-SM större prispott än SvS, efter att Unibet addade en mille i blandade värden? Men det är kanske lätt att glömma/bortse ifrån.

 

Ja, helt klart en miss att inte lägga ME sist! När det gäller det addade värdet så var det ju en efterhandskonstruktion. Från början var det inget addat värde alls och då hade prispotten inte överstigit SvS.

 

Jag är nog fortfarande inne på att förbundets SM ska ha en betydligt högre status och enda sättet att få det är nog ett högre inköp (5-25K) och en satans massa sattar för de som inte kan slanta upp inköpet men som är duktiga MTT-lirare.

Dessutom bör det genomföras på en sajt med större resurser eller med ytterligare sponsorer som kan garantera ett addat värde i klass med Nordicbets 5M för några år sedan.

Låt SvS köra sitt "gemene man-SM" där i princip alla har råd att vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, shit happens, turrar kan gå fel och behöva avbrytas.

 

Det som är fel är två saker

 

a) Att inte SvS har personal på plats som kan avbryta turren direkt när problemen uppstår, utan först drygt en timme efter, så att två spelare blir bortantade. Hade det avblåsts direkt (semidirekt) så hade vi sluppit den här diskussionen. Det här kan man ha överseende i alla dagliga småturrar, men inte i ett "prestige-event". Om man inte kan ta tävlingen seriöst så ska man inte anordna ett SM.

 

b) Att SvS inte inser att de måste lätta på lädret och kompensera de drabbade spelarna på något sätt. Jag har föreslagit ett sätt, där spelarna får det högsta av sin EV vid 15 respektive 21 spelare kvar. Det är en möjlighet. Någon säger att detta skulle kosta SvS 387k (jag tror det är lågt räknat).

 

Den andra möjligheten är att man ger utdelning efter EV på 15 spelare kvar, och att de två (?) spelare som var sitting out denna timme får en extra kompensation i storleksordning 200k vardera, för de marker de förlorat i döda pengar då de inte kunde komma in på klienten.

 

Båda dessa kompensationsförslag är fullt rimliga, men de byggger ju som sagt på att SvS inser att spelare som drabats av SvS inkompetens ska ha rätt till kompensation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, shit happens, turrar kan gå fel och behöva avbrytas.

 

b) Att SvS inte inser att de måste lätta på lädret och kompensera de drabbade spelarna på något sätt. Jag har föreslagit ett sätt, där spelarna får det högsta av sin EV vid 15 respektive 21 spelare kvar. Det är en möjlighet. Någon säger att detta skulle kosta SvS 387k (jag tror det är lågt räknat).

 

 

Gäller endast ena bordet, det enda jag hade chipcount på, borde kunna vara det dubbla eftersom det endast räknats på ett bord (8 spelare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Peder/förbundet har gjort helt rätt som kommer med den här kommentaren. Jag är också uppriktigt förvånad att så många tycker att SvS har rätt till SM. Det är nästan så man hoppas att spelutredningen kommer fram till att det ska bli olagligt att spela på andra sajter än SvS (ja, det är ett reellt hot) eftersom det är tydligen vad majoriteten av pokerspelare vill, när man läser kommentarerna om att SvS ska arrangera SM.

 

Slutligen, jag såg att Ken vann Omaha-eventet på SvS. Tänk om han skulle gått ut i media, som den gamla förbundsordförande, förbundsstiftare och "pokerns svarta får", och sagt att "det här är inte SM, SM spelades på Unibet för en månad sedan". Då tror jag att Ken hade växt oerhört i pokersveriges ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också uppriktigt förvånad att så många tycker att SvS har rätt till SM.

 

Så många? Tycker inte att det är specellt många som anser det. Dock går det ju inte att göra något åt detta i dagsläget. Det är det jag menar med att förbundets äkta SM borde ha högre status gm ett högre inköp, massor med sattar och ett rejält addat värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så många? Tycker inte att det är specellt många som anser det. Dock går det ju inte att göra något åt detta i dagsläget. Det är det jag menar med att förbundets äkta SM borde ha högre status gm ett högre inköp, massor med sattar och ett rejält addat värde.
Kolla på andra forum (ex Prosharks). Där dissar alla Peders uttalande (jag misstänker för att deras forumprofil TagH vann ett av eventen, och Peder med sitt uttalande inte ger honom "SM-status").
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på andra forum (ex Prosharks). Där dissar alla Peders uttalande (jag misstänker för att deras forumprofil TagH vann ett av eventen, och Peder med sitt uttalande inte ger honom "SM-status").

 

Jag tror snarare att det beror på att SvePof (genom Peder) tog på sig stora "kasta sten i glashus-hatten" så fort tillfället bjöds att ge sig på ett misslyckande från SvS. Hade en vanlig medlem skrivit det inlägget så hade inte reaktionerna blivit i närheten.

