Gå till innehåll

Julförberedelser


Appel

Recommended Posts

Nu är det fyra veckor kvar till julafton. Hur långt har ni kommit i era julplaner?

Själv skall jag iväg med flickvännen till Kambodja och kommer hem i mellandagarna, men vi har tagit fram julstjärna för dörren, julstake och julbelysning i två av tre fönster så lite dekoration blir det iaf. När det kommer till julklappar så har jag rationaliserat bort den biten för 15 år sedan. Och så länge vi inte har några barn så kommer det att fortsätta vara väldigt glest mellan paketinköpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så skönt att inte fira traditionell jul. Inga prydnader, ingen gran, ingen äcklig julmat. (våga vägra kokt,griljerad grisröv).

 

Det är bara jag,tv-spel,cola,film,öl,min egna grillade kyckling och eventuellt någon liten julholk. Det är mitt friande ;D

 

Och det bästa av allt, jag är helt själv. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julen är ju så fruktansvärt överskattad.. Jag överlåter allt "julpyssel" till övriga medlemmar i familjen då mitt intresse för hur granen är klädd är minst sagt begränsat.

Så har jag också tyckt i några år, men i år känns det annorlunda, jag är riktigt sugen på julpynt, julmat osv. Jag tror jag börjar bli gammal.

Vad är det med folk? Granen ska inte kläs förrän den 23:e!

I Sverige klär vi den tidigare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med folk? Granen ska inte kläs förrän den 23:e!
Exakt!

 

Julpyntet åker fram i helgen. Julklapparna har man börjat köpa lite småsaker redan för 1 månad sedan. I år blir det bara just småsaker till barnen. Fru+stora barnen åker till Egypten, jag och den lilla åker till min släkt i Piteå! (I januari alltså) Därför blir det en "snål" jul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är fint med alla ljus i gårdens fönster. Tar upp jullådan första advent och sätter upp julstjärnor och elektriska ljusstakar och lilla mini bordsplastgranen från clasohlson. Byter några gardiner och sätter små porslintomtar på tv:n. I övrigt ignorerar jag julen, men det lär ju bli ngt möte med stora och små släktingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är fint med alla ljus i gårdens fönster. Tar upp jullådan första advent och sätter upp julstjärnor och elektriska ljusstakar och lilla mini bordsplastgranen från clasohlson. Byter några gardiner och sätter små porslintomtar på tv:n. I övrigt ignorerar jag julen, men det lär ju bli ngt möte med stora och små släktingar.

 

Byta gardiner.. jag trodde det var nåt bara mödrar höll på med, riktigt ambitiöst! För min egen del blir det inget julpynt, exet tog alla grejer när hon stack, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en tomte som står i fönstret, vänd utåt, och väntar in julen. Första advent vänder jag honom inåt så att han sprider julglädje och sen vänds han utåt igen på midsommar för att åter vänta på julen. För övrigt heter han Ottmar.

 

Det lät lagom excentriskt. Regeringen hade dock skjutit mig på plats om jag hade genomfört något lika trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt nöjd med bedriften att ha kvar samma wallpaper på min laptop som jag hade Julen 2007 :P

 

Annars tycker jag julen är gött överskattad. För det enda man gör är ju mer eller mindre byter pengar med varandra, var bättre när man var liten och inte behövde köpa presenter till andra för då var ju julen +EV.

 

Nu är det oftast -EV eftersom man alltid får den där jäkla trisslotten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...