Gå till innehåll

Spelar lirarerik alltid så här galet?


Swede

Recommended Posts

cedekrantz var en tönt som stirrade ner folk för det har han hört är häftigt. skulle någon med lite pondus stirra ner honom skulle han inte stirra tillbaka lika kaxigt, det är jag övertygad om.

 

Jag håller med men det är inte bara han som har en taskig attityd.

 

Personligen hatar jag sådant och jag anser att det är något dom bara förlorar på i långa loppet. En vacker dag kommer dom att få tillbaka med råge...!

 

Är det paranoida klubben som sammanträder? Förstår inte vad det är för farligt med att en motspelare stirrar på en. Tål man inte det är det nog bäst att man håller sig till nätpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

cedekrantz var en tönt som stirrade ner folk för det har han hört är häftigt. skulle någon med lite pondus stirra ner honom skulle han inte stirra tillbaka lika kaxigt, det är jag övertygad om.

 

Jag håller med men det är inte bara han som har en taskig attityd.

 

Personligen hatar jag sådant och jag anser att det är något dom bara förlorar på i långa loppet. En vacker dag kommer dom att få tillbaka med råge...!

 

Är det paranoida klubben som sammanträder? Förstår inte vad det är för farligt med att en motspelare stirrar på en. Tål man inte det är det nog bäst att man håller sig till nätpoker.

 

Ja, just det. Det är därför som jag bara håller på med nätpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att ha tålamod och vänta på rätt tillfälle för att ta hand om dem... :twisted:

 

Är rätt tillfälle ett tillfälle där motståndaren är favorit? Han leder före floppen och han leder knappt när pengar åker in. Lägger man till hans foldequity, är det ett riktigt bra spel han gör.

 

Rätt intressant att du tycker att du har hittat det klockrena läget att fånga honom med byxorna nere, men i själva verket synar all in med en sämre hand. Det finns onekligen poänger med att vara riktigt aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att ha tålamod och vänta på rätt tillfälle för att ta hand om dem... :twisted:

 

Är rätt tillfälle ett tillfälle där motståndaren är favorit? Han leder före floppen och han leder knappt när pengar åker in. Lägger man till hans foldequity, är det ett riktigt bra spel han gör.

 

Rätt intressant att du tycker att du har hittat det klockrena läget att fånga honom med byxorna nere, men i själva verket synar all in med en sämre hand. Det finns onekligen poänger med att vara riktigt aggro.

 

Ok, det är ett halvår sen jag skrev inlägget men jag spelar fortfarande på samma sätt. Det finns en annan tråd som handlar om att deala med loose-aggros som jag skrev i nyligen där jag säger samma sak. Tror Nusseman var inblandad i den diskussionen också men eftersom jag inte klarar av "den utmärkta sökfunktionen" får du leta själv.

 

För att svara på din fråga. Jag spelade snubben. Inte hans kort. Hans kort såg jag ju först EFTERÅT. I det här fallet anpassade jag mig efter alla andra händer som spelats vid bordet dessförinnan. Att syna en hög raise preflop med J10s är redan det tveksamt - men inte mot honom. Att syna en allin med topparet som jag skrev längre fram i tråden är helt otänkbart - utom mot just honom.

 

Jag tycker att jag spelade helt rätt. Att han sen verkligen satt på två överkort och flushdraget kom som en överraskning för mig eftersom jag som sagt sett honom spela en massa händer före vår duell. Då spelade han riktigt uselt i vissa händer och drog ut med runner-runner och annat. Men det var ju som sagt efteråt jag såg hans kort. Då kan vi alla vara experter...

 

Så det är korrekt att han spelade just denna hand bra (vilket jag såg först efteråt när jag fick veta vilka kort han hade). Men det är ju å andra sidan inte så svårt att spela bra med den handen och den floppen. Så hans spel i just den här handen har jag inget emot. Så spelar jag själv nämligen när det passar sig... ;)

 

Loose-aggros tar jag som sagt fortfarande hand om på ungefär samma sätt. Det funkar givetvis inte alltid men tillräckligt ofta för att det ska löna sig och det är just från såna här snubbar en stor del av mina vinster kommer ifrån. :twisted:

 

Senast jag såg till snubben var i somras på ett 0.25/0.5-bord och maken till tajtare spelare har jag aldrig sett... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att jag spelade helt rätt. Att han sen verkligen satt på två överkort och flushdraget kom som en överraskning för mig eftersom jag som sagt sett honom spela en massa händer före vår duell. Då spelade han riktigt uselt i vissa händer och drog ut med runner-runner och annat. Men det var ju som sagt efteråt jag såg hans kort. Då kan vi alla vara experter...

