Gå till innehåll

Diverse nybörjarfrågor bl.a om bonus.


Larsp777

Recommended Posts

Hej! Har äntligentligen lyckats få ihop lite pengar via freerolls. Försöke att inte spela för egna pengar.

 

Tänkte nu att man kunde använda dessa pengar till någon annan site för att få bonus. Nu undrar jag hur det fungerar. Om jag förstår det rätt måste man spela ett antal händer innan man får sin bonus? Räknas sit and go turneringar då?

 

Undrar också hur det fungerar om jag har t.ex. endast 400 dollar kvar och någon går all in med säg 4000 dollar.

 

Kan jag vinna mer än 400 då? Tycker mig ha sett att man kan det då man är shortstackad och desperat går all in. Hur fungerar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Smart att inte spela för egna pengar.

 

2. Kolla vad det står om pengar vunna på freerolls på din sites hemsida. Det är olika för olika sidor.

 

3. Om du går all in med 400 dollar kan du som mest vinna 400 av varje spelare vid bordet. Du kan aldrig vinna mer än 400 dollar från en enskild spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frirullar - klokt av dig att börja bygga bankrulle från frirullar. Då kan du bara gå på plus :mrgreen: Nästa steg är att använda pengarna i de billigaste cashgames och/eller sitngo's. Du får räkna med att pengarna många gånger sjunker till noll, men ibland blir det 'takeoff'.

 

De flesta bonusar kräver mycket riktigt att man 'spelar in' dem, men exakt hur det går till varierar väldigt mycket. Det är också väldigt stor skillnad på hur lätt det är att tjäna in en bonus.

 

Undrar också hur det fungerar om jag har t.ex. endast 400 dollar kvar och någon går all in med säg 4000 dollar.

Kan jag vinna mer än 400 då?

 

Det beror på döda pengar i potten. Om det är en turnering, blindsen och antes har växt sig mycket stora, och du har en liten stack, så kan du mångdubbla din stack. Du kan aldrig få mer än du har vad din stack har 'täckning för'. Dvs om din stack är 1000, så kan du aldrig få mer än 1000 per motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...