Gå till innehåll

Avdelat Zeitgeittjafs


Recommended Posts

Lustigt att ingen nämner de verkliga orsakerna till varför Sverige och resten av västvärlden befinner sig i den nuvaranden situationen.

 

Läs denna bok:

 

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=918948326X

 

En person verkade i alla fall ha huvudet på skaft som rekommenderade Zeitgeist filmen dock.

 

Död åt ZOG.

 

Ska tilläggas att det här är en konspirationsteori och ingenting som merparten av forskare och utbildade inom nationalekonomi håller med om. Jag ska iaf tanka hem filmen och titta på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska tilläggas att det här är en konspirationsteori och ingenting som merparten av forskare och utbildade inom nationalekonomi håller med om. Jag ska iaf tanka hem filmen och titta på den.

Zeitgeist är skitbra, jag brukar rekomendera den till alla jag träffar.

Jag brukar även rekomendera X-files...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, helt rätt. Zeitgeist är egentligen ett X-file avsnitt.

 

What's new. Min poäng till dig var - skriv rakt ut vad du menar istället och Varför du tycker så. Säg att du tycker Zeitgeist suger snaze och sen kan du utveckla varför, annars är det inte en speciellt intressant åsikt. Alt. kan du börja köra med +1 eller det forumtrendiga 1+ så slipper du slösa tid på att skriva vad folk redan skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara lite snabbt hur detta ZOG är uppbyggt??

Nä jag orkar inte läsa en hel bok..bara ge mig en kort sammanfattning? Vem sitter i styrelsen? Hur blir man medlem?

 

Det blir du inte. För att vara med måste du vara jude. Juden känns igen på att han har en lustig liten svart hätta på huvudet, istället för foliehatt som vi normala människor har. Ibland har juden ingenting alls på huvudet. Notera skillnaden på bilderna nedan.

 

Normal människa

afdbtest.bbjjjb.jpg

 

Jude

staff_bernstein.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att se hur modarna deletar posts som dem inte finner "passande"

 

Vi var några som pratade om den rådande ekonomiska situationen i världen och bara för att vi presenterade synvinklar som ni tycker är "konspirationsteorier" så deletar/flytar ni dem? :roll:

 

Det var ju knappast som att vi var off topic, några kanske hade en annan uppfattning om världsekonomin än den som presenteras i SvD, Expressen & TV4 nyheterna. Låt folk disskutera istället för att ta bort kommentarer som ni/du inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att se hur modarna deletar posts som dem inte finner "passande"

 

Vi var några som pratade om den rådande ekonomiska situationen i världen och bara för att vi presenterade synvinklar som ni tycker är "konspirationsteorier" så deletar/flytar ni dem? :roll:

 

Det var ju knappast som att vi var off topic, några kanske hade en annan uppfattning om världsekonomin än den som presenteras i SvD, Expressen & TV4 nyheterna. Låt folk disskutera istället för att ta bort kommentarer som ni/du inte gillar.

 

Det är därför vi aldrig kommer få en ändring eftersom sanningen aldrig sprids.

 

Och det är kul hur detta forumet representerar verkligheten. De med makt (modsen) raderar inlägg som inte passar dem. Precis som det går till i verkligheten. Envägskommunikation. Indoktrinering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför vi aldrig kommer få en ändring eftersom sanningen aldrig sprids.

 

Och det är kul hur detta forumet representerar verkligheten. De med makt (modsen) raderar inlägg som inte passar dem. Precis som det går till i verkligheten. Envägskommunikation. Indoktrinering.

 

Kanske för att moderatorerna är med i världskonspirationen också! :shock: :shock: :shock:

 

Ring Aftonbladet!

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att se hur modarna deletar posts som dem inte finner "passande"

 

Vi var några som pratade om den rådande ekonomiska situationen i världen och bara för att vi presenterade synvinklar som ni tycker är "konspirationsteorier" så deletar/flytar ni dem? :roll:

 

Det var ju knappast som att vi var off topic, några kanske hade en annan uppfattning om världsekonomin än den som presenteras i SvD, Expressen & TV4 nyheterna. Låt folk disskutera istället för att ta bort kommentarer som ni/du inte gillar.

 

Zeitgeist-snacket dyker upp som off topic i väldigt många trådar. Det fortsatte här också även efter flera tillsägningar om var man kan diskutera det. Till slut tröttnade jag och rensade bort OT. Det har hänt förr och kommer hända igen oavsett ämne.