 

Så sant, så sant. Jag drog lite för stora växlar av ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cedekrantz var en tönt som stirrade ner folk för det har han hört är häftigt. skulle någon med lite pondus stirra ner honom skulle han inte stirra tillbaka lika kaxigt, det är jag övertygad om.

 

Hur vet du att han är en tönt? Har du träffat eller spelat mot honom? Du kan ju inte utgå från de händer du fick se på tv eftersom det är ju bara en liten del av de händer som spelades.

 

[ironi]

Själv tycker jag att personer som tror att de vet hur en person är efter att ha sett dem på tv är töntar.

[/ironi]

Jag ska nog förtydliga mig, jag har ingen aning om hur cederkrantz är som person, han kanske är en mycket trevlig och sympatisk kille (inte otroligt) men den där attityden med att stirra ner någon med dom där blickarna är ju bara ute efter att psyka (vilket man får göra) men jag tycker att det lyser igenom att han gör det för att han känner sig överlägsen, jag tror inte han är en sådan som stirrar ned om han är underlägsen i situationen.

Kort sagt, JAG tror att han är en person som är väldigt tuff i situationer han känner sig säker men när han får mothugg av någon som han har respekt för så tittar han nog lite diskret bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort sagt, JAG tror att han är en person som är väldigt tuff i situationer han känner sig säker men när han får mothugg av någon som han har respekt för så tittar han nog lite diskret bort.

 

Jag övertygad om att den beskrivningen gäller de flesta pokerspelare ;)

 

okej men pallar man bara att vara tuff när man inte har det hett om öronen så bör man nog lugna ned sig några varv och vara ödmjuk i såväl dominanta positioner som underlägsna situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederkrantz är en av de genuint snällaste och trevligaste av sveriges pokerspelare. att han stirrar ner folk har väl bara med poker att göra.

 

"JAG tror att han är en person som är väldigt tuff i situationer han känner sig säker men när han får mothugg av någon som han har respekt för så tittar han nog lite diskret bort"

 

det är väl klart att man måste känna sig säker för att vara tuff i situationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att jag faktiskt umgicks en del med herr Cedersvans under min studietid (kompis kompis). Tyvvär har vi ingen kontakt längre vilket är anledningen till att jag frågade här på forumet och inte ringde honom själv.

 

Dock måste jag säga att han faktiskt är väldigt trevlig, även om han kan jävlas rätt mycket med folk ibland, mest för skojs skull. Och som pokerspelare är han säkerligen jävligt duktig. När vi umgicks så tillhörde han eliten i ett antal olika skicklighetsspel. Dessutom så placerade han ju i pengarna på WSOP. Det är ju inte helt fel.

 

Hans läsningar är ju läskigt bra, och det där med att stirra ner någon. Well, jag har ju sett folk bete sig betydligt värre än så runt pokerborden. Blir man förbannad pga något sånt så har man nog inget vid ett pokerbord att göra.

 

Någon som kan några fler av hans nicks?

 

Och det hade varit rätt intressant att höra hans och Lirareriks åsikter om varandra. Ken gjorde ju en stor grej av att de inte gillade varandra. Men det kan ju vara tv-blaj... vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå LirarÉrik och hans motståndare. Han mötte ju en kille vid namn Cederkrantz på Swedish poker challenge. Grymt duktig kille. Någon som vet var han spelar, vilka nivåer, under vilket nick osv?

 

Du kan se han på tv i vodafone reklamen! Det e han som bjuder på räkfrossa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå LirarÉrik och hans motståndare. Han mötte ju en kille vid namn Cederkrantz på Swedish poker challenge. Grymt duktig kille. Någon som vet var han spelar, vilka nivåer, under vilket nick osv?

 

Du kan se han på tv i vodafone reklamen! Det e han som bjuder på räkfrossa :)

 

Nopp, det där är en skådis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå LirarÉrik och hans motståndare. Han mötte ju en kille vid namn Cederkrantz på Swedish poker challenge. Grymt duktig kille. Någon som vet var han spelar, vilka nivåer, under vilket nick osv?

 

Du kan se han på tv i vodafone reklamen! Det e han som bjuder på räkfrossa :)

 

Nopp, det där är en skådis.

 

Klart det är friberg men om du skall va på det viset kan du ju gå in på toa o säga nej ett par ggr det brukar pigga upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå LirarÉrik och hans motståndare. Han mötte ju en kille vid namn Cederkrantz på Swedish poker challenge. Grymt duktig kille. Någon som vet var han spelar, vilka nivåer, under vilket nick osv?

