Gå till innehåll

Help me out!


TheFool

Recommended Posts

När jag senast gjorde ett liknande anförande så pratade jag om "tiden", existerar den eller är den påhittad etc. Blev riktigt bra tycker jag.

 

Annars kan du slumpa fram en artikel på wikipedia och prata om det ämnet, det kan bli en rolig utmaning =)

 

Låter intressant det där med tiden. Upplys mig på några rader lite mer exakt vilka frågeställningar du tog upp? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter intressant det där med tiden. Upplys mig på några rader lite mer exakt vilka frågeställningar du tog upp? :-)

Det var några år sen jag gjorde det så jag kommer inte ihåg riktigt. Men man kan göra lite olika vinklar på det beroende på vad du behärskar för områden.

 

-Fysik: Tid som fjärde dimensionen, tidsdilatation, etc...

 

-Filosofi: Finns tid? Vad är tid? Är tiden påhittad av människan? etc...

 

-Psykologi: Går tiden långsamare när man har tråkigt?

 

-Ekonomi: Vad är tiden värd?

 

 

Googla lite, man kan vinkla det lite hur som helst. Wikipedia är bra för att få igång tankarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde tillslut på Rebs förslag då det kändes lättast att prata om. Riktigt intressant ämne som det finns en hel del att diskutera kring. Blev väldigt bra tillslut tycker jag själv! :lol:

 

Tack för alla förslag. Inte omöjligt att jag sätter mig in i dina idéer lite mer bara för skojs skull okocha ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...