 

Ola, det är bättre om du tar på dig den hatten istället så kan SvePof titta på istället. Jag tror också att effekten blir markant större då med för den delen. ;)

 

Som ett svar till Lasse Kollind också tidigare så ser det knepigt ut om du klistrar ur en specifik mening i mitt inlägg som du sen skall kommentera. När du sen inte kommer med ett motargument så ser det ännu konstigare ut.

 

Allt det där dravlet om vem som skymfar vem har ingen betydelse i det påståendet jag skrev. Jag har kanske inte borrat mig igenom alla pressreleaser från SvS men påvisade bara att dom inte går ut i forum när det brakar ihop på olika SM online som SvePof arrangerar. Kanske för att man inte vet hur man gör eller att man skiter i det men jag har i alla fall inte läst eller hört om detta en enda gång.

 

Det var det jag menade om man skall dra ut en mening i ett inlägg och dissikera den. :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla du ruska på snabeln nu!

 

Läste du ens länkarna eller?

 

Ja, jag läste länkarna! Men hittade inget där eller i din text nedan där SvS påstår sig vara BÄTTRE eller SERIÖSARE än andra.

 

"Vi ska vara ett ansvarsfullt och trovärdigt alternativ till illegal spelverksamhet." ---- Ja verkligen trovärdigt eller?

 

Att du inte anser de trovärdiga är nog rätt klart vid det här laget MEN för gemene man i Sverige är nog SvS ett trovärdigt alternativ till ILLEGAL spelverksamhet.

 

"Förra året blev vi topprankade i spelansvar" ------ ansvar gentemot vem? Gentemot de 15 spelare som blev blåsta i sm main event?

 

Jag gissar att de menar gentemot alla sina kunder.

 

"För oss är det viktigt att vara ett långsiktigt och ansvarstagande företag. Det innebär att ansvar går före vinst." -------sjävklart det är väl därför dessa stackars spelare blir så rikligt kompenserade...eller hur var det nu?

 

Jag håller fullt med om att det är skandal hur de har skött katastrofen med SM main event så här långt. Det verkar dock inte vara helt över än och jag hoppas att SvS tar till sig av kritiken och att slutresultatet blir någorlunda tillfredsställande för de inblandade.

 

"Att ta ansvar är en etisk och moralisk fråga som bidrar till långsiktig överlevnad." -------ja då var vi där igen angående ta ansvar när man fuckar upp!

 

De har inte skött den här incidenten speciellt snyggt så här långt nej, men som sagt - jag hoppas det slutar någorlunda bra för de inblandade.

 

"För oss innebär det en ständig förbättring av säkerheten för kunden, förebyggande åtgärder för att minimera osunt spelande, förbättrat miljöarbete, förebyggande arbetsmiljöarbete och ett gott etiskt förhållningssätt mot våra kunder, medarbetare, leverantörer, samarbetspartners och förmånstagare. Vi ska även generera god ekonomisk avkastning till ägarna." ------- etisk förhånningsätt mot kunden, ja alla som håller med om det kan ju räcka upp en hand,

 

Jag hävdar fortfarande att SvS varken är bättre eller sämre än andra aktörer. Du får gärna bevisa mig fel där.

 

"Stärker förtroendet och fördjupar relationer" --------ja det var väl exakt vad dom gjorde i söndags, dom verkar definitvt har lyckats stärka sitt förtroende hos dig och eran relation, dock får jag intrycket att merparten av deltagarna i turneringen inte delar din uppfattning. Inte om man läser folks åsikter på detta forum i alla fall.

 

Ja, de misslyckades grovt med turneringen och har ännu inte lyckas rädda situationen. Men det är de knappast ensam om att ha gjort i onlinepoker sammanghang.

 

"– Vårt uppdrag från regeringen pekar med tydlighet ut det sociala ansvarstagandet som det överordnade syftet med Svenska Spels verksamhet. " --------alltså det viktigaste är inte att ni får marknadsanpassade odds, rättvisa spel och fungerande turneringar utan att vi hindrar folk från att bli speltorskar så dom inte blir en belastning för samhället och kostar oss mer än vad vi lyckas lura av er på Jack vegas.

 

Jag tror att alla vid det här laget vet vad du tycker om Jack Vegas men det är inte heller speciellt relevant för pokerturneringen som gick åt skogen.

 

Förre

 

 

Återigen så vill jag förklara att jag inte på nåt sätt vill försvara SvS för misslyckandet eller hur det har skötts. Däremot tycker jag det är sorgligt hur snabbt många tar chansen att kasta skit på SvS. Förstår att det är många som av olika anledningar inte gillar SvS eller spelmonopolet i Sverige men jag tycker det är lite lågt att utnyttja andras olycka för att kasta skit och därigenom stärka sitt eget anseende.

