Gå till innehåll

Finn mina läckor


nikkokick

Recommended Posts

Hejhejs!

Sedan jag sade upp mig ifrån mitt arbete för att satsa helhjärtat på mitt intresse

så har poken visat mig både bra och dåliga sidor.

Jag har börjat söka efter mina läckor, eftersom resultaten

har talat börjat tala om för mig att nånting är galet!

I början skyllde jag det på riggen/"setups", med ovanligt

många motgångar i händerna jag får spela.

Men nu är jag alltså nästan säker på att det är mitt spel det är fel på!

Jag tar och postar en massa bilder ifrån mina stats.

Både ifrån när jag spelat på Prima och iPoker.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

 

Ena nätverkets stats:

bild3qj7.jpg

bild12ag5.jpg

 

Andra nätverkets stats:

prima1oj2.jpg

 

Alla mina sessioner:

prima2ic8.jpg

bild4ln8.jpg

 

Och mina grafer:

prima3ge7.jpg

bild5bd5.jpg

 

Preflopspel:

bild6rw0.jpg

bild7os8.jpg

 

Är någonting galet redan här?

Jag är säker på att jag hittar läckor i mitt post-flopspel också. Men någonstans måste man ju börja! Kanske någon här som mött mig

och redan vet vad jag gör fel?

Något jag missat att redovisa?

Tackar för all kritik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag cbetar, 66 och synar cbet 60.

Dom gånger min Cbet blir synad så tar jag ett nytt beslut på turn, beroende på situation. Jag vill tillägga att min Cbet blir synad iallafall 70% av gångerna, vilket får mitt spel lite ur balans.

Jag tar hur som helst ett nytt beslut på turn, checkar bakom många händer. Synar ganska light på river om turn går check-check.

 

Angående att syna stora bets med topp-paret, jag vet inte. Mitt spel är väldigt situationsbaserat, så jag vet faktist inte hur jag gör. Ska leta i handhistory!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är verkligen ingen expert på det här och fattar knappt hälften (nåja) utav bilderna men som jag tolkar dina grafer så synar du ner för mycket?

 

skulle tex kunna tänka mig att du slänger in lite för mycket på vissa drag som sen missar som du sen släpper på river.

 

som sagt är det vad jag tolkade, någon annan får gärna skriva om jag har rätt eller fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför säger du upp dig på jobbet innan du vet huruvida du är vinnande eller ej?

 

Jag sparade ihop en kappsäck med pengar som räcker för överlevnad, även om det går åt skogen. Och huruvida man vet om man är vinnande eller ej, det vet man aldrig till 100%. Man kan helt enkelt ha varit running good i 5 år. Men jag var tämligen säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag cbetar, 66 och synar cbet 60.

Dom gånger min Cbet blir synad så tar jag ett nytt beslut på turn, beroende på situation. Jag vill tillägga att min Cbet blir synad iallafall 70% av gångerna, vilket får mitt spel lite ur balans.

Jag tar hur som helst ett nytt beslut på turn, checkar bakom många händer. Synar ganska light på river om turn går check-check.

 

Angående att syna stora bets med topp-paret, jag vet inte. Mitt spel är väldigt situationsbaserat, så jag vet faktist inte hur jag gör. Ska leta i handhistory!

 

70% är lite mer än man vill se, du borde antagligen tänka mer på flopp-textur och motståndare när du cbettar.

 

Hur ofta jagar du drag, och är du säker på att du räknar på rätt odds för det? Man kan sällan räkna med att få hela stacken av motståndaren när man träffar, och många räknar därför fel.

 

Hur spelar du toppar? Är du i allmänhet beredd att syna en all-in med TPTK? Är du beredd att GÅ ai med TPTK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

70% är lite mer än man vill se, du borde antagligen tänka mer på flopp-textur och motståndare när du cbettar.

 

Hur ofta jagar du drag, och är du säker på att du räknar på rätt odds för det? Man kan sällan räkna med att få hela stacken av motståndaren när man träffar, och många räknar därför fel.

 

Hur spelar du toppar? Är du i allmänhet beredd att syna en all-in med TPTK? Är du beredd att GÅ ai med TPTK?

 

Japps, jag känner att jag blir synad för mkt på flop. Därför mixar jag upp med att skjuta turn tom ibland (varierande resultat).

Jag jagar drag väldigt dåligt, det vet jag. Jag ska börja kasta hände som suited connectors preflop. Eftersom man aldrig får betalt på dessa låga nivåer när man träffar dem. Jag räknar inte med att få in motståndarens stack varje gång jag träffar ett drag. Jag synar därför heller inte med t.ex 66 ifrån SB om knappen öppningshöjer.

