Gå till innehåll

"Laggigt" och utkastad idag


tetris

Recommended Posts

Fryser sig och beter sig allmänt laggigt ikväll för någon annan också? Blir nämligen tvungen att starta om klienten var 15min, vilket inte är så roligt. Jag försöker nämligen klura ut om det är min Internetuppkoppling eller klienten som strular. Har dock inte märkt av att andra nätbaserade applikationer fryser eller disconnectar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fryser sig och beter sig allmänt laggigt ikväll för någon annan också? Blir nämligen tvungen att starta om klienten var 15min, vilket inte är så roligt. Jag försöker nämligen klura ut om det är min Internetuppkoppling eller klienten som strular. Har dock inte märkt av att andra nätbaserade applikationer fryser eller disconnectar.

 

Något du kan göra är att använda currports (http://www.nirsoft.net/utils/cports.html ) för att se vilka ip-adresser pokerklienten kopplar upp sig till, och vilka protokoll som används. Det finns tusen andra sätt att göra detta på, men det är ett behändigt litet program.

 

Sedan kan du tex i kommandoprompten för Windows xp skriva:

 

ping <ipadress>

tracert <ipadress>

 

och se om allt ser ut att må bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjofytJYY.jpg

 

"You connection to Everest Poker has been interrupted. Please wait while we attempt to reconnect."

 

Felet har nu blivit värre, får upp denna rutan direkt när jag öppnar klienten, väntar ett tag, loggar in och får upp rutan igen. Varken bord, tuneringar eller saldo laddas i lobbyn när den röda rutan väl har försvinnit (när de har reconnectat?) för att sedan komma tillbaka efter ca 20sec-1minut.

 

 

Har nu prövat att avinstallera och installera igen, men nu fastnar den på "Laddar ner mjukvaran" och efter någon minut får jag följande felmeddelande:

"Error"

"Misslyckades att koppla upp till servern, se till att du har en aktiv Internetuppkoppling och försök igen..."

 

 

Har prövat att pinga och köra tracert och responstiden ligger på max 150ms medelvärdet 50ms kanske. Jag har även sökt igenom datorn och kunde heller inte hitta, varken något rootkit, spyware, ad-aware eller virus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjofytJYY.jpg

 

"You connection to Everest Poker has been interrupted. Please wait while we attempt to reconnect."

 

Felet har nu blivit värre, får upp denna rutan direkt när jag öppnar klienten, väntar ett tag, loggar in och får upp rutan igen. Varken bord, tuneringar eller saldo laddas i lobbyn när den röda rutan väl har försvinnit (när de har reconnectat?) för att sedan komma tillbaka efter ca 20sec-1minut.

 

 

Har nu prövat att avinstallera och installera igen, men nu fastnar den på "Laddar ner mjukvaran" och efter någon minut får jag följande felmeddelande:

"Error"

"Misslyckades att koppla upp till servern, se till att du har en aktiv Internetuppkoppling och försök igen..."

 

 

Har prövat att pinga och köra tracert och responstiden ligger på max 150ms medelvärdet 50ms kanske. Jag har även sökt igenom datorn och kunde heller inte hitta, varken något rootkit, spyware, ad-aware eller virus.

 

Kontakta spelarsupporten så kan de hjälpa dig. Du kan skicka med din log.dat fil som du hittar under c:\program files\Everest Poker\log.dat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också samm problem! har haft problem 4-5 dgr. men det fungerar om jag testar att koppla upp från jobbet på samma pc som jag har hemma. så det borde väl kanske bero på ISP:n jag kör banhof. jag får väl tag i det och kontakta deras support..

 

Hej! Det verkar mycket riktigt som att Banhof ställer till problem. Spelarsupporten har fått liknande klagomål från 4-5 andra spelare som alla använder Banhof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Bahnhof kunde inte hitta något problem från sin sida. Har inte orkat tagit kontakt med EVP, då jag löst det genom att använda mig av en VPN.

 

Jag har märkt btw att det fungerar nattetid/när det är lite trafik på siten, men vad man kan dra för slutsatser av det har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Bahnhof kunde inte hitta något problem från sin sida. Har inte orkat tagit kontakt med EVP, då jag löst det genom att använda mig av en VPN.

 

Jag har märkt btw att det fungerar nattetid/när det är lite trafik på siten, men vad man kan dra för slutsatser av det har jag ingen aning om.

 

Skulle du kunna skriva en guide hur man sätter upp VPN-tunnel'n.

Blir galen på banhof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Everest har betett sig riktigt ludermässigt hela morgonen. Jag kommer inte ens in i det, står att jag inte är uppkopplad.

 

Menmen... lösningen kommer väl samtidigt som shopen.:-D

 

Samma problem här... Skulle ju börja om med pokern idag efter några års paus.

 

Fan, känner mig som en höjdhoppare som fått ut för ansatsen som sedan avbryts för något djävla häcklopp.

 

Everestreppen, har du koll på läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...