Gå till innehåll

Fast i MMORRG träsket


carlehboy

Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har hittat en HH där jag tagit ett kanske tveksamt beslut

Seat 3: Agora79 ($2,865 in chips)

Seat 5: sun_of_beach ($1,570 in chips)

Seat 6: folker300 ($1,430 in chips)

Seat 7: MadVoodoo ($1,115 in chips)

Seat 8: modfap ($1,950 in chips)

Seat 9: rollette ($6,070 in chips)

 

ANTES/BLINDS

MadVoodoo posts small blind ($300), modfap posts big blind ($600).

 

PRE-FLOP

rollette folds, Agora79 folds, sun_of_beach folds, folker300 folds, MadVoodoo bets $815 and is all-in, modfap calls $515.

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,King of Diamonds ]

TURN [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,King of Diamonds,6 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,King of Diamonds,6 of Diamonds,8 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

MadVoodoo shows [ 7 of Spades,7 of Hearts ]

modfap shows [ 7 of Diamonds,Queen of Hearts ]

modfap wins $2,230.

 

Motivationen bakom denna synen är att MadVoodoo är en kille jag spelat mycket mot och jag vet att han princip måste stacka any 2 för att sätta press på mig och säkra ett varv till.. rätt tänk eller idiot syn?

 

Tog en 3 timamrs powernap direkt efter jobbet och jag kände mig klar i huvudet idag när jag spelade.

Resultatet +$283 på 1 och en halv timmes spel och runt 1300 points kvar till ännu en bonus så det borde vara klart på fredag/lördag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat bra idag men förlorade alla 5 $50 jag startade med typ samma historia på alla högt pp på bubblan mot Ax som träffat på varje flopp.

Det blev exakt lika många vinster som förluster så¨jag förlorade bara raken på $46.

Ska nog spela en runda till senare och då blir det inga 50 dollars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

godmorgon jag har gått ner på att endast spela $22ars eftersom det känns säkrast där.

Här är låten hur det går atm

 

Jag postar min sharkscope också så kan man se mitt fria fall som påminner om de karusellerna på liseberg.

20090117115102mr1.th.jpg

 

Jaja ändå njöd att jag inte tiltat bort hela rullen än och jag började faktiskt på 5$ DON och spelar $20 don nu med 100 inköp så nån framsteg har man ju gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig idag till bara 22 och de startade helt för långsamt så jag avslutade sessionen kort idag det var nog lika bra det. Stackade in i tok för många AA/KK/QQ men lyckades ta in 65 dollars plusset.

 

Spelade ett pass till och det såg ganska dystert ut. Jag känner hur jag börjar tilta ihop nu så jag ska ta paus imorgon. + 5,5 dollar blir det idag.

 

Att göra lite matte över resultaten brukar släppa min tilt och min förtjänst på varje startad sng är $0.3875 och snittet är 36 sng i timmen. Så det ändå inte så farligt att sitta här då timlönen blir $13.95/117kr i timmen

 

tack för att du läser mrflow känns lite ensamt här annars :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka från pausen!

Var sjukt sugen att spela igår men jag lyckades hålla mig och känner mig sjukt "in controll" men det jag sagt innan om att bara spela $22 DoN finns ju ingen chans i världen at jag skulle kunna hålla.

 

Gick till gymmet idag efter 20 dagars!! uppehåll och det var minst sagt segt att börja träna igen.

Blev ganska mätt på pokern fort idag och avslutade efter bara 70 games

men det gick bra och jag satte många 50ior så plusset slutade på $154 efter cirka 1 timmes spel.´

 

Denna handen inträffade på ett 50+4 bord och frågan är

 

Måste jag gå all in här med any2 foldar jag här har jag bara 555 kvar och då måste jag vänta på en premium hand för att komma upp till samma som en steal här. sun_of_beach är en typsk DoN nötare och det finns en chans han inte ens synar en dubbling på blindsen om handen är dålig nog.

alla foldar fram till mig på SB

Seat 2: vrub0n17 ($1,840 in chips)

Seat 3: barmalei.man ($2,240 in chips)

Seat 4: mustanggt58 ($1,252 in chips)

Seat 5: jovo59 ($2,743 in chips)

Seat 6: modfap ($755 in chips)

Seat 7: sun_of_beach ($1,725 in chips)

Seat 8: kirgudu ($2,325 in chips)

Seat 10: mister-eko ($2,120 in chips)

 

ANTES/BLINDS

modfap posts small blind ($200), sun_of_beach posts big blind ($400).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom spännande idag och jag fick sug att spela en MTT då det var ett tag sen :).

Vanliga spelet gick smooth och jag vann $136 utan några särskilda utdragningar eller överdriven mängd med höga PP. Stör mig bara lite på mig själv att jag förlorade en 50a där jag samlat ihop en 4200 stack vid 7 man kvar.

Spelar MTTn fortfarande och till den ska jag se en film :P

 

Btw jag brukar märka ut regs med en grönprick men då och då ser jag att de har bytt färg, är det ongame som skojar med mig eller har jag bara glömt att jag har annan färg på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hade jag stort sug att spela cashgame heads up så jag bestämde mig innan de vanliga sngs att spela 30 min .25/.50 HU på två bord (med blom90 i tanken).

