Gå till innehåll

Konstig hand på Cosmopol.


Recommended Posts

Jag har en hand som etsat sig fast i minnet på mig, jag drar den och är tacksam för alla synpunkter.

 

 

Det är live på Cosmopol i somras 20-20 NL HE

FI sitter på utg+1, jag på utg+2

BB 2000 i stack

FI 2600

jag 4000

pos 8 2300

 

Fi har inte spelat mer än två tre händer under timmen vi spelat och framstår som ganska tight. BB är en duktig ganska tight spelare.

 

Utg foldar och FI betar 180 (standard på bordet), jag blir tveksam med min AK off och väljer att bara syna. Pos 8 synar och så gör även bb.

flop: a 2 2 rainbow. BB betar ut(?) 280 och FI raisar ganska snabbt till 740.

Vad ska jag göra i det här läget? Vad kan de ha?

 

I vilket fall som helst, jag tänker ett tag och ställer. Vet att BB inte har en tvåa, eller två, han spelar inte så. Och vad kan då FI ha? Inte heller 2, och inte heller 22 eller AA, varför höja? Jag resonerar att de sitter med halvstarka A båda två, AQ-A10 känns rimligt.

____________________________________________

Edit, resultatet spelar ingen roll.

____________________________________________

 

Det är en fråga egentligen som jag ställer mig, spelade jag rätt? Resonerade jag rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en hand som etsat sig fast i minnet på mig, jag drar den och är tacksam för alla synpunkter.

Ser inget direkt konstigt.

Fi får en skithand och det enda han kan göra är att lägga sig eller försöka stjäla mörkarna.

Sedan hade han tur som en tok och träffade floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har "spela för stack med highpair"-mentalitet (helt rätt på Cosmo iofs) så gör det sig bättre mot få motståndare, 3bet pre. Men underreppad hand och synvänligt bord så tror jag det är +EV att dega här ändå.

 

General consensus, reraise pre?

 

Funderingar kring tankegången postflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

General consensus, reraise pre?

 

Funderingar kring tankegången postflop?

Nej, det är inte alls säkert att du ska höja pre alla gånger med AK.

Tänk på i nolimit så har AK smeknamnet "walking back to houston".

Vilka händer tror du synar höjning och omslag - du vill väl ändå att någon sämre hand ska syna - inte bara AA, KK och QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte alls säkert att du ska höja pre alla gånger med AK.

Tänk på i nolimit så har AK smeknamnet "walking back to houston".

Vilka händer tror du synar höjning och omslag - du vill väl ändå att någon sämre hand ska syna - inte bara AA, KK och QQ.

 

På ett bord där standardhöjningen är 9bb och det trots höjningsstorleken väldigt ofta blir flervägspotter så kan man få syn av ATo, 55 eller kanske K7s när man slår om.

 

Det är livepoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte alls säkert att du ska höja pre alla gånger med AK.

Tänk på i nolimit så har AK smeknamnet "walking back to houston".

Vilka händer tror du synar höjning och omslag - du vill väl ändå att någon sämre hand ska syna - inte bara AA, KK och QQ.

Och hur vet motståndaren att Hero sitter på just AK?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av mina erfarenheter av cosmopol skulle jag aldrig släppa AK i det där läget som spelad.

 

Bara ställa floppen, har dom ett A så kommer synen 8/10 gr.

 

riktig donksyn om du sätter dig i nån av fi's stolar, vad kan _DU_ som hero ha om du pushar på en BB's donkbet, varpå originalraiser reraisar HONOM varpå då du kommer som en annan jävla mupp o degar?

 

tillbaka på BB så garvar han lite o släpper A9 och utg+1 muttrar lite surt över hur tur alla har med sina Ax och att dom "alltid ska träffa" och foldar sina KK/QQ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktig donksyn om du sätter dig i nån av fi's stolar, vad kan _DU_ som hero ha om du pushar på en BB's donkbet, varpå originalraiser reraisar HONOM varpå då du kommer som en annan jävla mupp o degar?

 

tillbaka på BB så garvar han lite o släpper A9 och utg+1 muttrar lite surt över hur tur alla har med sina Ax och att dom "alltid ska träffa" och foldar sina KK/QQ..

 

killen med A9 släpper inte på cosmopol... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...