Gå till innehåll

NLH1K AK 3betade pott emot CR river (200bb djup)


Recommended Posts

FI spelar väldigt löst postflopp men sen är jag rätt osäker hur pass Aggro FI är, har bara 320 händer på .

 

Då lirar han 28/20/2 fast med en 3bet på 15%.

Har verkar vara hyffsat kreativ och kunna göra en del moves.

Har inte uppfattat FI som en vinnande spelare men som sagt har inte så många händer på FI

 

Vad tror ni han har för range för att CRa river där?

Hur ofta bluffar han i allmänhet river?

Syn?

 

OBSERVERA 200 BB djupa!

***** Hand History for Game 2287875949 *****

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, November 28, 10:57:18 ET 2008

Table Somebody Needs You 2 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Why__Not ( $2035.50 USD )

Seat 2: DessEagle ( $1751.25 USD )

Seat 3: booooomstarr ( $942.00 USD )

Seat 4: bustofosho ( $1015.00 USD )

Seat 5: bajgora76 ( $1208.24 USD )

Seat 6: RandomDonky ( $6121.02 USD )

bajgora76 posts small blind [$5.00 USD].

RandomDonky posts big blind [$10.00 USD].

Dealt to Why__Not [ Kh Ad ]

Why__Not raises [$40.00 USD]

DessEagle folds

booooomstarr folds

bustofosho folds

bajgora76 folds

RandomDonky raises [$130.00 USD]

Why__Not calls [$100.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7c, 9h, Ac ]

RandomDonky bets [$165.00 USD]

Why__Not calls [$165.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Js ]

RandomDonky checks

Why__Not checks

** Dealing River ** [ 4d ]

RandomDonky checks

Why__Not bets [$415.00 USD]

RandomDonky raises [$5806.02 USD]

Why__not ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betta turn? typisk linje som folk tar med AK men aldrig med set IMO. betta turn istället så slipper vi gissa på river eller så 4bettar vi pre o bombar på.

 

jag sätter han på TT-KK när han checkar turn, ville kunna värdebeta på river med A. Därför jag checkar bakom turn.

 

Jag hade spelat exakt likadant med set.

 

4betat PF och ta en konfrontation för 200BB med AK är inget jag hade i tankarna direkt. skulle säga att han ENBART pushar AA-KK isf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4betar skulle funka pre men jag tycker du gör rätt i att syna. Hans 3betsrange bb vs utg borde (väl?) vara mindre än 15%..? Sen har du ju position och du vill ju inte få händer som TT,JJ att lägga pre blablabla...

 

Jag håller med greywolf om att beta turn. Det känns som att din betrange på turn blir lite för polariserad till tvåpar+ och bluffar/ semibluffar om du pottkontrollar alla bra enparshänder. betfold tycker jag funkar på turn då många också ser det som en situation där din range är polariserad vid bet .. (jag kan vara helt ute och cykla menmen :))

 

På river är din handstyrka hyffsat faceup. Du slår bara en bluff.(right?) Först tänkte jag fold men det känns som han kan göra många händer till bluffar och mtp att han verkar rätt kass så han inte exakt vet vad han reppar osv tar jag nog en spekulativ syn är ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det är en helt annan sak, men känner att jag tappat värde på min AK med 4bet

 

yes och jag skrev också att jag hellre synar än 4betar med AK :)

 

kan dock hålla med om att betta AK på turn är ett altenativ.

 

Men för mig känns det ännu mer som ett extremt bra läge för en kreativ spelare att göra ett move emot min AK.

 

Betfolda känns weak. isf Bet, call/push.

 

 

Jo betfold är exploativt men jag tror snarare att fi anpassar sitt spel med fler checksyner på turn än checkraisar mtp att jag tror att många tolkar din turnbetsrange som polariserad men jag kan som sagt ha fel och jag är själv inte helt säker på om jag viker vs checkraise på turn mtp att fi kan spela nöt eller kombodrag på liknanade sätt. rätt gameflowberoende imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som är lost? Varför skulle du inte 4-beta pre? Nu blir du ju bara överkörd. Varför skulle du inte vilja kontrollera potten?

 

känns som att en 4bet PF ger han en direkt uppfattning om vilka range han kan vara uppe emot.

AA-QQ och AK +0.1% bluffar.

 

Vilket innebär att han inte 5betar annat än AA, KK vilket vi inte vill.

Han synar endast 4bet med QQ-88 skulle jag tippa.

 

Jag synar istället hans 3bet med hela min range.

 

Hade jag däremot varit ur pos hade jag tagit en 4bet.

Men nu är det ändå jag som har position.

Skulle säga att min range är Axs+, QJ+, SC +one gap SC +alla par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar precis som alla andra en turnbet för att balansera upp de gånger du floatar flopp tom och försöker ta hem den på turn, vilket jag antar att du kommer göra en del emot nån som 3-bettar 15% och ni är 200bb djupa?

 

 

Angående river tror jag att han sätter dig på en något sämre hand än den du har just p.g.a. turnchecken, tror han förväntar sig att du bettar ett starkt A där. River lär ju knappast ha hjälpt dig så din hand ser nog ut som ett halvsvagt A som går för tunnt värde. Tror definitivt han kan försöka sig på ett move här och han reppar fan ingenting överhuvudtaget...... En bra spelare kommer nog visa typ nuts här ofta just för att han inte reppar nåt men en halvtaskig spelare kan nog göra nåt muppmove här då han vet att du aldrig är jättestark så jag lutar nog åt syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sätter han på TT-KK när han checkar turn, ville kunna värdebeta på river med A. Därför jag checkar bakom turn.

 

Jag hade spelat exakt likadant med set.

 

4betat PF och ta en konfrontation för 200BB med AK är inget jag hade i tankarna direkt. skulle säga att han ENBART pushar AA-KK isf

 

vad betar du för händer på turn då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har 3bet 15% så är nog den siffran ännu större i poss så jag 4betar pre för att få in pengarna. Skulle jag syna så checkraisar jag flopp för att få in pengarna.

 

Han 3betar mig från BB då jag höjt UTG.

Så jag skulle säga att hans 3bet just i det här läget är mindre än 15% inte mer.

 

antar att du läste fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...