Gå till innehåll

Hjälp för att bli vinnande spelare!


snelhynda

Recommended Posts

Hejsan allihopa.

 

Jag började spela onlinepoker för cirka 4månader sen, och har nästan varannan dag i 4månader satt in 1-2tusen och spelat. Kommit upp mer gånger ja vill minnas för att sedan torska dom, varje gång på samma sätt.

 

gå upp i blinds med stor summa , torska = tilt osv.

 

 

Till sist slog det mig, att ja är hur mycket - (minus) som helst tråkigt nog.

 

Jag spelar på redbet 0.5 -1 £ , går in med 50euro för att oftast gå ut med 150 (100£) +. te.x igår satte jag in 2k, och ja lovade mig själv att inte spela efter att ha torskat 2buyins. ja plussade på 3timmar 1000euro. allt på 0.5 / 1. var riktigt glad och det kändes som att min "plan" skulle funka, och planen var ju att slutet på varje vecka ( söndag ) gå + 10k.

 

Men mitt jävla sug gjorde att ja torska allt, orkar inte berätta hur men så äre, och så har de varit i 3månader typ.

 

alltså kort sagt =) Jag vet att ja inte kommer sluta spela poker, för jag är grymm på det :lol: De ja hoppas ni kan hjälpa mig med är allt ifrån en strategi till gud vet vad :D all tips är välkommen .

 

Ja kommer nog på måndag sätta in en större rulle kanske på 10laxx så man känner sig tryggare och inte hoppas på att klonka upp sig jämt.

 

Jag kommer föra en dagbok eller va man ska säga , och skriva hur dagarna har gått.

 

Men som sagt , tips och trix om hur ja kan stilla mitt hunger , så ja kan bli nöjd över att ha vunnit 10 - 20tusen på 1 jävla dag .

 

Det ja kan lova er, så att ja inte gör er "besvikna" är att ni som nu hjälper är att det här är absolut sista instättningen om ja nu skulle torska, och ja har diciplinen till att följa de ni nu kommer säga om det är bra så att säga :-) .

 

 

Kanske inte låter bra det här, ja vet faktiskt inte . men hoppas ni förstår vad jag menar . ty anyways <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Money-Management

och

tiltkontroll

 

 

lär du dig inte det innan du börjar plugga strategi etc så ska det mkt till för att du ska plussa alls.

 

Låter kanske hårt, men har vart där själv (lite mindre summor, men dom kändes rejält) och kompisen jag lirade med då är kvar i samma hål och nästan 100k back på drygt ett år..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med om sund bankrulle och bra tiltkontroll. Här är några fler punkter.

 

Nu vet jag inte vad du har för ekonomiska förutsättningar, men det tycks svida när du förlorar. Du bör därför gå ned i nivå så att förlusterna inte svider.

 

Skaffa ett analysprogram, tex poker tracker, lägg mycket tid på att analys och täppa till läckor.

 

Spela kortare sessioner så du inte tappar fokus.

 

Plugga teori.

 

Posta svåra händer här på pokerforum för att få hjälp med analysen.

 

Var självkritisk. Hur vet du att du är grym på poker? Stora svängningar (vinster) är en del av spelets natur.

 

Spela poker i första hand för att det är ett kul spel, inte för att tjäna pengar. Tjäna pengar får bli en bonus. Det finns en stor risk att du blir stressad och tappar lusten om du gör det för pengarnas skull.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet som vi alla ser direkt är ju tilten. moneymanagement kan man ju också diskutera. men det tar vi lite längre ner.

 

Jag slutade tilta efter ett par år. man måste lära sig att inse att spelet poker är så att man kan bli utdragen med nötterna på flopen och med AA på hand m.m

 

Intala dig själv att du är en vinnande spelare och nöj dig med nåt inköp eller 2 plus, eller varför inte mindre när man hämtat upp en liten förlust?

 

spela inte när du är trött ( dvs sena kvällar). det är då man VILL spela men man märker snabbt att man inte spelar sitt a-game.

 

moneymanagement är ju superviktigt det också. visst kan man sätta in en liten summa o grindau pp den, men så fort du har en relativt stor BR så får du börja tänka om. sätta stoploss på 100bb per dag? skitsvårt med sånt, men har man en annan hobby så kan man hålla på med den tills du börjar lira nästa dag.

 

men det jag rekommenderar är att du sätter in en STOR rulle direkt och lirar på en nivå där ett inköp inte svider när du förlorar det. Har du 7-8 inköp och torskar två st. så har en stor del av rullen åkt och man blir skitsur och tiltar.

 

 

Så tilt och moneymanagement hänger ihop. FÖRSÖK nöja dig med att ett lillpluss per dag är okej och när du känner att tilten börja krypa fram ( eller tröttheten) STICK från bordet!

 

Allt detta är från min personliga väg från supertilter med 0 moneymanagement till att ha sluppit tilten ( eller iallafall lärt mig att dra när den kmr) och börjat satsa lite mer. det där med att sätta in en summa då och då o lira nån turre elelr lite cg för att man har tråkigt blir bara nåt man gör för att det är kul.

 

Ska man vinna så ska man satsa helhjärtat och lära sig lite disciplin! Det är de små marginalerna som utgör om du är en vinnande spelare i längden eller en förlorande. Varenda bb är viktig, ge inte bort nåt gratis.

 

Hoppas du lärt dig nåt av detta iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moneymanagement och tiltkontroll. Det går inte att poängtera dessa två egenskaper för mycket. Kan ärligt säga att jag tror att enda sättet att vara en vinnande spelare om man saknar de här två är att krossa de absolut högsa staksen. Annars kommer man bara slänga iväg alla pengar man grindat ihop på för att man förlorar några stora potter i rad, vilket självklart kommer att hända alla, hur bra man än är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var riktigt glad och det kändes som att min "plan" skulle funka, och planen var ju att slutet på varje vecka ( söndag ) gå + 10k.

 

Ha ALDRIG mål om att kunna vinna si och så mycket varje dag/vecka/månad. Chansen är ditt spel blir helt fucked up av detta. En sak som är viktigt att komma ihåg är att pokervinster är allt annat än konstanta. Därför är det viktigt att ha bra disciplin och inte jaga förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå klart skolan, lär dig stava. Sen kan du försöka stanna upp och analysera ditt eget spel. Är du verkligen bra? På riktigt alltså. Vid svar JA, varför tror du det.

 

 

+1. Av vad OP har skrivit kan man med 99% säkerhet anta att han är en förlorande spelare på den nivån han spelar. Vinnande poker handlar inte om: "jag vet att jag är en vinnare för jag plussar alltid i början, men jag har problem med att jag tiltar och förlorar till slut allt".

 

Istället: bokför allt du spelar. Du bör nog spela på en lägre nivå. Målet är nu att få ihop lite underlag för att se om du är vinnande. Har du spelat t.ex 2000 händer totalt sedan du började bokföra. Hur gick det? Surfar du runt lite här då inser du att 2000 händer är ett ganska litet underlag. Du spelar totalt 5000 händer och sedan 10 000. Hur gick det? För att kunna få ihop det här underlaget behöver du en bankrulle.

 

Sedan kan man nog anta att du inte är fullärd inom pokern och behöver förkovra dig. Gör det och så kanske du kan bli vinnande.

 

Edit: + ta till dig av tipsen du fått innan mina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...