Gå till innehåll

Spelar jag korrekt?


Reality81

Recommended Posts

*** HÅLKORT ***Utdelat till Dinoraidern [6c 7c]Dinoraidern: synar $0.25SchwedorY: lägger sig Roeleke333: lägger sig hsj1988: höjer $1 till $1.25Lamberticus: lägger sig ingelbirne: lägger sig Dinoraidern: synar $1*** FLOPP *** [6d 8d 7h]Dinoraidern: passar hsj1988: satsar $2Dinoraidern: höjer $6 till $8hsj1988: höjer $17.90 till $25.90 och är all-inDinoraidern: synar $17.90*** TURN *** [6d 8d 7h] [4s]*** RIVER *** [6d 8d 7h 4s] [4d]*** VISNING ***Dinoraidern: visar [6c 7c] (två par, sjuor och sexor)hsj1988: visar [Qd Ad] (färg, ess hög)hsj1988 vann $51.95 frånpott*** SAMMANFATTNING ***Total pott $54.65 | Avgift $2.70 Bord [6d 8d 7h 4s 4d]Plats 1: ingelbirne (stora mörken) lade sig innan FloppPlats 2: Dinoraidern visade [6c 7c] och förlorade med två par, sjuor och sexorPlats 3: SchwedorY lade sig innan Flopp (satsade inte)Plats 4: Roeleke333 lade sig innan Flopp (satsade inte)Plats 5: hsj1988 (knappen) visade [Qd Ad] och vann ($51.95) med färg, ess högPlats 6: Lamberticus (lilla mörken) lade sig innan Flopp

 

 

 

 

såhär blev det tre gånger i rad ska man alltid lägga tvåpar_?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** HÅLKORT ***Utdelat till Dinoraidern [6c 7c]Dinoraidern: synar $0.25SchwedorY: lägger sig Roeleke333: lägger sig hsj1988: höjer $1 till $1.25Lamberticus: lägger sig ingelbirne: lägger sig Dinoraidern: synar $1*** FLOPP *** [6d 8d 7h]Dinoraidern: passar hsj1988: satsar $2Dinoraidern: höjer $6 till $8hsj1988: höjer $17.90 till $25.90 och är all-inDinoraidern: synar $17.90*** TURN *** [6d 8d 7h] [4s]*** RIVER *** [6d 8d 7h 4s] [4d]*** VISNING ***Dinoraidern: visar [6c 7c] (två par, sjuor och sexor)hsj1988: visar [Qd Ad] (färg, ess hög)hsj1988 vann $51.95 frånpott*** SAMMANFATTNING ***Total pott $54.65 | Avgift $2.70 Bord [6d 8d 7h 4s 4d]Plats 1: ingelbirne (stora mörken) lade sig innan FloppPlats 2: Dinoraidern visade [6c 7c] och förlorade med två par, sjuor och sexorPlats 3: SchwedorY lade sig innan Flopp (satsade inte)Plats 4: Roeleke333 lade sig innan Flopp (satsade inte)Plats 5: hsj1988 (knappen) visade [Qd Ad] och vann ($51.95) med färg, ess högPlats 6: Lamberticus (lilla mörken) lade sig innan Flopp

 

 

 

 

såhär blev det tre gånger i rad ska man alltid lägga tvåpar_?

 

Att fi överspelar färgdrag något grymt här är väl bara o tacka o ta emot. Du lär ju över ett stort antal likadana händer tjäna en slant.

 

nej. två par lägger man ju inte på denna flop. Sen tycker jag CR är väldigt onödig med färgdraget ute varför risera att ge bort gratiskort. Om han har färgdraget har han 9 outs och om han har ett överpar så har han 5 outs. Betta pott rakt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** HÅLKORT ***Utdelat till Dinoraidern [6c 7c]Dinoraidern: synar $0.25SchwedorY: lägger sig Roeleke333: lägger sig hsj1988: höjer $1 till $1.25Lamberticus: lägger sig ingelbirne: lägger sig Dinoraidern: synar $1*** FLOPP *** [6d 8d HÄR FICK JAG KRAFTIG HUVUDVÄRK t $54.65 | Avgift $2.70 Bord [6d 8d 7h 4s 4d]Plats 1: ingelbirne (stora mörken) lade sig innan FloppPlats 2: Dinoraidern visade [6c 7c] och förlorade med två par, sjuor och sexorPlats 3: SchwedorY lade sig innan Flopp (satsade inte)Plats 4: Roeleke333 lade sig innan Flopp (satsade inte)Plats 5: hsj1988 (knappen) visade [Qd Ad] och vann ($51.95) med färg, ess högPlats 6: Lamberticus (lilla mörken) lade sig innan Flopp

 

 

 

 

såhär blev det tre gånger i rad ska man alltid lägga tvåpar_?

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Dinoraidern [6c 7c]

Dinoraidern: synar $0.25S

chwedorY: lägger sig

Roeleke333: lägger sig

hsj1988: höjer $1 till $1.25

Lamberticus: lägger sig

ingelbirne: lägger sig

Dinoraidern: synar $1

 

*** FLOPP *** [6d 8d 7h]

 

Dinoraidern: passar

hsj1988: satsar $2

Dinoraidern: höjer $6 till $8

hsj1988: höjer $17.90 till $25.90 och är all-in

Dinoraidern: synar $17.90

 

*** TURN *** [6d 8d 7h] [4s]

*** RIVER *** [6d 8d 7h 4s] [4d]

 

*** VISNING ***

Dinoraidern: visar [6c 7c] (två par, sjuor och sexor)

hsj1988: visar [Qd Ad] (färg, ess hög)

hsj1988 vann $51.95 frånpott

 

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $54.65 | Avgift $2.70

Bord [6d 8d 7h 4s 4d]

Plats 1: ingelbirne (stora mörken) lade sig innan Flopp

Plats 2: Dinoraidern visade [6c 7c] och förlorade med två par, sjuor och sexor

Plats 3: SchwedorY lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 4: Roeleke333 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: hsj1988 (knappen) visade [Qd Ad] och vann ($51.95) med färg, ess hög

Plats 6: Lamberticus (lilla mörken) lade sig innan Flopp

 

 

Hur svårt ska det va?