 

Visst, alla inklusive jag själv tycker att SvS ställt till det rejält och inte skött misslyckandet speciellt bra. MEN det är de inte ensamma om i pokervärlden. Låt den person eller pokerbolag som är utan synd kasta första stenen. Alla är lika goda kålsupare enligt mig.

 

 

ps. väntar fortfarande på något som visar att SvS påstått sig vara bättre eller seriösare än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS har schabblat sig och ger ingen riktig kompensation till spelarna.

Jo, jag tycker att SvS har gjort fel - men hade någon annan gjort bättre ifrån sig?

 

Min fråga är - om detta hade hänt på Unibets SM för någon månad sedan - vad hade det då blivit för kompensation?

Tja, något gör de ju iaf: Den Trindes blogg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS har schabblat sig och ger ingen riktig kompensation till spelarna.

Jo, jag tycker att SvS har gjort fel - men hade någon annan gjort bättre ifrån sig?

 

Min fråga är - om detta hade hänt på Unibets SM för någon månad sedan - vad hade det då blivit för kompensation?

 

Det hade troligen inte hänt på Unibet eftersom jag är ganska säker på att dom har någon slags turneringsledare/övervakare som ser till att allt flyter på bra när det är stora/viktiga turneringar. På det viset så kan de stoppa turneringen i tid så att sånt här slipper hända. Man får väl hoppas att SvS har lärt sig något av deras misstag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, något gör de ju iaf: Den Trindes blogg

 

Det hade troligen inte hänt på Unibet eftersom jag är ganska säker på att dom har någon slags turneringsledare/övervakare som ser till att allt flyter på bra när det är stora/viktiga turneringar. På det viset så kan de stoppa turneringen i tid så att sånt här slipper hända. Man får väl hoppas att SvS har lärt sig något av deras misstag...

 

Är det samma Unibet som det blev sånt gnäll om när det blev klart att de skulle arrangera Svepofs SM?

 

Det svänger snabbt i pokersverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det samma Unibet som det blev sånt gnäll om när det blev klart att de skulle arrangera Svepofs SM?

 

Det svänger snabbt i pokersverige.

Försök nu hitta en endaste post där jag ondgjort mig över att Unibet arrade poker-sm.

 

Kan verkligen inte se vad min post som du quotade hade något med vad du skrev att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök nu hitta en endaste post där jag ondgjort mig över att Unibet arrade poker-sm.

 

Kan verkligen inte se vad min post som du quotade hade något med vad du skrev att göra.

 

Var inte riktat till dig egentligen. Bara lånade din post för att ställa en enkel fråga. Ursäkta om det blev lite personligt mot dig. Var inte meningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror snarare att det beror på att SvePof (genom Peder) tog på sig stora "kasta sten i glashus-hatten" så fort tillfället bjöds att ge sig på ett misslyckande från SvS. Hade en vanlig medlem skrivit det inlägget så hade inte reaktionerna blivit i närheten.

 

Ola, det är bättre om du tar på dig den hatten istället så kan SvePof titta på istället. Jag tror också att effekten blir markant större då med för den delen. ;)

 

Som ett svar till Lasse Kollind också tidigare så ser det knepigt ut om du klistrar ur en specifik mening i mitt inlägg som du sen skall kommentera. När du sen inte kommer med ett motargument så ser det ännu konstigare ut.

 

Allt det där dravlet om vem som skymfar vem har ingen betydelse i det påståendet jag skrev. Jag har kanske inte borrat mig igenom alla pressreleaser från SvS men påvisade bara att dom inte går ut i forum när det brakar ihop på olika SM online som SvePof arrangerar. Kanske för att man inte vet hur man gör eller att man skiter i det men jag har i alla fall inte läst eller hört om detta en enda gång.

 

Det var det jag menade om man skall dra ut en mening i ett inlägg och dissikera den. :)

 

/Joakim

Joakim, det vore en PR-miss av sällan skådat slag om SvePof INTE tog tillvara på det här tillfället. Genom att skicka ut detta pressmeddelande visar de att det finns ett annat poker-SM också, att Svenska Spel inte har monopol på denna titel, att de faktiskt inte ens har rätt till titeln eftersom den har funnits i SvePofs ägo i många år.

 

Gemene man känner kanske inte till SvePof och deras SM. Genom att gå ut med den här informationen hoppas man förstås att fler ska få upp ögonen för förbundet och att det blir fler spelare nästa år.

 

Det är ett faktum att SvePof och SS ligger i fejd med varandra om titeln till poker-SM. Det vore ju väldigt dumt att inte ta den här chansen och visa att "det andra SM" faktiskt inte hade några tekniska problem.

 

En ren PR-grej för SvePof som är helt naturlig och helt rätt, IMHO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...