Gå till innehåll

Hjälp önskas, en rookie behöver er!


tobas

Recommended Posts

Hallå, har upptäckt ett otroligt irreterande och icke gångbar svacka i mitt tuneringspel. Till att börja med så kan jag berätta att ja lirar ca 8-10 tuneringar i veckan med varierade inköp 5$-50$, Det som jag har upptäckt är att jag är OTROLIGT otålig i början av tuneringarna när blindsen är 10/20, 15/30, 20/40 osv (vilket ofta leder till att jag gör dåliga beslut och åker ut eftersom jag " känner " att jag måste gambla. Får alltid känslan av att jag måste dubbla upp fort och att det känns meningslöst dom 3 första blindsnivåerna. Jag har själv analyserat detta och har insett att jag förmodligen är för dålig för att kunna spela dom 3 första nivåerna, utan gillar mer " Turbo " turneringar där det är en hel del mer tur än i en regular turnering. Någon som har haft samma känslor för den första timmen i en turnering och har något tips på hur man kan börja tänka om? Och en del tips om hur ni icke " amatörer " spelar dom första blindsnivåerna vore väldigt tacksamt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lider av motsatsen till ditt problem, jag är för tight i MTT och fortsätter med det även senare i spelet när jag borde växla upp tempot. Så jag försöker blanda upp mitt spel genom att reraisa med lägre SC mm som jag annars inte skulle spela så hårt, dock brukar jag inte tumma på positionen.

 

För dig är det kanske tvärtom, du får helt enkelt bita ihop, och innan turneringen bestämma vilka händer du inte ska spela i respektive position. Sen bara hålla stenhårt på det.

 

Exakt hur gamblar du? Öppnar du för ofta, synar du utan att egentligen ha odds, eller försöker du bluffa även när brädan inte erbjuder bra blufflägen?

 

Köp Harringtons bok. Köp ett analysprogram som Pokertracker, för att identifiera och analysera läckor.

 

Mest av allt, var självkritisk. Är du säker på att poker är din grej? Om du har inställningen att du ofta vill gambla, eller hitta turneringsformer där man vinner genom tur så kan din pokerkarriär bli dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gamblar way to much i början, tankegången går ungefär " Hmm har minst 30% chans att vinna efter denna flop, jag tar risken.. Dubblar jag så känner jag mig med i matchen " Vilket givetvis slutar i att jag åker ut väldigt ofta.. Bluffar dock inte speciellt ofta, utan tar mer risker när jag har en träff! 70% av gångerna tror jag att ja är slagen men vill så gärna dubbla så då åker pengarna tyvärr in, en enorm läcka i mitt spel.

 

Ett jättebra tips att kanske dra igång några små sit and goes under tiden, som det är nu har jag max 2 turrar uppe samtidigt.

 

Har läst Harringtons bok faktiskt, och har back in the days lirat otroligt bra tuneringpoker.. Vunnit kanske 5-6 turrar på 2 år.. Men det är de senaste halvåret som jag känner att det har blivit helt fel i början av tuneringen.. Det sjuka är att om jag tar mig förbi första timmen vilket kanske är 2 av 10 gånger.. Då kommer jag väldigt ofta in the money och oftast långt..

 

Så man skulle kunna säga att jag är väldigt bra (Enligt mig själv) när blindsen går upp till säg 50/100 och uppåt.. Men är otroligt svag i början!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som flera andra varit inne på så handlar det nog om otålighet.

 

Jag kan själv känna igen mig och spelar helst inte färre än 4 turneringar samtidigt då man lätt blir rastlös och otålig.

 

Så mitt tips blir det samma som en del andra nämnt, spela fler turneringar samtidigt, men tänk på att det måste finnas ett intresse för dom, att slaska upp 4 stycken 1 dollars sngs har nog marginellt värde.

 

När jag spelar på söndagar så lirar jag oftast upp till 8 "seriösa" turneringar och tycker det funkar bäst för mig.

 

Hitta ditt optimala antal där du utan att tappa edge pga stress och utan att bli uttråkad pga av för lite action kan spela din bästa poker.

 

Just mtts passar väldigt bra att multitabla då just första timmarna är mycket folds.

 

Lycka till

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...