Gå till innehåll

superbubblan i DON.


Recommended Posts

Jag är autoallin i SB nästa hand, å då kommer p3ro31 ha kvar 10 chips efter den handen.

 

 

PokerStars Game #22434213529: Tournament #123481006, $20.00+$0.80 Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2008/11/28 8:52:08 ET

Table '123481006 1' 10-max Seat #8 is the button

Seat 2: osynlig (410 in chips)

Seat 3: threeouts (560 in chips)

Seat 5: p3ro31 (60 in chips)

Seat 6: rebelhaut (1040 in chips)

Seat 8: Ksiondz (905 in chips)

Seat 10: ilowa1971 (12025 in chips)

osynlig: posts the ante 25

threeouts: posts the ante 25

p3ro31: posts the ante 25

rebelhaut: posts the ante 25

Ksiondz: posts the ante 25

ilowa1971: posts the ante 25

ilowa1971: posts small blind 125

osynlig: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to osynlig Queen of SpadesKing of Clubs

threeouts: folds

p3ro31: folds

rebelhaut: folds

Ksiondz: folds

ilowa1971: raises 250 to 500

osynlig:

 

a) FOLD?

b) CALL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är autoallin i SB nästa hand, å då kommer p3ro31 ha kvar 10 chips efter den handen.

 

 

PokerStars Game #22434213529: Tournament #123481006, $20.00+$0.80 Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2008/11/28 8:52:08 ET

Table '123481006 1' 10-max Seat #8 is the button

Seat 2: osynlig (410 in chips)

Seat 3: threeouts (560 in chips)

Seat 5: p3ro31 (60 in chips)

Seat 6: rebelhaut (1040 in chips)

Seat 8: Ksiondz (905 in chips)

Seat 10: ilowa1971 (12025 in chips)

osynlig: posts the ante 25

threeouts: posts the ante 25

p3ro31: posts the ante 25

rebelhaut: posts the ante 25

Ksiondz: posts the ante 25

ilowa1971: posts the ante 25

ilowa1971: posts small blind 125

osynlig: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to osynlig Queen of SpadesKing of Clubs

threeouts: folds

p3ro31: folds

rebelhaut: folds

Ksiondz: folds

ilowa1971: raises 250 to 500

osynlig:

 

a) FOLD?

b) CALL?

 

Om du tror han raisar med sämre än du har syna. Om du tror han raisar med bättre så folda. och hoppas att p3ro31 skickar in sina sista 10 i nästa hand för då blir ni AI samtidigt och om ni båda åker vinner du för du börja med mer marker.

 

detta är verkligen supermarginellt åt båda hållen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror han raisar med sämre än du har syna. Om du tror han raisar med bättre så folda. och hoppas att p3ro31 skickar in sina sista 10 i nästa hand för då blir ni AI samtidigt och om ni båda åker vinner du för du börja med mer marker.

 

detta är verkligen supermarginellt åt båda hållen.

 

Han kommer och bör höja any-two här. Hur det påverkar matten vet jag inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan även höja här och komma ITM med 100% säkerhet, att han höjer betyder att han höjer any2. Annars skulle han väl lägga AA också :roll:

 

För att göra saker tydligare.

Storstacken höjer ALLA händer (helt korrekt), o givet så kommer 10 chipsmannen aldrig syna.

 

Så som jag såg det så är mitt val att välja om min KQ är rätt i denna hand eller att jag får bättre läge nästa, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra saker tydligare.

Storstacken höjer ALLA händer (helt korrekt), o givet så kommer 10 chipsmannen aldrig syna.

 

Så som jag såg det så är mitt val att välja om min KQ är rätt i denna hand eller att jag får bättre läge nästa, right?

 

Hur motiverar du att storstacken ska höja ATC här?

 

Varför ska han riskera o dubbla upp shortisen med skräphänder?

 

Han borde ju som mest höja sina 50% bästa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur motiverar du att storstacken ska höja ATC här?

 

Varför ska han riskera o dubbla upp shortisen med skräphänder?

 

Han borde ju som mest höja sina 50% bästa händer.

 

Funkar inte riktigt så, klart han inte ska höja ATC men med tanke på att det är så roligt att va bully i just detta läget så gör man det ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde först att det var en fold, men har inte riktigt orkat sätta mig in i DON- tänket ännu.

Iallafall,

om vi synar och vinner så ITMar vi typ 95% av gångerna eller något så högt va?

om vi foldar kan vi anta att alla andra foldar handen efter när vi är auto all in, då har vi obv 50% equity och för enkelhetens skull kan vi säga att vi vinner handen 50% av gångerna (vi struntar alltså i att räkna de gångerna vi splittar). Dubblar vi då är vi också typ 95% säkra på ITM.