Detta gick inget vidare och min passiva spelstil jag dragit på mig efter full ring sngs blev lätt slaktad. Lyckades hitta en tiltare som gav mig ett inköp men det räckte inte och jag backade $20 på HU och fick sjuk avsmak som kommer hålla sig nån månader innan jag går på det igen.

 

När jag startade mina sngs blev det fritt fall utan dess like och tappade $200 utan att vinna en ända. Men min tur vände och jag började vinna lite coinflips och borden var sjukt fiskiga så man var i finalen innan man spelat en hand sen var det bara att göra nån steal och det vare safe.

+ 62 dollar blev det efter min förlust på CGs och jag grämer mig lite över att jag är för trött för att spela när borden är såhär

 

Detta är riktig njutning när man är på denna sida av handen

 

ANTES/BLINDS

modfap posts small blind ($200), ezoyilmaz1 posts big blind ($400).

 

PRE-FLOP

corleone69s folds, yamtac81 folds, Alaneve folds, Fodrek folds, PlayboyVegas folds, modfap bets $1,890 and is all-in, ezoyilmaz1 calls $1,690.

 

FLOP [board cards: 8C,7S,9C ]

 

TURN [board cards: 8C,7S,9C,JC ]

 

RIVER [board cards: 8C,7S,9C,JC,4H ]

 

SHOWDOWN

modfap shows [ 4D,8H ]

ezoyilmaz1 shows [ AS,AD ]

modfap wins $4,180.

 

SUMMARY

Dealer:

Pot: $4,180

modfap, bets $2,090, collects $4,180, net $2,090

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft två dagar paus och mådde inte så bra idag när jag satte mig för att lira

så jag tog ett skott på $100 DoN efter att jag inte sett ett ända namn jag kände igen vid bordet.

Jag förlorade den och sen började utdragningsregnet att pissa ner på mig, men i mitten av session lyckades jag fälla upp mitt paraply. Efter det började det gå bättre och jag lyckades vända till +$43.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en session till och det gick katastrof och jag hade igen chans att focusera och ville bara somna vid bordet, var så illa att borden blev time out och sånt.

Minus $70 slutade det på.

 

och denna stackningen var inte så begåvad

 

Seat 1: serj08 ($1,470 in chips)

Seat 3: xrain45x ($2,140 in chips)

Seat 4: riki s ($3,980 in chips)

Seat 6: joop1387 ($2,660 in chips)

Seat 9: ApeIsinka ($3,230 in chips)

Seat 10: modfap ($1,520 in chips)

 

ANTES/BLINDS

modfap posts small blind ($300), serj08 posts big blind ($600).

 

PRE-FLOP

xrain45x folds, riki s folds, joop1387 folds, ApeIsinka folds, modfap bets $1,220 and is all-in, serj08 calls $870 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,9 of Spades,9 of Clubs ]

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,9 of Spades,9 of Clubs,9 of Diamonds ]

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,9 of Spades,9 of Clubs,9 of Diamonds,10 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

modfap shows [ 2 of Diamonds,7 of Hearts ]

serj08 shows [ Ace of Spades,Queen of Spades ]

modfap wins $50, serj08 wins $2,940.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar några till för att ta min bonus och denna summerar verkligen min dag

Seat 1: modfap ($1,500 in chips)

Seat 2: VetalMT2 ($1,500 in chips)

Seat 3: s p e e d y ($1,490 in chips)

Seat 4: Warmwindd ($1,480 in chips)

Seat 5: fred4242 ($1,500 in chips)

Seat 6: ASliwka1 ($1,530 in chips)

Seat 7: Kurtelias ($1,500 in chips)

Seat 8: allinandwin_ ($1,500 in chips)

Seat 9: St3v375 ($1,500 in chips)

Seat 10: pfrank1e88 ($1,500 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Warmwindd posts small blind ($10), fred4242 posts big blind ($20).

 

PRE-FLOP

ASliwka1 folds, Kurtelias folds, allinandwin_ folds, St3v375 folds, pfrank1e88 folds, modfap calls $20, VetalMT2 calls $20, s p e e d y folds, Warmwindd calls $10, fred4242 checks.

 

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,King of Hearts,Ace of Clubs ]

Warmwindd checks, fred4242 checks, modfap bets $50, VetalMT2 bets $180, Warmwindd folds, fred4242 folds, modfap calls $130.

TURN [board cards: 4 of Diamonds,King of Hearts,Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]

modfap checks, VetalMT2 bets $440, modfap bets $1,300 and is all-in, VetalMT2 calls $860 and is all-in.

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,King of Hearts,Ace of Clubs,Ace of Diamonds,5 of Spades ]

SHOWDOWN

modfap shows [ 4 of Spades,4 of Clubs ]

VetalMT2 shows [ Ace of Hearts,5 of Hearts ]

VetalMT2 wins $3,040.

