Gå till innehåll

SvS 1/2 NLSH 550bb djupt K9s på knappen


Recommended Posts

Har inga tillförlitliga stats på fi men han är 51/29/9 efter 83 händer.

Jag skulle vilja ha kommentarer på samtliga beslut postflop, en range på fi och en bra linje att ta i handen.

 

***** Hand 861114139 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, November 18, 2008 11:42:21 PM

Britta 30 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: Sjödin- (407.77)

Plats 4: randomnoob (1105.68)

Plats 5: donatorn (411.48)

Plats 1: fi (1127.73)

donatorn lägg LM 1.00

fi lägg SM 2.00

 

** Giv **

randomnoob [Kh, 9h]

 

*** Bet Runda 1 ***

Sjödin- Lägg

randomnoob Höj till 7.00

donatorn Lägg

fi Höj till 24.00

randomnoob Syna 24.00

 

*** Flop(Board): *** : [Ks, 8r, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

fi Passa

randomnoob Satsa 40.00 ??

fi Höj till 118.00

randomnoob Syna 118.00 ??

 

*** Turn(Board): *** : [Ks, 8r, 10r, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

fi Satsa 150.00

randomnoob ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check bakom på flop, steksyna turn, blixtsyna river :):)

 

Som spelat, svårt, men man orkar nog inte syna push på river, så viker kanske turn... eller det känns som han betar den beten på turn för att få högre FE på river eftersom som många fegar ut mot stora bets just där på denna nivån.

 

Kommer ju komma bättre lägen iofs så blir nog vik iaf :) snurrigt, eller hur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är verkligen kass på att spela djupstackat. :roll:

Jag betar ut flop för att definiera min hand, men när han checkraisar mig har jag byggt pott med en medioker hand och har fortfarande ingen aning om jag leder eller inte. När ruter 2 landar på turn slår jag ju bara en bluff och jag hade inte orkat syna en push på river så jag foldade.

 

Fi hade JsJh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänger inte riktigt me hur de är standard att syna med K9s? hur långt ner är de standard att syna ner med på dessa stackdjup?

 

 

Med risk att bli dumförklarad för frågan men ja är tvungen å fråga denna fråga för ja själv hamnat där å vet inte riktigt hur man ska tänka å gå till väga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar ut flop för att definiera min hand, men när han checkraisar mig har jag byggt pott med en medioker hand och har fortfarande ingen aning om jag leder eller inte.

 

Det är här det blir konstigt. Varför vill du definiera din hand? Du vet väl redan vad du har? Är det för fi du vill definiera din hand? Vad är i så fall syftet? Att han ska kunna vika händer du slår men syna med dem som han leder med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en hand som kan träffa bra SC Axs små PPs osv så får du bra implicita odds. ATo och sånna händer är inte bra att spela här då det mer är en problemhand.

 

EDIT: när du är djup förståss. spelar vi 100bb måste vi tajta till oss som standard

 

aah... okej :)

 

Kxs är då¨fin då man kan sätta färgen i guess å vinna stor pott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är här det blir konstigt. Varför vill du definiera din hand? Du vet väl redan vad du har? Är det för fi du vill definiera din hand? Vad är i så fall syftet? Att han ska kunna vika händer du slår men syna med dem som han leder med?

 

Det jag menar är att jag ville definiera hur min hand står sig mot hans. Som sagt var det rätt misslyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ju K9s är en riktig skithand personligen, och med fold pre menar jag fold pre, dvs att 3betten aldrig funnits eftersom du redan foldat.

 

Om vi nu öppnar vilket vi gjort här är 3betsynen självklar såhär djupt med ev. Khögt färgdrag, alla sexiga tvåpar och annat skit osv mot en drägglare som FI.

 

Tror även din fold är ett misstag. Funderar på fold först på rivern så som handen ser ut då jag tvivlar på att drägglarn skeppar river med bluff (enkel fold mao). Bettar han mindre på river så är det ju ett jobbigare beslut såklart, men då har vi mer info (3 gator osv) så det lutar nog åt fold. Beroende på humör.

 

Edit: Såg att det var 4handat nu, men jag tror nog inte jag spelar sämre än KTs för egen del. Blir så sjukt många dumma situationer med Krags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänger inte riktigt me hur de är standard att syna med K9s? hur långt ner är de standard att syna ner med på dessa stackdjup?

 

 

Med risk att bli dumförklarad för frågan men ja är tvungen å fråga denna fråga för ja själv hamnat där å vet inte riktigt hur man ska tänka å gå till väga.

 

Regel nummer 1: Häng med så slipper du bli "dumförklarad".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...