Jag synar/betar sällan all in med TPTK. Undantagsfall då jag 3betat/4betat med AK och träffar K eller A. Kan hända att jag försätter mig i läget att syna ner med AQ, om motståndaren spelar handen som ett drag. Jag kan lägga ut en donkbet och hoppas på att motståndaren ser svaghet och foldequity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din W$SD bör vara 55%+ om du är vinnande dvs du synar ner för light

 

Jag har spelat med W$SD på 53-60%. Då spelade jag helt annorlunda, och då spelade jag korten mestadels. Då spelade jag helt ointressant poker och gick ur striden utan vinst, utan förlust. Jag menar på att det är stilbaserat; en TAG-spelare har hög W$SD eftersom han e tight. En LAG-spelare får mindre vinster från W$SD eftersom denne synas ner/synar ner, medan inkomsten kommer mycket ifrån Non-showdownpotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker dina stats ser rätt ok ut,Antar du spelar SH ?.

Försök tighta till lite så du kommer närmare din PFR kanske.

Du vet säkert att HEM har en leakfinder "funktion".

Finns en video på deucescracked (gratis) hur man använder den).

Personligen så var jag ner 20-25 inköp förra månaden under all-in ev mot massa 2 och 4 outare men din all-in ev ser ju inte så illa ut ?.

Någon mer erfaren kanske hittar nått-

Kämpa på och lycka till och glöm inte rb´n :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japps, jag känner att jag blir synad för mkt på flop. Därför mixar jag upp med att skjuta turn tom ibland (varierande resultat).

Jag jagar drag väldigt dåligt, det vet jag. Jag ska börja kasta hände som suited connectors preflop. Eftersom man aldrig får betalt på dessa låga nivåer när man träffar dem. Jag räknar inte med att få in motståndarens stack varje gång jag träffar ett drag. Jag synar därför heller inte med t.ex 66 ifrån SB om knappen öppningshöjer.

Jag synar/betar sällan all in med TPTK. Undantagsfall då jag 3betat/4betat med AK och träffar K eller A. Kan hända att jag försätter mig i läget att syna ner med AQ, om motståndaren spelar handen som ett drag. Jag kan lägga ut en donkbet och hoppas på att motståndaren ser svaghet och foldequity.

 

Du borde nog skaffa dig en bättre känsla/kunskap för vad som är en bra/dålig textur att cbetta tom på. Små SCs funkar skitbra förutsatt att du spelar dom från knappen. Du kan spela ner till 78s (imho) från CO, men tidigare än så bör du kasta dom. Det är inga problem att få betalt på dom, men se till att komma in med en höjning, inget limpande här.

 

66 bör du syna i SB om knappen öppnar, förutsatt att ni båda två spelar med tillräckligt djupa stackar (75BB eller mer) och det inte kostar alldeles för mycket. Hell, syna med 22 där; knappen kan öppna med vilka två som helst, så 66 ligger vanligtvis långt före hans range. Eller ja, med vilket PP som helst skulle jag nog 3-betta, oftast, om knappen öppnade potten och jag satt i SB.

 

Dina stats gav en antydan, och det här också, på att du saknar aggressivitet. Hur ser din overall AF ut? Försök höja lite mer när du är först in, SCs i sen position, och alla par i alla positioner (utom mörkarna) brukar funka bra att utöka med. Öppnar du med en höjning kommer ingen tro att du har något om floppen kommer 34J och du sitter med 34s, och sitter någon då med knekt och en bra kicker kommer du få bra med action jämfört med om du limpar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag limpar väldigt sällan in i potter. Däremot synar jag ofta någon annans öppningshöjning istället för att 3-beta. Är det illa? Ibland tänker jag att jag ska 3beta alla händer som jag vill spela, för att ta över aggresiviteten. Det känns obekvämt! Men kanske är det bättre? Eftersom jag inte vill 3beta J9s, så kastar jag helt enkelt den ifall någon har öppningshöjt.

 

Angående pocketparet i SB, där knappen har öppningshöjt:

Jag synar inte, eftersom det oftast är det sämsta altenativet.

Och hur jag gör med potter som jag missar? (Alltså alla utom några få.) Ska jag checksyna 1-3 gator? ska jag checkraisa flop eller turn ? Eller ska jag checkfolda flop till hans cbet? Jag sitter utan position, och det ligger överkort på bordet 100% av gångerna. Fi som öppningshöjde med Random-kort sitter och antingen tar betalt, eller betalar inte av. Det får jag inte veta.

Jag håller med om att jag förmodligen saknar aggresivitet, eller kanske inte spelar aggresivt nog bara (för att få lite non-showdown winnings). Men jag tycker också att en hand som 66 på SB är antingen fold eller reraise i det läget, för att sedan cbeta floppen isåfall. Och det är linjen du tar; kanske ska jag ta lärdom av det.

 

Jag har tagit lite skott på högre nivåer, självklart. Jag har inte jättestort sample därifrån, men hittils ligger jag på plussidan på både showdown och non-showdownpotterna. Och folk respekterar min Cbet nåt grymt. Kanske för att jag haft flytet tidigare mot dem, och alltid skjutit turn+river? Kanske för att det handlar om större pengar? Vem vet.

