Gå till innehåll

Musiktips @ Spotify


Albert

Recommended Posts

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kikade lite snabbt men verkar inte vara mycket man kan läsa utan konto?

Om jag förstår de rätt är det iaf opensource mjukvara?

Nån som vet om det finns stöd och plugins till olika mediacenters ännu?

(spelar radio, streams, musik osv med remoten från htpc)

 

Nej, du behöver konto. Dock kan du betala 99:- och sedan efter den månaden så har du gratisversionen med reklam var 6e låt.

 

Tveksamt om det är open source-mjukvara men dom använder många LGPL-komponenter som är open source.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade lite snabbt men verkar inte vara mycket man kan läsa utan konto?

Om jag förstår de rätt är det iaf opensource mjukvara?

Nån som vet om det finns stöd och plugins till olika mediacenters ännu?

(spelar radio, streams, musik osv med remoten från htpc)

 

Inte OS vad jag vet.

 

Nej inget stöd. API kommer dock snart. Finns det en beta på en iphone klient som är tjusig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du behöver konto. Dock kan du betala 99:- och sedan efter den månaden så har du gratisversionen med reklam var 6e låt.

 

Tveksamt om det är open source-mjukvara men dom använder många LGPL-komponenter som är open source.

 

Jo förstår jag behöver konto för att spela upp musik(verkade dock inte finnas mycket info att läsa utan konto?), tanken är ju att htpc är inloggad och jag styr den med remoten.

Tyckte jag skummade genom och såg nåt om open source => tänkte nån kanske utvecklat spelare/plugins till olika plattformar(men det är säkert som du säger, jag grindar och läser slarvigt).

 

Inte OS vad jag vet.

 

Nej inget stöd. API kommer dock snart. Finns det en beta på en iphone klient som är tjusig.

Ok, då är det väl bara tidsfråga innan den dyker upp som plugin till mediaportal då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny regel: den som inte skriver ut vad det är för låtar de länkar till permabannas omedelbart. 8-)

 

Har dom små indiebolag och bolag typ dgmlive eller är det bara Britney Spears?

 

Jag har hittat en del både mindre och större indie. De har kontrakt med både Orchard och Merlin så förmedlingen av mindre artister är potentiellt riktigt stor.

 

Än så länge saknar ganska mycket musik i alla möjliga genrer, men det märks verkligen att de lägger in mer och mer och mer. Jag älskar tjänsten! Väl värd pengarna.

 

Dessutom finns det ju en del smalare musik även på big four... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. :mrgreen:

 

Är rätt säker på att det finns andra här som orkar vänta 2 sekunder och läsa om artist låt mm när den öppnas i spotify.

orkar inte ens bemöda mig att klicka om man inte orkat skriva några ord om innehållet, om de e intressant klickar man ju sedan...men det kanske e bara jag det, eller springer folk och klickar på allt och funderar sedan va det var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkar inte ens bemöda mig att klicka om man inte orkat skriva några ord om innehållet, om de e intressant klickar man ju sedan...men det kanske e bara jag det, eller springer folk och klickar på allt och funderar sedan va det var?

 

Det är faktiskt rätt vanligt, läste en del om det när jag pluggade kognitionspsykologi. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...