Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilka seriösa personer som intagit dagboken ?^^

 

Nu har jag precis avslutat min första session denna månaden.

Jag fortsätter tyvärr springa dåligt med att tappa 4 inköp på en 3 timmars session.

Blev tyvärr inga händer att lägga upp från att lägga upp idag pga att klientens HH är sjukligt jobbig att leta igenom och HM är inte kompatibelt men ska lösa de nästa session..

 

Så det enda jag skulle vilja ha hjälp med idag är angående betsizeing.

Säg att vi blir 3betade i en blindbattle upp till 7 € (nl50) vi båda sitter med 100 BB.. vad vill jag då ha för 4betsize?

Som jag ser de har jag två alternativ:

 

1. Jag slår upp den till 22+ och commitar mig till att syna en 5bet.. Problemet blir att de i princip inte förekommer att folk 5betar light på min nivå så jag kommer många gånger bli tvingad att bara 4beta då jag har händer jag vill stacka av med.

 

2. Jag slår istället upp till 16-17 trakten och får därmed mer utrymme att 4betbluffa/semibluffa. Iom jag bara tror att jag blir 5betad med premiumhänder så kommer jag därför kunna ta ner en hel del potter och samtidigt kunna folda en del av min 4betrange då jag blir pushad.. Dock blir de jobbigt om någon 4betsynar mig när jag tex skulle 4beta KQs från knappen eller liknande..

 

 

Funderingarna kommer främst från att de flesta regsen på sajten jag spelar pushar dina 4bets rakt av trors att de blir en ordentlig överbet som borde ta bort i princip allt utom QQ+..

 

 

Vad gillas bäst? Lär mig gärna av er som kan ;-)

 

ditt (så kallade) "alternativ 1" är inget alternativ, sen tror jag du kan skita i att 4beta KQs från knappen och börja calla den istället, gind on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyssna nu allihopa! imorgon ska jag, på karlskronas stekigaste fik (waynes obv, så inne) tillsammans med den store, STARKA och obv federikA starfitter, grinda poker, det ska bli så kul och vi ska sitta där i våra d&g-mössor (HALLÅ DÖDARN!!!) och bara steka och dega runt med feta cashflowet osv!!!! älskar verkligen att leva allas dröm, det är något man får uppleva dagligennär man umgås med starfitter!!!! all kärlek till dig gubben (L)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wooohoooooo spädis och easylife kan mkt väl vara de hårdaste människorna på hela forumet!!!!

 

Fortsatte att springa dåligt igår men slutade BE trots 3 AI potter åt fel håll. Ska som tidigare nämnt av spädis hitta en liten waynesgrind om någon timme så vi får hoppas på att de vänder...

 

Dagens fråga blir denna gången angående mellan PP. Hur ofta vill vi 3beta PP 55-99?

Kollade lite på FWFs movin on up igår och där var det en hand han förespråkade en 3bet med 66 för att motståndaren inte ska kunna setminea effektivt istället för att själv göra de. Jag 3betar normalt sett inget under 1010 för jag har hela tiden levt efter filosofin: Varför göra om sin hand till en bluff, men om tex utg+1 höjer SB synar och jag från knappen plockar upp 88.

Vilka fördelar nackdeler för detta spelet med sig? Är det någon som skulle göra liknande spel med vi säger 55 där de inte är en 3vägspott?

 

over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jeppjeppjepp, waynes är helt klart ev+ :-D

Äntligen en +session, var som mest upp 6 inköp men slutade med 2 inköp upp efter lite tappelitapp.. Absolut sista handen jag spelade tappade jag ett onödigt inköp. SPÄDIS var med när jag spelade den och vi kom fram till att den var minst sagt tvivelaktigt spelad:

 

Starfitter Set dealer

pollen Ante/Small Blind

erben Big blind

1scimmia

Starfitter Card dealt to a spot AsQs

pollen Card

erben Card

est Card

est Fold

1scimmia Call 0.50

Starfitter Raise 1.75

pollen Fold 0.25

erben Fold 0.50

1scimmia Call 1.25

 

 

Card dealt to table 7c 9d 10h

 

1scimmia Bet 2.00

Starfitter Call 2.00

 

Active Pot = 7.85

 

Card dealt to table 2h

 

1scimmia Check

Starfitter Check

 

 

Card dealt to table Qd

 

1scimmia Bet 4.00

Starfitter Raise 14.00

1scimmia All-in 43.60

Starfitter Call 33.60

 

 

Våra funderingar var mestadels kring om jag ska beta turn?

Om jag bara ska syna på river?

Om jag ska betfolda?

eller som spelat...

Tror själv att en syn är bäst när jag inte betar ut turn så här i efterhand..

 

Han visade iaf upp KJ...

På river tror jag hans range består av diversekombo händer med par+sd eller sd+fd på turn alt par+fd, floppade nöter(typ stege/2p/set) eller helt tom och känner jag spelar svagt. Jag behöver vinna potten 1/3 efter hans push så nu när jag valde att 3beta rivern måste jag väl nästan stacka av lr?

 

Input taaaack :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt likadant bara att jag betade flopp då ;P Majid =(((((

 

Nehe då var man nere i skiten igen, körde precis en 4,5 timmars session och dagen slutade ner ca 2 inköp.. Tyngsta för kvällen var när jag blev översettad i 400 BB potten men fan jag måste grinda mig igenom skiten ändå...

 

Blir waynes även imorgondag, känns som enda stället man kan plussa :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte det nej.... Springer fortfarande som en skjuten sengångare.

QQ AI preflopp 3 gånger idag som alla gånger åker på dubbelgadden.

Började fundera lite hur QQ mår som "klart-degen-ska-in" hand..

Jag vet att AK är en sådan hand som ska degas >200 BB pga cardremoval osv men jag har tyvärr spelat QQ likadant och den är så bajsigt lättdominerad...

 

Detta är nl50 också ska säger, folk stackar inte av så light här asså iaf inte för 100BB... Men om vi inte ska dega skiten hur balanserar vi den med resten?

Brukar dega KK OOP och AK när tillfälle ges. KK IP och AA både OOP och IP händer många gånger att jag kallsynar med, vill jag kanske göra samma sak med QQ? Svårspelad OOP då kan inte donkar knappt något jag skulle kallsyna en 3/4bet med, framförallt har jag ingen 4betsynrange i princip.

 

Någon som har någon go input? Im very very lost :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...