Gå till innehåll

All in pre flop


Saintan

Recommended Posts

Har ett problem att jag väldigt ofta hamnar all in pre flop med ett mellan par mot ett högre, har nog hänt de senaste 10 turneringarna, finns det någon medicin mot detta?

 

Om du så gott som alltid möter höga par när du är inne pre med mellanpar så spelar du dem förmodligen för hårt för tidigt.

 

/SK

 

EDIT: Tio turneringar är ingenting btw...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att det varit en del tråkiga svar så jag prövar om jag kan bidra med något.

 

1. På ett så litet urval som tio så kan man helt enkelt ha otur.

 

2. Om jag inte minns fel så är det 5,9 % chans att få ett pocketpar. D v s på ett tiomannat bord är du statistiskt sett ensam om ett pocketpar. (Stämmer såklart inte alltid överens med verkligheten)

 

3. Tänk på positionen. Om du sitter utg (direkt efter big blind) så är det många efter dig och större risk att någon har en bra hand. Om du sitter på t ex knappen så är det bara två händer efter dig och mindre risk att någon sitter med en riktigt stark hand förutsatt att alla andra innan dig lagt sig. Har någon bara synat har de förhoppningsvis inte en kanonstark hand.

 

4. Ibland kvittar det vad man gör, även om man spelar helt rätt så åker man dit ändå. Men spelar man i längden "rätt" så blir man belönad tids nog :-P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem att jag väldigt ofta hamnar all in pre flop med ett mellan par mot ett högre, har nog hänt de senaste 10 turneringarna, finns det någon medicin mot detta?

 

Det beror på så mycket

Hur djupa stackar har ni (du och de som ännu inte agerat)?

Hur har det spelats vid bordet?

Går du all-in direkt eller synar du dig all-in?

Vad har du för image?

Finns det aggressiva spelare bakom som kan 3beta (raisa din raise) med svaga händer?

 

Det är faktiskt inte så lätt att svara på om du spelat dina pocket rätt eller inte utan mer information.

 

Kom gärna med ett exempel här så kan vi komma med noggrannare analyser om hur du borde ha spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant med lite mer info.

 

Vad är det för typ av turnering (SNG/MTT?)

Hur många kvar?

Är det en turbo?

Som någon nämnde innan, stackdjup?

 

Är det i en turbo-turnering så är det väldigt lätt hänt när blindsen blir större, då du helt enkelt måste in med ett mindre pocket. Då har du haft otur att någon annan haft högre.

 

Tidigt i turneringar så kan du spela mer konservativt, ha för vana att lägga pockets preflop om du inte får bra odds till att syna, t.ex. pott med många limpers, eller minhöjning med många syn. På knappen kan det vara värt att höja pockets i oöppnad pott.

 

Som sagt, beskriv gärna vilka situationer det handlar om, säkert är det befogade allins några gånger, men att du helt enkelt haft otur.

 

Tänk även på att många av de frågor vi ställer dig är frågor som du måste ställa dig själv när du hamnar i dessa situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem att jag väldigt ofta hamnar all in pre flop med ett mellan par mot ett högre, har nog hänt de senaste 10 turneringarna, finns det någon medicin mot detta?

Som någon redan skrev så är det 5,9 % chans att få ett par, eller omvänt så är det 94,1 % chans att man inte får det.

 

Om vi tar det extremaste: hur stor är chansen att någon annan har ett par vid ett tiomannabord om om du går all in UTG?

42 %

 

Om du åkt ut i tio turneringar på raken med ett par mot ett högre så drar jag slutsatsen att du ganska ofta går all-in med par, d.v.s. när du väl åker ut ur turneringarna så har du redan varit all-in ett par gånger i turneringen?

 

Gör jag ett grovt överslag så betyder det att någon annan synar dig med ett högre par ungefär var 3:e / 4:e gång du går all-in.

 

Låter som du ska spela lite tightare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...