 

Så mycket minus på en dag är för mycket så jag ska gå ner i nivå lite nu till 10/20 och några 30 per set

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tillbaka nu efter välbehövlig paus men jag känner mig sjuk då jag nästan sitter och somnar varje dag när jag spelar och mina dagar på jobb är en enda lång dimma där det känns som jag ska svimma any sec .

 

Jag har bokat tid på vårdcentralen så jag ska göra en grundlig undersökning

 

Spelade lite på ongame idag ch det var mycket fiskigt och inte många regs i sikte. Men det blev inte många spelade men fick ändå in runt $100 plus.

 

Har blivit nyfiken på SvS Dons och tar testad dem idag medans jag spelade mitt vanliga set och de var minst sagt fiskiga även på 220krs nivån synd bara att antalet bord är begränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela DoN utan turbo är sjukt trist och att man inte kan ha minibrd gör det ännu värre på svs. minus 600 sek idag där och det har inte ens gett mig revanch sug.

 

DoN på ongame startade sjukt bra och jag vann typ 7 eller 8 stycken i rad precis i början sen kom en cooler som startade förlorandet och utdragningarna

 

Seat 1: Captainbaer ($1,485 in chips)

Seat 2: invisiblee ($1,390 in chips)

Seat 3: stiopinv ($1,435 in chips)

Seat 4: leglouze ($1,375 in chips)

Seat 5: Choubre ($1,590 in chips)

Seat 6: modfap ($1,465 in chips)

Seat 7: KlerKroi111 ($1,855 in chips)

Seat 8: --Masacra-- ($1,695 in chips)

Seat 9: BrannUnited ($1,310 in chips)

Seat 10: Carlosoo ($1,400 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Choubre posts small blind ($100), modfap posts big blind ($200).

 

PRE-FLOP

KlerKroi111 folds, --Masacra-- folds, BrannUnited folds, Carlosoo folds, Captainbaer folds, invisiblee folds, stiopinv folds, leglouze bets $400, Choubre folds, modfap bets $1,265 and is all-in, leglouze calls $975 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 4 of Spades,8 of Diamonds,4 of Diamonds ]

 

TURN [board cards: 4 of Spades,8 of Diamonds,4 of Diamonds,King of Diamonds ]

 

RIVER [board cards: 4 of Spades,8 of Diamonds,4 of Diamonds,King of Diamonds,6 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

modfap shows [ King of Hearts,Ace of Clubs ]

leglouze shows [ Ace of Hearts,5 of Diamonds ]

modfap wins $90, leglouze wins $2,850.

 

Seat 1: antig66 ($1,280 in chips)

Seat 2: Nahbuf1 ($1,095 in chips)

Seat 3: stiopinv ($1,355 in chips)

Seat 5: baboulinet59 ($1,680 in chips)

Seat 6: chrisvanruit ($1,750 in chips)

Seat 7: kosmosila ($1,110 in chips)

Seat 8: wpdonkey__ ($2,675 in chips)

Seat 9: Zopbka ($1,565 in chips)

Seat 10: modfap ($2,490 in chips)

 

 

A hjärter och 5 ruter går till synes inte att slå

 

ANTES/BLINDS

Zopbka posts small blind ($300), modfap posts big blind ($600).

 

PRE-FLOP

antig66 bets $1,280 and is all-in, Nahbuf1 folds, stiopinv folds, baboulinet59 folds, chrisvanruit folds, kosmosila folds, wpdonkey__ folds, Zopbka folds, modfap calls $680.

 

FLOP [board cards: TD,4D,6D ]

 

TURN [board cards: TD,4D,6D,3H ]

 

RIVER [board cards: TD,4D,6D,3H,2C ]

 

SHOWDOWN

antig66 shows [ AH,5D ]

modfap shows [ JS,AS ]

antig66 wins $2,860.

 

 

Blev $128 plus idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ganska kneppigt idag men lyckades spela ganska bra trots jag åkte på sjuka slag.... Men sen släcks ljuset i hela huset och när jag insett att det är ett strömavbrott så skriker jag helvete så man väcker hela grannskapet.

 

Lyckade komma tillbaka i någorlunda tid och såg att 2 bord var förlorade och 3till låg mycket risigt till och sen efter det gick jag på en losing spree.. vet inte hur mycket minus det blivit idag så jag gissar på $100-$150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dons startar så långsamt idag :( så jag hinner posta lite HHs

 

Här är tidigt i $30 10kgtd shorthanded mtt

Seat 1: modfap ($1,940 in chips)

Seat 2: Gostdog69100 ($1,940 in chips)

Seat 6: Abe1976 ($1,980 in chips)

Seat 8: pipopaio ($2,570 in chips)

Seat 9: steinar sssk ($1,330 in chips)

Seat 10: pifometre ($1,240 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

pifometre posts small blind ($10), modfap posts big blind ($20).

 

PRE-FLOP

Gostdog69100 folds, Abe1976 folds, pipopaio bets $80, steinar sssk calls $80, pifometre folds, modfap bets $250, pipopaio bets $2,490 and is all-in, steinar sssk folds,

 

synar man alltid med kk här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...