Gå till innehåll

Deppodi 3.8$ Turbo Sit and Go


Deppodi

Recommended Posts

med risk för att du levlar med den här filmen så svarar jag på en hand som du spelar mitt i filmen när du åkt på de två andra borden.

 

completa INTE med 85o i sb. checkminraisa inte på den enfärgade floppen. fold pre och push flop borde du gjort.

 

sluta se floppar med pisshänder och pusha dom pre istället som du sa i början att du planerade att göra. du mumlade nåt om att A3 inte var bra att ställa med i CO, men du pushar Q9 i HJ handen efter. Kör på A3an istället.

 

Kul att du hånar dina motspelare förresten.

 

Tips: sluta se floppar bara för att dom är billiga när du betalar 10% av stacken för att göra det med t ex 85o. dra fram pokerstove och kolla lite vilka händer du borde och kan pusha i olika positioner och olika stackdjup. få lite koll på vilka typer av händer som står sig bra mot den range av händer som ofta synar eller pushar (vilken situation du nu kollar på).

 

du höjer till 3*bb på bubblan för att ni är ganska djupa och du inte vill riskera för mycket. det var ju typ halva din stack du stoppar in. det här måste vara en levling, nu slutar jag skriva innan jag gör bort mig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med risk för att du levlar med den här filmen så svarar jag på en hand som du spelar mitt i filmen när du åkt på de två andra borden.

 

completa INTE med 85o i sb. checkminraisa inte på den enfärgade floppen. fold pre och push flop borde du gjort.

 

sluta se floppar med pisshänder och pusha dom pre istället som du sa i början att du planerade att göra. du mumlade nåt om att A3 inte var bra att ställa med i CO, men du pushar Q9 i HJ handen efter. Kör på A3an istället.

 

Kul att du hånar dina motspelare förresten.

 

Tips: sluta se floppar bara för att dom är billiga när du betalar 10% av stacken för att göra det med t ex 85o. dra fram pokerstove och kolla lite vilka händer du borde och kan pusha i olika positioner och olika stackdjup. få lite koll på vilka typer av händer som står sig bra mot den range av händer som ofta synar eller pushar (vilken situation du nu kollar på).

 

du höjer till 3*bb på bubblan för att ni är ganska djupa och du inte vill riskera för mycket. det var ju typ halva din stack du stoppar in. det här måste vara en levling, nu slutar jag skriva innan jag gör bort mig mer.

 

tack för tipset :-) gillar att du är straight forward med mig och jag tycker inte alls att du gör bort dig. ska defenetivt ta lärdom av detta, tack! va kvalitén okej? micken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipset :-) gillar att du är straight forward med mig och jag tycker inte alls att du gör bort dig. ska defenetivt ta lärdom av detta, tack! va kvalitén okej? micken?

 

 

Helt rätt tänkt. Du kommer garanterat utveckla din poker. GL! (har inte sett filmen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt tänkt. Du kommer garanterat utveckla din poker. GL! (har inte sett filmen)

 

Uppskattar inlägg som detta :-) Make my day ^^

Har lärt mig att man måste bli mer disciplinerad och jag håller fortfarande på att utvecklas, ville inte spela på dem lägsta nivåerna förut med tanke på att jag trodde jag kunde bättre. Men det var bara att svälja stoltheten och lyssna på dem tips jag fick. Det har defenetivt gått bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger så måste man vara ärlig mot sig själv. Mina största tillgångar som pokerspelare är just den ärligheten mot mig själv och money management. Money mangement är lite mera komplext som turneringsspelare (sng+MTT) än som CG-spelare. Analysera utfallet av spel och var man kan finna värde kombinerat med MM. En ganska självklar sak som många inte lever efter är t.ex

 

Förlorande pokerspelare förlorar pengar och vinnande vinner pengar. Många spelare rör sig mellan grupperna pga sin oförmåga att vara ärliga mot sig själv och analysera sina resultat. Förlorande pokerspelare rör sig alltid mot gulning. Den enda hjälp de har av sin rulle är att det kan ta lite längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

hrhr, du råkar inte vara deppodi II på tibia? depp-odi uttalas ditt nick förresten... ;P

 

f.ö tkr jag att du borde utveckla din hand read.. tex en hand var AJ8 rainblowflop dom checkade och du checkade.. sen parar sig bordet och skapar ett ett flushdraw, du sitter på knappen och 2 personerna checkar.. har dom inte betat på varken flop eller turn när det finns ett flush-draw så är chansen att du leder rätt stor, därför borde du raisat där..

 

sen limpar du med motiveringen att du kanske träffar något.. Tex med 2 6. Gör inte det..

 

sen på headsupen callar du en push med typ 4 9 eller nåt och riskerar att dubbla upp honom.. onödigt enligt mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...