Gå till innehåll

Bugg hos Boss?


Gummo

Recommended Posts

Jag sitter och spelar Omaha HiLo på en Bossklient (ej SvS). Jag har 9,Q,5,2 och får se floppen från BB. Det händer inte så mycket och på turn får jag in tvåparet med Q,5. Inte mycekt mer med det, men när det blir showdown vinner en annan spelar Hög med par i damer?! Jag och min vän som kollat hela handen stirrar frågande på varandra. Efter lite garv och "vad hände?" öppnar vi HH och där står det att jag hade 9, A, 5, 2. Men vi är båda helt säkra på att jag hade en Q och inte ett A.

 

Är vi helt ute och cyklar eller kan det bli fel likt detta? Någon som varit med om ngt liknande på Boss. Hade jag suttit själv hade jag ju varit säker på att jag vimsat till det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jag har haft känslan att vafan den handen borde jag vunnit kollat handhistoriken och sett en annan hand i beskrivningen, men jag har precis som du skriver antagit att det varit jag som blandat ihop bord eller vimsat till det på nåt sätt även fast känslan att det här var tamejfan fel har varit stark.

 

Nåt annat som drabbar mig ganska ofta på Svs är att alla foldas utom en spelare, flopp, turn, river läggs upp snabbt precis som om man vore allin hans hand visas i shodown och sen börjar nästa hand.

 

En tredje grej är att det ofta står att jag förlorat en stor pott i handhistoriken, när jag kollar är det en skräphand som jag inte ens synat preflop med men ändå står det där med feta röda siffror -487kr, pengarna har inte dragits så det är väl ingen större fara men ändå... Jag har noterat att detta oftast uppstår efter att jag vunnit en större pott.

 

Ovanstående problem har uteslutande inträffat på Texas hold´em bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största buggen boss har och som jag varit kontakt med Sv. Spel flertalet ggr är att man blir sitout automatiskt och efter ett tag en hand eller två får man betala SB+BB.

 

Mejlar svenska spel var gång det inträffar då detta är tröttsamt, de tjänar ju en del rake på det samt att vissa spelare utnyttjar det ganska effektivt också när 2-3 st fått betala blindsen.

 

Detta strul har pågått minst sen sommaren någon gång så vitt jag vet, och de hänvisar till att Boss är medvetna om problemet, men gör något åt detta då kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största buggen som man faktiskt kan utnyttja är i vissa av Freezeoutturneringarna där man om fler än två spelare är all in kan köpa in sig igen om man klickar på chipracken i klienten innan handen avgörs. Då kommer en fråga upp om man vill fylla på mer marker. Funkar kanon och man får en andra chans att vinna.

 

En rolig grej är att man kan blockera en plats på ett HU-bord genom att klicka på platsen och sen inte göra mer.

 

btw sigma88 är värdelös

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att boss inte blir bättre o bättre utan jäkligt mycket sämmre. Och det helt otroliga är att spelarantalet ökar och flera pokersaiter går över till Boss

måste bero på att saiterna får en bättre deal med dom.

Den största buggen är väl slumpgeneratorn helt otroligt många lustiga utdragningar som man inte upplever på andra saiter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största buggen boss har och som jag varit kontakt med Sv. Spel flertalet ggr är att man blir sitout automatiskt och efter ett tag en hand eller två får man betala SB+BB.

 

Mejlar svenska spel var gång det inträffar då detta är tröttsamt, de tjänar ju en del rake på det samt att vissa spelare utnyttjar det ganska effektivt också när 2-3 st fått betala blindsen.

 

Detta strul har pågått minst sen sommaren någon gång så vitt jag vet, och de hänvisar till att Boss är medvetna om problemet, men gör något åt detta då kanske.

 

Så sjukt att dom inte gjort något åt det på så jävla lång tid, hur svårt kand et vara att fixa liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämst enligt mig är att jag blir disconnectad för ingenting (all annan internernetaktivitet funkar prima under tiden) sen måste hela klienten starta om, själv eller via CTRL ALT DELETE vilket så klart tar en evighet. Skitkul om man är i en turre. Händer hela tiden, men bara på BOSS.

 

Suger... speciellt när man lirar turbo sngs -.-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...