Gå till innehåll

Hur många % spelar bort pengar de inte "har råd" att förlora??


antonin75

Recommended Posts

Hur stor del av sms-lånen som går till fogden har finansierat nätpokerspel?

10? 20? 50%?

Max 10 skulle jag tro.

 

Så ditt spel påverkas inte ett dyft av om killen till vänster om dig under flera timmars tid vinner i 80 % av situationerna trots att du ofta har en högre vinstchans på floppen? I så fall är du rena roboten, d v s iskall. Jag har flera gånger råkat ut för just sådana spelare som är oslagbara på grund av ett osannolikt flyt som aldrig tar slut så länge man sitter kvar. Man hoppas och tror på att vinden snart ska vända av sannolikhetsskäl men det gör den inte och visst fanken blir man tiltad då. När man är på tilt så har man i regel ett betydligt sämre money management än då man är lugn och harmonisk. Men du förstår alltså inte hur man kan känna så och påverkas av det i sitt spel och i sina val av nivåer?? Det är så att man blir tiltad av dig :evil:

Han säger ju bara att han inte tar tiltskott. Klart man kan bli påverkad, men för det behöver man ju inte gå upp i nivå bara för att man är på tilt och troligtvis spelar sämre. Det kan ju få räcka med att smasha en mus eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hör också till de som heller aldrig tiltskottat. Mina känslouttryck vid tilt är istället att ha sönder saker, gorma och leva rövare.

 

Å andra sidan har jag aldrig spelat över NL50EURO eftersom jag har mer än (förmodat) nödvändigt konservativa bankrullekrav för att inte spela med rädda pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ditt spel påverkas inte ett dyft av om killen till vänster om dig under flera timmars tid vinner i 80 % av situationerna trots att du ofta har en högre vinstchans på floppen? I så fall är du rena roboten, d v s iskall. Jag har flera gånger råkat ut för just sådana spelare som är oslagbara på grund av ett osannolikt flyt som aldrig tar slut så länge man sitter kvar. Man hoppas och tror på att vinden snart ska vända av sannolikhetsskäl men det gör den inte och visst fanken blir man tiltad då. När man är på tilt så har man i regel ett betydligt sämre money management än då man är lugn och harmonisk. Men du förstår alltså inte hur man kan känna så och påverkas av det i sitt spel och i sina val av nivåer?? Det är så att man blir tiltad av dig :evil:

 

Here we go again. AHahah du e så härlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ditt spel påverkas inte ett dyft av om killen till vänster om dig under flera timmars tid vinner i 80 % av situationerna trots att du ofta har en högre vinstchans på floppen? I så fall är du rena roboten, d v s iskall. Jag har flera gånger råkat ut för just sådana spelare som är oslagbara på grund av ett osannolikt flyt som aldrig tar slut så länge man sitter kvar. Man hoppas och tror på att vinden snart ska vända av sannolikhetsskäl men det gör den inte och visst fanken blir man tiltad då. När man är på tilt så har man i regel ett betydligt sämre money management än då man är lugn och harmonisk. Men du förstår alltså inte hur man kan känna så och påverkas av det i sitt spel och i sina val av nivåer?? Det är så att man blir tiltad av dig :evil:

 

Hahaha.

 

För varje känslosam människa tar ju hela rullen och sätter sig på högsta cashgamenivån efter en utdragning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Max 10 skulle jag tro.

Jag har svårt att tro att en av tio SMS-lån går till poker-spel. En väldigt stor majoritet av lånen används nog för att betala andra lån, räkningar osv. Har sett delar av lyxfällan några gånger och vissa verkar ju gilla att shoppa loss med snabba lån också. H&M kanske borde sätta en gräns för hur mycket man kan handla för? Och McDonalds kanske borde ställa vågar vid kassan och endast ge sallader till dem som väger över x kg. Eller kräva en hälsodeklaration...

 

Nej då, det är bra om sajter har insättningsgränser, men de ska man givetvis aktivera och ställa in själv. Visst är det sorgligt att vissa har problem, men i grund och botten får ju folk ta ansvar själva. Det ska självklart finnas hjälp att få, men man kan inte anpassa alla företag för dem som inte kan kontrollera sig själva. Företag måste ta ett ansvar, men de ska inte behöva vara några barnvakter och kontrollera allt som alla gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...