Jag har inte rulle för att spela där, så varför skulle jag... Problemet är att knäcka NL50 och NL100, och det är jättefrustrerande!

 

En jättebra textur att cbeta tom på turn är t.ex :2d::6h::Js: turn: :As:

Alltså helst inget färgdrag som ligger och pyr, ett skrämselkort dyker upp för händer som synat flopbet. Jag skjuter allt som oftast igen på dessa brädor.

Precis likadant så synar jag säkerligen för mycket i motsatt position, om jag har t.ex KJ. Alternativt, foldar för mycket.

 

Jag är inget stort fan av låga SCs sedan jag träffat snett för många gånger. Dock kan dessa vara det stora problemet; jag spelar dem ändå! För alla säger att de är bra att mixa upp med. (??)

Det är nu när jag försöker täta läckor som jag börjar fundera över om SCs har något värde.

 

Hmpfs, jakten på läckor fortsätter. Ska ta en titt på deucescrackedfilmen där de letar läckor nu! Tack för det tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sju dödliga läckorna, enligt Verneer ;-)

 

  1. Spela för många händer
  2. C-betta för många floppar
  3. Satsa inte på turn tillräckligt ofta
  4. Syna 3-bets utan någon plan ifall du missar
  5. Spela för löst i mörkarna
  6. Inte ha koll på betydelsen av position
  7. Dålig table selection

 

Jag lovar att du känner igen minst 4 av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte vill 3beta J9s, så kastar jag helt enkelt den ifall någon har öppningshöjt.

 

Ja, släng oftast J9s.

 

Angående pocketparet i SB, där knappen har öppningshöjt:

Jag synar inte, eftersom det oftast är det sämsta altenativet.

När du spelar hela handen ur position behöver det inte vara det sämsta alternativet, men känner du inte att det är okej att spela små par i mörkarna så gör inte det. Du bör inte förlora några stora pengar på det.

 

En jättebra textur att cbeta tom på turn är t.ex :2d::6h::Js: turn: :As:

Esset är inte så bra för dig, tycker jag (fast jag har svårt för sånt här), då det finns i många händer som synar din flop-bet.

 

Jag är inget stort fan av låga SCs sedan jag träffat snett för många gånger. Dock kan dessa vara det stora problemet; jag spelar dem ändå! För alla säger att de är bra att mixa upp med. (??)

Det är nu när jag försöker täta läckor som jag börjar fundera över om SCs har något värde.

 

Mixa upp med, som i att inkludera dom i din pfr-range, och ibland tom 3-betta med dom. Inte att limpa med, oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sju dödliga läckorna, enligt Verneer ;-)

 

  1. Spela för många händer
  2. C-betta för många floppar
  3. Satsa inte på turn tillräckligt ofta
  4. Syna 3-bets utan någon plan ifall du missar
  5. Spela för löst i mörkarna
  6. Inte ha koll på betydelsen av position
  7. Dålig table selection

 

Jag lovar att du känner igen minst 4 av dom.

 

Jag kan tänkas Cbeta för många floppar. Kanske är det bättre att checka ibland även om jag träffar, för att spela helt oförutsägbart (?).

 

Turn verkar vara min svagaste länk i spelet. I början av min karriär var turn det kortet jag alltid gick till attack på. Sedan gick jag över till att attackera på floppen, vilket inte alls gav stora vinster. Så jag slutade med det också, och tänkte att jag ska attackera på river, men det har inte blivit av. Så hehe, jag attackerar aldrig potten (?).

 

Jag har tidigare synat 3-bets utan någon plan vid miss, men har börjat tänka på det. Och har inte direkt kommit fram till något. Vad kan planen vara..? Se floppens textur och klura ut vilken del av min range som hade träffat, och representera denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänkas Cbeta för många floppar. Kanske är det bättre att checka ibland även om jag träffar, för att spela helt oförutsägbart (?).

 

Turn verkar vara min svagaste länk i spelet. I början av min karriär var turn det kortet jag alltid gick till attack på. Sedan gick jag över till att attackera på floppen, vilket inte alls gav stora vinster. Så jag slutade med det också, och tänkte att jag ska attackera på river, men det har inte blivit av. Så hehe, jag attackerar aldrig potten (?).

 

Jag har tidigare synat 3-bets utan någon plan vid miss, men har börjat tänka på det. Och har inte direkt kommit fram till något. Vad kan planen vara..? Se floppens textur och klura ut vilken del av min range som hade träffat, och representera denna?

 

Just nu låter det som att du jagar och bluffar rätt mycket. Låt bli det. Gå in med solida händer, vilket du verkar göra, och spela dom straight forward. Det är meningslöst att försöka konstra till det, särskilt på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh? Jag har sagt att han bör höja med SCs först in, men att han bör spela dom från sen position, och det får väl ändå ses som ett ganska okontroversiellt råd?
Små SCs funkar skitbra förutsatt att du spelar dom från knappen. Du kan spela ner till 78s (imho) från CO, men tidigare än så bör du kasta dom.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...