 

Du kan se han på tv i vodafone reklamen! Det e han som bjuder på räkfrossa :)

 

Nopp, det där är en skådis.

 

Klart det är friberg men om du skall va på det viset kan du ju gå in på toa o säga nej ett par ggr det brukar pigga upp

 

Hänger verkligen inte med alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå LirarÉrik och hans motståndare. Han mötte ju en kille vid namn Cederkrantz på Swedish poker challenge. Grymt duktig kille. Någon som vet var han spelar, vilka nivåer, under vilket nick osv?

 

Du kan se han på tv i vodafone reklamen! Det e han som bjuder på räkfrossa :)

 

Nopp, det där är en skådis.

 

Klart det är friberg men om du skall va på det viset kan du ju gå in på toa o säga nej ett par ggr det brukar pigga upp

 

Hänger verkligen inte med alls.

 

Det där med gå in på toa och säga nej är med i reklamen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liraeriks spelstil har kritiserats ibland och hyllats ibland.

Detta uppfattades inatt vid ett HU spel mellan Nellie1 och LiraErik:

NELLIE1: im very tired we play tomorow oki

NELLIE1: oki

NELLIE1: liraerik

lirarerik: no

lirarerik: plz

Owedingo: nellie is that u man?

NELLIE1: cant

lirarerik: ive lost a milloin in 3 days

NELLIE1: have to work

lirarerik: dont do this to me

NELLIE1: in 6 hourss

lirarerik: whatever

NELLIE1: is it oki

lirarerik: go

NELLIE1: ty se you tomorow

 

Förlora 1 000 000 på 3 dagar? Vad har man fått för referenser då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå LirarÉrik och hans motståndare. Han mötte ju en kille vid namn Cederkrantz på Swedish poker challenge. Grymt duktig kille. Någon som vet var han spelar, vilka nivåer, under vilket nick osv?

 

Du kan se han på tv i vodafone reklamen! Det e han som bjuder på räkfrossa :)

 

Nopp, det där är en skådis.

 

Klart det är friberg men om du skall va på det viset kan du ju gå in på toa o säga nej ett par ggr det brukar pigga upp

 

Hänger verkligen inte med alls.

 

Det där med gå in på toa och säga nej är med i reklamen i alla fall.

 

Bra svar till "Hänger verkligen inte med alls."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game 157075300

Dealer: ecco2005

lirarerik posts small blind (€10)

cliftong posts big blind (€20)

sem folds

ecco2005 raises (€70)

lirarerik raises (€205)

cliftong folds

ecco2005 calls (€145)

Dealing flop [Jc, 8h, 5c]

lirarerik checks

ecco2005 checks

Dealing turn [8c]

lirarerik bets (€105)

ecco2005 raises (€750)

lirarerik calls (€645)

Dealing river [Qd]

lirarerik checks

ecco2005 is all-in (€951)

lirarerik calls (€951)

ecco2005 shows a pair of eights

lirarerik shows a pair of eights, with ace and king as kickers

lirarerik wins (€3,850) with a pair of eights, with ace and king

as kickers

 

 

Iskallt eller bara helt dumdristigt? Kan faktiskt inte riktigt förstå hur erik tänker där. För att ecco ska syna på den där höga preflopraisen borde han sitta med antingen ett PP eller AK AQ AJ. Alla är händer som erik skulle ha förlorat mot på showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game 157075300

Dealer: ecco2005

lirarerik posts small blind (€10)

cliftong posts big blind (€20)

sem folds

ecco2005 raises (€70)

lirarerik raises (€205)

cliftong folds

ecco2005 calls (€145)

Dealing flop [Jc, 8h, 5c]

lirarerik checks

ecco2005 checks

Dealing turn [8c]

lirarerik bets (€105)

ecco2005 raises (€750)

lirarerik calls (€645)

Dealing river [Qd]

lirarerik checks

ecco2005 is all-in (€951)

lirarerik calls (€951)

ecco2005 shows a pair of eights

lirarerik shows a pair of eights, with ace and king as kickers

lirarerik wins (€3,850) with a pair of eights, with ace and king

as kickers

 

 

Iskallt eller bara helt dumdristigt? Kan faktiskt inte riktigt förstå hur erik tänker där. För att ecco ska syna på den där höga preflopraisen borde han sitta med antingen ett PP eller AK AQ AJ. Alla är händer som erik skulle ha förlorat mot på showdown.

 

en jävligt snygg read helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...