Jag tänker göra ett rätt sjukt antagande: sb shovar 100% av gångerna eller 0% av gångerna. Antingen vill han ha ut folk så fort som möjligt och bedömmer att risken att han bustar före ITM inte finns (den finns såklart), eller så foldar han sig bara ITM och inte höjer någon hand här. Om det antagandet stämmer ska vi syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, varför inte? Varför lägga tid på att spela vidare när man vet att man kommer ITM om man sitter ut.

 

Enda anledningen att spela vidare (alltså inte ta sitout) är ju om man med sin stora stack vill kunna syna en push och slå ut en shortie och de enda händer man vill göra det med (även som superstack) är bra händer.

 

Att denna tycks spela any2 varje hand är ju bara för att han är retarded.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste nog ta den här. Han höjer ju inte anytwo riktigt som ni säger. Han höjer antagligen anytwo mot dem som ska vika, men antagligen inte i nästa hand, när BB har lite mer än en BB och vi är auto-allin. Då kommer han troligen att syna, och vi sitter mot två fi istället för en.

 

Självklart höjer han anytwo i just den här handen, men våra odds måste vara bättre med KQ mot any2, jämfört med nästa hand där våra any2 ska stå mot två any2-händer.

 

Edit: Varför larvar ni er om troligheten i om han ställer anytwo och om det är bra eller dåligt? Kolla stackdjupen istället. INGEN kan NÅNSIN syna, och när de gör det gör de oftast fel och det drabbar honom inte det minsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda anledningen att spela vidare (alltså inte ta sitout) är ju om man med sin stora stack vill kunna syna en push och slå ut en shortie och de enda händer man vill göra det med (även som superstack) är bra händer.

 

Att denna tycks spela any2 varje hand är ju bara för att han är retarded.

 

Visst, men på vilket sätt är det EV+ att spela vidare jämfört med att sitta ut och göra något annat istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog hålla med om en syn här, dels är det en så pass bra hand, även om han sitter med Ax så har du två levande, och ~60/40 här ungefär. Men även CLs positionering bidrar, han höjer ju med en större range när han sitter på button än utg, även om man tänker att han foldar sig itm, skulle inte förvåna mig om han tar "risken" att dubbla upp någon mycket hellre i den här positionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste nog ta den här. Han höjer ju inte anytwo riktigt som ni säger. Han höjer antagligen anytwo mot dem som ska vika, men antagligen inte i nästa hand, när BB har lite mer än en BB och vi är auto-allin. Då kommer han troligen att syna, och vi sitter mot två fi istället för en.

 

Självklart höjer han anytwo i just den här handen, men våra odds måste vara bättre med KQ mot any2, jämfört med nästa hand där våra any2 ska stå mot två any2-händer.

 

Edit: Varför larvar ni er om troligheten i om han ställer anytwo och om det är bra eller dåligt? Kolla stackdjupen istället. INGEN kan NÅNSIN syna, och när de gör det gör de oftast fel och det drabbar honom inte det minsta.

 

Det räcker ju med att vinna sidopottenför att överleva, så any2 mot en any2-hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker ju med att vinna sidopottenför att överleva, så any2 mot en any2-hand.

 

Nej, det blir ingen sidopott för oss i nästa hand. Det är vi som är auto-allin, inte fi. Därför kommer inte chippien höja i den handen, men däremot syna med stor sannolikhet, därav två ATC-händer istället för en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste nog ta den här. Han höjer ju inte anytwo riktigt som ni säger. Han höjer antagligen anytwo mot dem som ska vika, men antagligen inte i nästa hand, när BB har lite mer än en BB och vi är auto-allin. Då kommer han troligen att syna, och vi sitter mot två fi istället för en.

 

Självklart höjer han anytwo i just den här handen, men våra odds måste vara bättre med KQ mot any2, jämfört med nästa hand där våra any2 ska stå mot två any2-händer.

 

Edit: Varför larvar ni er om troligheten i om han ställer anytwo och om det är bra eller dåligt? Kolla stackdjupen istället. INGEN kan NÅNSIN syna, och när de gör det gör de oftast fel och det drabbar honom inte det minsta.

 

Gjorde som du och Rebonious analysera (på olika sätt), o tog synen mot stortstackens raise.

Ja han hade ATC... T2o

 

Tackar för alla analyser och funderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det blir ingen sidopott för oss i nästa hand. Det är vi som är auto-allin, inte fi. Därför kommer inte chippien höja i den handen, men däremot syna med stor sannolikhet, därav två ATC-händer istället för en.

 

Aha. Trodde du menade han som har 10 kvar. För vi kan ju inte utesluta att han gör ett felaktigt beslut och synar sina sista 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...