Gå till innehåll

SvS satelit till 5-manna SM


grebgokz

Recommended Posts

SM gick förra veckan.

 

Ja det riktiga SM men det här är ju det statliga SM som kommer som på beställning så fort det riktiga SM arrangeras.

 

Allvarligt talat tycker jag SPF skulle ordna SM tillsammans med SvS men det verkar ju inte funka pga av diverse paragrafrytteri.

 

Nåväl om jag vinner denna ska jag inte kalla mig SM mästare utan får nöja mig med pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller verkligen med om att Cosmopol arrangerar turneringar i världsklass. Men det förändrar inte ståndpunkten att rätten att utse en svensk mästare måste ligga hos spelarkollektivet (*) (**) och inte hos någon specifik aktör.

 

(*) Förbundet är långt från perfekt, men det är det närmaste ett kollektiv vi just nu kommer. Om någon startar en annan spelarförening som tar fart, så är jag den första att applådera, men än så länge gäller SVEPOF för mig

 

(**) Bästa vore såklart SVEPOF tillsammans med landets klubbar och olika onlinesajter som kör satelliter, och spelet på Cosmopol. Svepof vill det, men inte Cosmopol, så skyll på staten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...