Gå till innehåll

Ni som lirar på Pokerstars ...


HSvensson

Recommended Posts

Använd netteller, Spela på stars ta ut pengarna till neteller, sätt in dom på Valfri "skattefri sajt" plocka ut dom. Ett alternativ. Funkat bra för många jag känner som är Highstakes lirare. Finns ett flertal fler alternativ men tror inte det är ngt jag bör ta upp just här då det kan läsas av fel personer :)

 

ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där funkar ändå inte. Om skatteverket granskar dig så nöjer de sig inte med att kolla varifrån pengarna kommer, du måste bevisa att det är på den siten du spelat in dem och de kan du inte.

 

Det förstår jag. Men för att undvika att banken ska se det :) tänkte jag mest på sen granskar inte Skatteverket hur som helt vem som helst. Finns snubbar som vunnit 10x turrar (sunday million klonk) på stars som aldrig hört ngt från skatteverket. Det måste vara något utöver det vanliga för att bli skattad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man däremot lite mer av artikeln så ser man även detta:

"Anledningen till att mannen slapp betala skatt var att Nordicbet är registrerat inom EU-området, där Länsrätten anser att alla pokervinster är skattefria."

 

Så det är ju inget nytt men däremot så är det bra att det händer än en gång att de dömer på detta sättet.

 

Dessvärre så räknas inte spel på Pokerstars som spel inom EU och ska därför skattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han är dum och korkad och tror att alla svenska pokerspelare spelar på just den sajt där han jobbar.
Snarare att han är felcitrad av aftonhoran. Klart som sjutton att han har sagt något i stil med: "Detta visar att man inte bevisar att man inte behöver skatta på sina pokervinster på Nordicbet" (*) och så har reportern i något misslyckat försök att inte ge "gratisreklam" ändrat "Nordicbet" till "Internätet".

 

(*) Grundkurs 1A är att alltid nämna sitt företags namn i positiva sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stora belopp brukar ni ta ut från PokerStars?

 

Brukar ni skatta för det?

 

Är det någon skillnad om man tar ut $10000 än om man tar ut, låt säga $100, ur ren skattesynpunkt?

 

Bör man vara orolig om man inte skattar?

 

Svara gärna ärligt :)

 

Det spelar ingen roll om man tar ut 100$ eller 1000$ - du får inget ändå. (Därför att pokerstars är lögnaktiga, tjuvaktiga HOROR!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...