 

Fast det kanske är lättare/roligare att tro att vi är med i konspirationen? (Det var en retorisk fråga så svara inte)

 

Diskutera statsskulden här, Zeitgeist i den andra tråden. Nästa inlägg om zeitgeist i den här tråden kommer jag ge infraction för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zeitgeist-snacket dyker upp som off topic i väldigt många trådar. Det fortsatte här också även efter flera tillsägningar om var man kan diskutera det. Till slut tröttnade jag och rensade bort OT. Det har hänt förr och kommer hända igen oavsett ämne.

 

Fast det kanske är lättare/roligare att tro att vi är med i konspirationen? (Det var en retorisk fråga så svara inte)

 

Diskutera statsskulden här, Zeitgeist i den andra tråden. Nästa inlägg om zeitgeist i den här tråden kommer jag ge infraction för.

 

Jag är rätt ny på det här forumet och jag lär väl förbli rätt anonym om forumet sköts på detta sätt framöver.

 

Angående det vi hade meningsskiljaktigheter kring så ska jag försöka förtydliga min ståndpunkt.

Vi talade inte OM Zeitgeist filmen som ämne utan det talades om statsskulden som även tas upp i en dokumentär som heter Zeitgeist. Ditt resonemang är som att säga att man inte får nämna ordet dollar när man pratar om valutan euron eftersom det är någonting helt annat.

 

Nu var det trådskaparen som hade en del frågor kring detta ämne och jag anser att om man nu vill tipsa om en dokumentär som tar upp just hans fråga så kan du/ni inte anse att det måste raderas eftersom NI finner det vara en konpirationsteori.

Om du inte klarar av att skilja på det så lycka till med allt annat i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det trådskaparen som hade en del frågor kring detta ämne och jag anser att om man nu vill tipsa om en dokumentär som tar upp just hans fråga så kan du/ni inte anse att det måste raderas eftersom NI finner det vara en konpirationsteori
Jo, men de inlägg som raderades var säkert trams om Zeitgeit är ditten eller datten.

 

Det är fritt fram at diskutera Zeitgeist, i just Zeitgeisttråden. Som det hänvisats till, bara att gå dit och fortsätta.

 

Trådarna rensas för att de går off-topic, inte för att vi tycker det ena eller det andra.

 

Och om du inte förstår varför inlägg ska vara on-topic, och därför hotar att försvinna från forumet... ja varsågod, det står dig fritt. Offtopicinlägg rensas/flyttas hela tiden, det är just det som moderering går ut på.

 

Som sagt, tipsa gärna om Zeitgeist, men diskussionen om Zeitgeist tas i den andra tråden.

Vi talade inte OM Zeitgeist filmen som ämne utan det talades om statsskulden som även tas upp i en dokumentär som heter Zeitgeist
Du kanske inte pratade OM Zeitgesit, men det gjorde säkert de andra inläggen som togs bort
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför vi aldrig kommer få en ändring eftersom sanningen aldrig sprids.

 

Och det är kul hur detta forumet representerar verkligheten. De med makt (modsen) raderar inlägg som inte passar dem. Precis som det går till i verkligheten. Envägskommunikation. Indoktrinering.

Ja, men alla inlägg finns ju i den här excellenta tråden???

Efter att ha läst den här tråden så sitter jag och undrar vad det är för sanning som moderatorena döljer.

Sanningen att vissa här på forumet är experter på att skriva meningslösa inlägg?

 

Tips till moderatorerna:

Skapa ett nytt forum som heter "slask" och flytta alla skräptrådar dit så kan "sanningen" få diskuteras ostört och i lugn och ro. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt ny på det här forumet och jag lär väl förbli rätt anonym om forumet sköts på detta sätt framöver.

 

Angående det vi hade meningsskiljaktigheter kring så ska jag försöka förtydliga min ståndpunkt.

Vi talade inte OM Zeitgeist filmen som ämne utan det talades om statsskulden som även tas upp i en dokumentär som heter Zeitgeist. Ditt resonemang är som att säga att man inte får nämna ordet dollar när man pratar om valutan euron eftersom det är någonting helt annat.

 

Nu var det trådskaparen som hade en del frågor kring detta ämne och jag anser att om man nu vill tipsa om en dokumentär som tar upp just hans fråga så kan du/ni inte anse att det måste raderas eftersom NI finner det vara en konpirationsteori.

Om du inte klarar av att skilja på det så lycka till med allt annat i livet.

 

Nu när du ser alla inlägg som rensades bort, hur tycker du att ditt resonemang håller?

 

Som jag och gdaily hela tiden skrev så var/är det fritt fram att diskutera zeitgeist men inte i ännu en tråd som inte handlade om den. Och det var själva zeitgeist som tjafsades om här, inte argumentationen från den.

 

Taktiken att stånga huvudet i väggen och spela offer tycker jag att du ska tänka över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...