Gå till innehåll

AK river värdebet?


Cmart

Recommended Posts

Fi är 85/17/0.6 bara 25 händer dock, sånt där random generated namn på ipoker som generellt indikerar nån som bara testar på och spelar för typ $10 utan någon koll alls.

 

Limit Holdem $1(BB) IPoker

Hero ($75.80)

BB ($102)

UTG ($28.30)

CO ($100)

BTN ($33.70)

 

Dealt to Hero K:diamond:A:diamond:

 

UTG raises to $2, fold, fold, Hero raises to $3, fold, UTG calls $1,

 

FLOP ($7) 9:club:9:heart:6:diamond:

 

Hero bets $1, UTG calls $1,

 

TURN ($9) 9:club:9:heart:6:diamond:J:club:

 

Hero bets $2, UTG calls $2,

 

RIVER ($13) 9:club:9:heart:6:diamond:J:club:5:heart:

 

 

Hero?

 

Solkar värdebet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Tror du han synar med en sämre hand än A hög på river?

 

Japp händer hela tiden från spelare i den kategorin. Dessutom slår jag många A hög händer, typ A7, A8, AT, AQ

 

Problemet är att många av dessa hit-n-run spelare raisar rivern här med skräp och missade drag så jag känner mig otroligt obekväm med bet/fold

 

Detta talar för c/c men då kommer fi ofta checka bakom händerna i kategorin ovan och jag missar ett big bet.

 

Jag tror jag har en läcka i missade värdebets på rivern för normalt sett c/c jag en hand som denna för att inducera bluffar men min fråga är om jag inte alltid måste beta här?

 

Dvs fi synar oftare en sämre hand än han bluffar om jag checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dilemma.

 

Mot okänd brukar jag switcha om till check/syn på turn.

 

Jo, på rivern ska du generellt fortsätta beta AK för värde och som en slags stopbet. (och syna en sällsynt raise)

 

Det som dock talar för en check/syn mot just denna spelare är att han verkar så oerfaren/passiv att han kan checka efter river med alla par under 8or och kanske t.o.m någon enstaka Jx. Och även så dålig/oerfaren att han kanske betar desperat med t.o.m Ax, Kx ifall du checkar. Så jag röstar på check/syn.

 

Japp händer hela tiden från spelare i den kategorin. Dessutom slår jag många A hög händer, typ A7, A8, AT, AQ

 

Problemet är att många av dessa hit-n-run spelare raisar rivern här med skräp och missade drag så jag känner mig otroligt obekväm med bet/fold

 

Detta talar för c/c men då kommer fi ofta checka bakom händerna i kategorin ovan och jag missar ett big bet.

 

Jag tror jag har en läcka i missade värdebets på rivern för normalt sett c/c jag en hand som denna för att inducera bluffar men min fråga är om jag inte alltid måste beta här?

 

Dvs fi synar oftare en sämre hand än han bluffar om jag checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dilemma.

 

Mot okänd brukar jag switcha om till check/syn på turn.

 

Jo, på rivern ska du generellt fortsätta beta AK för värde och som en slags stopbet. (och syna en sällsynt raise)

 

Det som dock talar för en check/syn mot just denna spelare är att han verkar så oerfaren/passiv att han kan checka efter river med alla par under 8or och kanske t.o.m någon enstaka Jx. Och även så dålig/oerfaren att han kanske betar desperat med t.o.m Ax, Kx ifall du checkar. Så jag röstar på check/syn.

 

Ja, jag börjar luta mer åt c/c när jag läst ditt resonemang.

 

Men om fi är en duktig spelare som synar alla Ax här som vi slår då måste det vara bäst att beta? Synar du alltid en raise i så fall(om vi inte har en stark read att fi aldrig raisar river utan nöten)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag börjar luta mer åt c/c när jag läst ditt resonemang.

 

Men om fi är en duktig spelare som synar alla Ax här som vi slår då måste det vara bäst att beta? Synar du alltid en raise i så fall(om vi inte har en stark read att fi aldrig raisar river utan nöten)?

 

När jag nämnde att generellt beta river med AK så menade jag just generellt. På denna bräda är det mycket close. Angående att syna en raise. Ja vi måste ju bet/folda några händer (ca 10%) så det beror ju på vart du drar gränsen. Vilken som är din svagaste bet för värde hand.

 

Så svar ja, en och annan bet/fold med AK eller kanske AQ kan vara på sin plats. Glöm inte någon sällsynt bet/3bet oxå. (men kanske KQs skulle vara bättre för det) :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger alltså att han är mer benägen att raisa som bluff än att beta som bluff. Sådana spelar ser i alla fall inte jag särskilt ofta.

