Gå till innehåll

livet från den ljusa sidan, FL


Nemesis

Recommended Posts

Det har varit dött här ett tag så jag tänkte liva upp lite genom att posta en hand.

 

Motståndaren är en hygglig LAG/TAG och mitt spel är standard. Frågor på det? :mrgreen:

 

5/10 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: (1.4 SB, 5 players) Hero is UTG J:heart: T:heart:

Hero raises, 1 fold, BTN 3-bets, 2 folds, Hero calls

 

Flop: Q:spade: A:heart: 6:diamond: (7.4 SB, 2 players)

Hero checks, BTN bets, Hero raises, BTN calls

 

Turn: 8:heart: (5.7 BB, 2 players)

Hero bets, BTN calls

 

River: 8:spade: (7.7 BB, 2 players)

Hero bets, BTN folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle 4-betta pre här mot en riktigt duktig tänkande LAGTAG för att representera en riktigt stark hand. Och få riktigt bra betalt när jag floppar fint.

 

Nu kan ju du inte göra det eftersom du aldrig cappar HU:-)

 

Nu åstakom du ju samma sak genom cr flop.

 

Mycket bra spelat, han måste foldat KJ, KT på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle 4-betta pre här mot en riktigt duktig tänkande LAGTAG för att representera en riktigt stark hand. Och få riktigt bra betalt när jag floppar fint.

 

Nu kan ju du inte göra det eftersom du aldrig cappar HU:-)

 

Nu åstakom du ju samma sak genom cr flop.

 

Mycket bra spelat, han måste foldat KJ, KT på river?

 

Precis, no-cap. :mrgreen:

 

Skillnaden mellan att cappa pre och check/höja flopp här är att jag floppar en semibluff. Det är svårt att hitta semibluffar på den här brädan och denna hand är den bästa (försutom KJs men den synar jag hellre med).

 

Jag har gutshot, backdoor färgdrag och två överkort till 99, eller 77. Min motståndare kan mycket väl ha foldat ett PP på rivern. (tro mig det händer när jag höjer denna torra flopp!). Att han är LAG/TAG är för mig oviktigt, jag hade spelat likadant mot en TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker den här handen är ganska intressant...

 

säg att du får en raise mot dig på turn. Vad gör du om det faller ett J eller 10 på river som inte är ett hjärter? Och varför?

 

Och vi förutsätter det är en TAG (du spelar som jag förstått det lika).

 

//D

 

Detta är inte ett bord som jag har löst. Så jag skjuter från höften här.

 

Men jag skulle 3-betta turn. (syna cap och check/folda allt förutom K eller hjärter). Om jag bara skulle syna turn raise så skulle jag ändå check/fold J eller T river mot en TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du har ju inte gutshot, Förutom FD har du ju en openended för nötterna.

 

Men jag gillar din linje. Anledningen är att linjen öppnar upp för att få in mer pengar vid riverträff. Som du spelar nu så reppar du ju A med bra kicker eller möjligen AQ.

 

Det innebär att om FI träffar sitt set med hjärter eller K,9, så får du garanterat in MINST en trebett på river oxo. Du får även in mer pengar om han har A och träffar tvåpar.

 

Anledningen är ju för att du spelar handen fortare en vad du skulle gjort med monster.

 

Sen vet jag inte exakt hur bra vi är med FD och OES drag gentemot ett bra A eller SET, men jag tycker inte det spelar så stor roll. Men det går väl att räkna på. Även hur mkt vi förväntar oss att potten ska bli vid showdown.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni uppskattar handen. Moralkakan är underskatta aldrig era motståndares förmåga att hitta en fold. Här har ni en till:

 

5/10 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: (1.4 SB, 5 players) Hero is UTG J:spade: T:spade:

Hero raises, CO 3-bets, 3 folds, Hero calls

 

Flop: 9:spade: K:club: 3:heart: (7.4 SB, 2 players)

Hero checks, CO bets, Hero raises, CO folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Dessa händer ihop med den där 72ss jag såg i en annan tråd kanske är en indikation på att du försöker spela lite för mycket out of the book och även om det lyckas ibland som i första fallet. Kostar dig mycket ev och pengar.

 

Hej Gosan!

 

Kul med någon ny i trådarna. Blir lite förvånad när du säger att Hoss är en idol och att du försökt "kopiera" hans stil och samtidigt är emot spel som är ämnade att balansera ditt spel och inte göra dig för exploaterbar (som ofta blandas ihop med FPS men, men). Om du inte ch/höjer denna flopp med JT med BDFD vilka bluffar har du då på denna bräda?

 

Och i tråden "ägd" så nämner du att riverbet är onödig. Vilka händer bluffar du i så fall på denna river? Hoss betar alltid river med det sämsta i hans range, oavsett! Vilka händer har du som är sämre än 72s om du foldar 20% pre flop?

 

Lurar på att tighta upp lite i SB HU. Tack för feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar främst heads up och där är det ett helt ok spel men i ett ring game med flera spelare är detta imo spew.

 

Angående min % sats på headsup spel så är det inte något jag följer exakt. Kanske egentligen bara är 10% jag foldar men junk som j2,93,T4, 52 spelar jag i regel inte såvida fi inte gillar att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar främst heads up och där är det ett helt ok spel men i ett ring game med flera spelare är detta imo spew.

 

Angående min % sats på headsup spel så är det inte något jag följer exakt. Kanske egentligen bara är 10% jag foldar men junk som j2,93,T4, 52 spelar jag i regel inte såvida fi inte gillar att folda.

 

Är osäker på Hoss exakta range men jag antar/gissar att han spelar alla suited även om han bara höjer 85%. Alltså inklusive 32s, 72s m.m. Detta främst för värde men även för att kunna hota med att ha nöten på alla bord. Men som sagt... it´s a guess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Detta är inte ett bord som jag har löst. Så jag skjuter från höften här.

 

Men jag skulle 3-betta turn. (syna cap och check/folda allt förutom K eller hjärter). Om jag bara skulle syna turn raise så skulle jag ändå check/fold J eller T river mot en TAG.

 

Tight att folda om en nia kommer på river ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...