 

 

Grattis till FI som överspelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du spelar inte korrekt, du spelar åt helvete fel.

Sluta checka livsfarliga floppar och sluta gnälla för att någon begår misstag.

Är verkligen CR-planen i sej så åt helvete fel här med en så sårbar hand mot en pre aggressor? CB-kommer ju nästan jämt här.

 

Säger absolut inte att jag tycker det är fel att beta ut men det känns som CR-planen om den är fel är högst marginellt fel i sådana fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen CR-planen i sej så åt helvete fel här med en så sårbar hand mot en pre aggressor? CB-kommer ju nästan jämt här.

 

Säger absolut inte att jag tycker det är fel att beta ut men det känns som CR-planen om den är fel är högst marginellt fel i sådana fall.

 

Den där floppen träffar inte många händer som PFR kan ha, samtidigt som den är livsfarlig, och den kombinationen leder vanligtvis inte till någon cbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där floppen träffar inte många händer som PFR kan ha, samtidigt som den är livsfarlig, och den kombinationen leder vanligtvis inte till någon cbet.

 

Nej den träffar inte ofta men passar väl minst lika ofta fi:s HD såpass illa att han hellre försöker ta potten med en CB än att ge andra gratis-kort.

 

Mina erfarenheter (även om dom kanske inte är enorma) säger mej att fi betar betydligt oftare (för att skydda sin hand, värde eller semibluff) än han checkar.

Men jag kanske har fel här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den träffar inte ofta men passar väl minst lika ofta fi:s HD såpass illa att han hellre försöker ta potten med en CB än att ge andra gratis-kort.

 

Mina erfarenheter (även om dom kanske inte är enorma) säger mej att fi betar betydligt oftare (för att skydda sin hand, värde eller semibluff) än han checkar.

Men jag kanske har fel här.

 

Risken är nog större att jag har fel, men min erfarenhet säger att den floppen är för farlig för att cbetta tom på, då alldeles för många kommer syna med drag för att det ska vara lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken är nog större att jag har fel, men min erfarenhet säger att den floppen är för farlig för att cbetta tom på, då alldeles för många kommer syna med drag för att det ska vara lönsamt.

Ser jag bara till mej själv och om jag var aggressorn pre i pos mot 1st fi hade jag i vart fall skjutit även med skräp på den brädan utan read, men antagligen ofta gett upp vid syn. Detta kan naturligtvis vara en läcka. Alla verkar ju förespråka bet av HERO på floppen före CR vilket spontant kanske känns bäst.

 

Men jag är lite osäker på om det verkligen är "ÅT HELVETE FEL" att CR heller ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser jag bara till mej själv och om jag var aggressorn pre i pos mot 1st fi hade jag i vart fall skjutit även med skräp på den brädan utan read, men antagligen ofta gett upp vid syn. Detta kan naturligtvis vara en läcka. Alla verkar ju förespråka bet av HERO på floppen före CR vilket spontant kanske känns bäst.

 

Men jag är lite osäker på om det verkligen är "ÅT HELVETE FEL" att CR heller ;-).

 

CR är ofta ett dåligt val överlag. Om du vill bluffa så visar det mycket styrka men du riskerar att ge fi ett gratiskort som gör att du inte kan bluffa nästa gata. Om du faktiskt har en hand och CR så vinner du sällan mer då fi oftast foldar då. Dessutom om du faktiskt har en hand så riskerar du återigen att ge gratiskort som kan ge fi bästa handen.

Om fi har en så stark hand att han synar din CR så skulle han förmodligen ändå någonstans i handen ha raisat din bet ändå så då kan du ju lika gärna beta direkt.

Sen om du checkar och han checkar efter och en 3e ruter kommer har du gett upp massor av EV då du A) kanske nu har den sämsta handen, B) förmodligen inte får betalt om du fortfarande har den bästa handen.

 

Att betta ut flop är på många sätt överlägset CR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR är ofta ett dåligt val överlag. Om du vill bluffa så visar det mycket styrka men du riskerar att ge fi ett gratiskort som gör att du inte kan bluffa nästa gata. Om du faktiskt har en hand och CR så vinner du sällan mer då fi oftast foldar då. Dessutom om du faktiskt har en hand så riskerar du återigen att ge gratiskort som kan ge fi bästa handen.

Om fi har en så stark hand att han synar din CR så skulle han förmodligen ändå någonstans i handen ha raisat din bet ändå så då kan du ju lika gärna beta direkt.

Sen om du checkar och han checkar efter och en 3e ruter kommer har du gett upp massor av EV då du A) kanske nu har den sämsta handen, B) förmodligen inte får betalt om du fortfarande har den bästa handen.

 

Att betta ut flop är på många sätt överlägset CR.

 

Check/raise är överlag ett väldigt överanvänt spel, och här sätter man verkligen problemet i rampljuset ;)

Mmm. Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...