 

Kanske lite luddigt formulerat, det menar jag inte, men om han synar sämre händer oftare än han bluffar om jag checkar är det bättre att värdebeta.

 

Men om han då bluffraisar(även om det sker väldigt sällan) så har jag begått ett enormt misstag om jag foldar.

 

Å andra sidan om jag bet/synar en raise när jag är slagen alltför ofta försvinner vinsten med en värdebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cmart, du sökte tillfällen där en A hög river bet kan vara värdefull. Här är en hand:

 

5/10 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: (1.4 SB, 5 players) Hero is BB A:spade: Q:diamond:

UTG raises, 3 folds, Hero calls

 

Flop: T:spade: 4:spade: 6:club: (4.4 SB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls

 

Turn: 2:club: (3.2 BB, 2 players)

Hero checks, UTG checks

 

River: T:heart: (3.2 BB, 2 players)

Hero bets, UTG calls

 

Final Pot: 5.2 BB

Hero shows: A:spade: Q:diamond:

UTG shows: A:diamond: K:club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är 85/17/0.6 bara 25 händer dock, sånt där random generated namn på ipoker som generellt indikerar nån som bara testar på och spelar för typ $10 utan någon koll alls.

 

Limit Holdem $1(BB) IPoker

Hero ($75.80)

BB ($102)

UTG ($28.30)

CO ($100)

BTN ($33.70)

 

Dealt to Hero K:diamond:A:diamond:

 

UTG raises to $2, fold, fold, Hero raises to $3, fold, UTG calls $1,

 

FLOP ($7) 9:club:9:heart:6:diamond:

 

Hero bets $1, UTG calls $1,

 

TURN ($9) 9:club:9:heart:6:diamond:J:club:

 

Hero bets $2, UTG calls $2,

 

RIVER ($13) 9:club:9:heart:6:diamond:J:club:5:heart:

 

 

Hero?

 

Solkar värdebet?

 

En UTG som synar en 3-bet tycker man ska ha någonting på hand....eller?

Skulle nog sätta UTG på :

A + K eller Q

AA - (hehe) 99 (trevlig hand isf!)

check röstar jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår situation??

 

Pls, lägg ner alla försök till att värdebetta denna bräda. Du har Ess högt OCH KOMMER BARA BLI SYNAD AV EN BÄTTRE HAND.

 

Mycket onödig tråd imo..

 

Pff...vilket nätverk har du spelat fixed limit de 3 senaste åren?

 

KQ, (ev. KT) AQ, AT, A8s, A7s ser jag som potentiella synhänder. De finns fi i 2 kategorier som ofta synar dessa händer mot ett bet. De riktigt dåliga som inte bryr sig och de riktigt duktiga som vet att min 3betrange är vid och inte litar ett dugg på min 3-barrel på river.

 

Fråga är bara om vi oftare kommer bli bluffade med en sämre hand och om vi bekvämt kan folda mot en 3bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror, utan att kunna belägga det med statistik, att vi nog kan folda bortåt 90% mot 3-bet på den här nivån.

 

Ja oftast men helst om vi har en bättre read. Jag vet inte om du träffat på dessa spelare som köper in för 5BB på ipoker(oftast från Frankrike eller Italien) och sen bara spyr chips lite hur som helst. Oftast donkar de rivern med sina missade drag om de ska bluffa men ibland även check-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja oftast men helst om vi har en bättre read. Jag vet inte om du träffat på dessa spelare som köper in för 5BB på ipoker(oftast från Frankrike eller Italien) och sen bara spyr chips lite hur som helst. Oftast donkar de rivern med sina missade drag om de ska bluffa men ibland även check-raise.

 

Jodå, jag har sett en del tokstollar. Men jag vete f-n om jag har sett någon göra en 3-bet med A hög på rivern. Får kolla igenom PT-statsen och återkomma om den fråga.

 

Usch, jag gillar inte oträffade överkort. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Intressant dilemma.

 

Jo, på rivern ska du generellt fortsätta beta AK för värde och som en slags stopbet. (och syna en sällsynt raise)

 

Vad menar du med stopbet?

 

Stopbet var lite slarvigt uttryckt. Jag menar att vi ibland måste beta AK eller lågt par på rivern OOP, annars betalar vi för ofta en bet när vi ligger efter (med ch/syn). Men genom att beta så ser vi till att en bet går in både när vi leder och när vi ligger efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...